Gå til innhold

[Løst]50" Plasma - hva er det beste kjøpet?

Anbefalte innlegg

Prisene på LG PG6000 fant jeg fra prisguiden: 9995,-

PG7000 dukket opp til 14779,- Det kan selvfølgelig være andre priser enn dette.

Elkjøp/Lefdal (og Expert?) selger PDPLX5090(H) til 19.995,- (dere klarer sikkert å klikke dere fram til dette på de respektive hjemmesidene, men de koster også dette i butikk)

Det er forsåvidt ingen grunn å vente med TV-kjøpet. De store varelagrene begynner nå å bli skrapte, så nyinnkjøp med lavere kroneverdi vil gjøre seg gjeldene framover. Late-release toppmodellene har blitt lansert, så tradisjonelt sett kommer det ikke nye modeller før til sommeren.

LED er en svært lovende teknologi, og Samsung har allerede hevdet seg sterkt. Jeg tror ikke LED går forbi plasma som teknologi. Enkelt nok fordi plasmapanelene har hele dynamikken tiljengelig i hvær pixel, mens LEDene har en gruppe pixler de skal kontrollere. Jeg regner derfor med at en top notch plasmaskjerm (typisk Pioneer) vil holde tronen. Jeg blir derimot ikke overrasket om LED gir hard konkurranse til de (plasma)skjermene som ikke er på topp iht sortnivå mm. Personlig stiller Samsungs LED skjermer som mitt andrevalg (etter Pioneer) om jeg selv skulle kjøpt TV. (husk også på at RGB LEDs gir vesentlig løft i fargene)

Samsungs 7-serie plasma er et spennende valg til 15.995,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

px80 serien til panasonic er jo en knallserie med knallbrad bilde. skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det så på på fullhd siden egentilig. virker som de er best på hdklare skjermer for å si det slikt.

Har hatt en fullhd fra panasonic vedsiden av px80 på jobben i fjor. bildet på px80 var like god eller nesten bedre en fullhd:O men så var det billigmodellen av fullhd jeg sammenlignet mot da.

just-me: plasma er skapt for film:D uten tvil. skjønner ikke hvorfor folk insisterer på lcd med kunstigere bilde

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Grattulerer med ny skjerm Just-Me. Som Jada-jada nevnte tidligere handler det mest om opplevelse. Det er jo du som skal leve med skjermen, så godt du er fornøyd. Du har helt klart ikke gjort en bommert (selv om jeg personlig ikke hadde gjort samme valget)

Internettprisene er vist høye om dagen. For første gang på lenge ser vi billigere priser i butikk.

Lenke til kommentar
Prisene på LG PG6000 fant jeg fra prisguiden: 9995,-

PG7000 dukket opp til 14779,- Det kan selvfølgelig være andre priser enn dette.

Elkjøp/Lefdal (og Expert?) selger PDPLX5090(H) til 19.995,- (dere klarer sikkert å klikke dere fram til dette på de respektive hjemmesidene, men de koster også dette i butikk)

Det er forsåvidt ingen grunn å vente med TV-kjøpet. De store varelagrene begynner nå å bli skrapte, så nyinnkjøp med lavere kroneverdi vil gjøre seg gjeldene framover. Late-release toppmodellene har blitt lansert, så tradisjonelt sett kommer det ikke nye modeller før til sommeren.

Pleier det ikke å komme ting på CES?

AtW

Lenke til kommentar

Jo, modeller blir vist frem på CES, men ikke lansert. Det skjer tidligst til sommeren. CES er en smakebit på hva som kommer. De pleier som regel alltid å ha noen konseptmodeller på plass også. I nesten alle tilfeller er det som blir vist heller ikke ferdige produksjonsmodeller.

F.eks kommer denne til å blir vist på CES:

http://www.akihabaranews.com/en/news_details.php?id=17256

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Sitter å ser på Ghost Rider Dvd nå og det er sort som en kald januar natt helt mega forskjell fra min gamle skjerm blir bare mer og mer imponert men nå skal jeg gi meg pocorn og film :new_woot:

Dette var artig at det klaffet slik jeg håpet og at du likte skjermen så Gratulerer og kos deg med skikkelig LG kvalitet :)

Takk for veldig hyggelig PM vi snakkes.

Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt meg plasma og valget var enkelt for min del da jeg så på LG PG7000 og Panasonic PZ85 mot hverandre. Jeg er så enig med deg Jada-jada Panasonic skjermen ble rett og slett trist i forhold og da snakker jeg bildekvalitet og ikke det forferdelige designet huff :cry: Vi stilte mannsterke og alle var skjønt enig om at PG7000 var best på absolutt alt og jeg fatter ikke de som er misfornøyd med sortnivået på denne skjermen det er som natt og dag fra min Samsung A656 som skal være så bra vel nei det er faktisk ikke i nærheten. Vi har nå sett på tv ca 4 timer her hjemme i stua og koser oss for nå skjønner jeg hva mennesker mener med naturlige bilder kontra kunstig vi er strålende fornøyde her og sitter man bare å smiler :) Jeg fikk også en knallpris 13,500,- og han kjørte skjermen hjem til meg med en gang. Min gode venn å stilte bilde med sine hjelpemidler slik at den skal være best mulig satt opp og det er helt nydelig å se på. HD sendinger da satt jeg seriøst med haken i gulvet for dette er bare så vakkert og skarpt at man nesten ikke tror det. Jeg solgte min Samsung i dag for 10,500,- så jeg ga 3000,- i mellom for denne flotte 50 og det kaller jeg god deal :) Den største forskjellen er helt klart på vanlige sendinger og Dvd der er den mye mye bedre og selvsagt ved HD sendinger. Har ikke fått testet spill enda men tror ikke vi blir skuffet der heller så vil til slutt takke for god hjelp igjen og jeg vil anbefale usikre om å sjekke ut denne skjermen og spesielt mot skryt modellene til Panasonic seriøst det er ikke vanskelig å velge mellom disse.

Er det nå jeg skal si hva var det jeg sa :) Godt valg og flott du er så fornøyd så du får kose deg videre.

Lenke til kommentar

Ja jeg får takke flere selvsagt men spesielt Jada-jada, Bava og ken 36 :)

Jeg er bare så fornøyd og har ikke savnet min Samsumg A656 et sek men er alikevel forundret over at plasma kan være så mye bedre en min gamle Lcd som skal være i toppen.

Vel vi har nå hatt denne tven i noen dager og det er som natt og dag fra min lcd skjerm og skjønner egentlig ikke debatten da denne er så mye bedre.

Jeg snakker ikke bare sortnivå men bildeopplevelsen i det hele tatt det er faktisk redekal forskjell kontra min lcd tv og vil anbefale denne varmt videre til andre :)

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar
Ja jeg får takke flere selvsagt men spesielt Jada-jada, Bava og ken 36 :)

Jeg er bare så fornøyd og har ikke savnet min Samsumg A656 et sek men er alikevel forundret over at plasma kan være så mye bedre en min gamle Lcd som skal være i toppen.

Vel vi har nå hatt denne tven i noen dager og det er som natt og dag fra min lcd skjerm og skjønner egentlig ikke debatten da denne er så mye bedre.

Jeg snakker ikke bare sortnivå men bildeopplevelsen i det hele tatt det er faktisk redekal forskjell kontra min lcd tv og vil anbefale denne varmt videre til andre :)

Tja jeg må vel sjekke ut den skermen,for etter "reklamen" her så må den vel være lysår foran selveste Pioner, da den er den eneste av de jeg har testet som jeg syntes hadde noe fortrinn kontra 866  :p

At en finner seg en skjerm som en synest er bra er utmerket,men vi skal vel ikke avlyse diskusjoner av den grunn  :)

Lenke til kommentar

Med litt prutingsvilje bør det ikke være noe problem å få den ned i 20k, siden det er så kort tid etter tilbudet. Jeg tror ikke du skal regne med at Pioneer synker i pris igjen med det første. Prisdroppet fra 30k til 23k skulle igrunnen skje over tid. Pioneer gav butikkene denne nye kostprisen noe før de ble regulert i markedet. Plutselig drog enkelte aktører til med hele prisdroppet på en gang, og andre fulgte naturlig etter. At dette skjedde skyldes nok ene og alene finanskrisen.

For meg kom det som en overraskelse å se disse TVene til 20k så kort tid etter en så stor prisdropp. Men, som det nevnes skal de vist tilbake til 23k.

Neste vesentlige prisdropp finner nok sted noe før nylanseringene til sommeren. Da er plutselig ikke 5090 verdens beste TV lengre, og det er ikke like gøy å kjøpe en utgående modell. Etter å ha fulgt markedet en stund ser det altså ikke ut som Pioneer 5090 til 20k blir noe dårlig kjøp i overskuelig framtid. Handler på på Elkjøp har du 30 dagers prisgaranti som hjelper på.

Lenke til kommentar
Med litt prutingsvilje bør det ikke være noe problem å få den ned i 20k, siden det er så kort tid etter tilbudet. Jeg tror ikke du skal regne med at Pioneer synker i pris igjen med det første. Prisdroppet fra 30k til 23k skulle igrunnen skje over tid. Pioneer gav butikkene denne nye kostprisen noe før de ble regulert i markedet. Plutselig drog enkelte aktører til med hele prisdroppet på en gang, og andre fulgte naturlig etter. At dette skjedde skyldes nok ene og alene finanskrisen.

For meg kom det som en overraskelse å se disse TVene til 20k så kort tid etter en så stor prisdropp. Men, som det nevnes skal de vist tilbake til 23k.

Neste vesentlige prisdropp finner nok sted noe før nylanseringene til sommeren. Da er plutselig ikke 5090 verdens beste TV lengre, og det er ikke like gøy å kjøpe en utgående modell. Etter å ha fulgt markedet en stund ser det altså ikke ut som Pioneer 5090 til 20k blir noe dårlig kjøp i overskuelig framtid. Handler på på Elkjøp har du 30 dagers prisgaranti som hjelper på.

han på elkjøp sa de hadde lange bestillings lister osv...

Kanskje jeg skal dra å høre på nytt, kanskje det er noen andre på jobb. med litt god vilje :)

edit, vakke noe god vilje der nei :/ får klare meg med den jeg har en stund til..

Endret av Marius_J
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Bestilt meg en PG7000 jeg og, får dne vel i morgen.

Lurer på en ting jeg, er det verd å kjøpe en kalibrering dvd som

kalibrering ?

Takk for svar

Har den selv, og den er veldig kjapp og grei å bruke for å justere sortnivå, hvitnivå, fargemetning og skarphet på et kvarter. Den går ikke så veldig i "dybden" som å justere individuelle nivåer på fargene eller fargetone (hue). Brukte den på min KRP-500 og det ser rimelig bra ut, men antagelig er det sikkert litt småtteri som kan justeres med hjelp av sensorer og slikt.

Det ligger også med 720p-wmv filer på platen, i tillegg til at den er en vanlig spillbar DVD, om du har mulighet for å spille disse av på din TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...