andreasraff Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg gikk først allmenfag i 3 år så har generell studiekompetanse. Nå skal jeg gå 4,5 år som lærling i bedrift samt ta privatisteksamen i de elektrofagene jeg mangler. Vet noen hvor mye lønn jeg kan forvente å få i de ulike årene i lærling tiden? Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 læretiden er vel bare 2,5 år siden du tar fagene du mangler. Da er lønnen slik: 1. halvår 30% av full lønn (ca 50kr timen) 2. halvår 40% av full lønn (ca 60kr timen) 3. halvår 50% av full lønn (ca 80kr timen) 4. halvår 70% av full lønn (ca 120kr timen) Lenke til kommentar
andreasraff Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 læretiden er vel bare 2,5 år siden du tar fagene du mangler.Da er lønnen slik: 1. halvår 30% av full lønn (ca 50kr timen) 2. halvår 40% av full lønn (ca 60kr timen) 3. halvår 50% av full lønn (ca 80kr timen) 4. halvår 70% av full lønn (ca 120kr timen) ---->ja, det trodde jeg også. Men både opplæringskontoret for elektrofag og fagkontoret sa at jeg måtte ha 4 år uansett..selv om jeg tok de fagene jeg manglet som privatist.. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Tipper du får hjelpearbeiderlønn de 4,5 årene. Da er det nok opp til bedriftene. Lenke til kommentar
andreasraff Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Tipper du får hjelpearbeiderlønn de 4,5 årene. Da er det nok opp til bedriftene. det jeg trodde også, men han på fagkontoret mente at jeg ville fulge de vanlige prosentsatsene, men at jeg ville bli et år på hver sats isteden for et halvt år som er vanlig.. Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Isåfall ville jeg heller vurdert å jobbe 6år som hjelpearbeider, da får du 135kr timen alle årene. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du har generell studiekompetanse, hvorfor søker du deg heller ikke inn på en høgskole eller et universitet og blir elektroingeniør? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du har generell studiekompetanse, hvorfor søker du deg heller ikke inn på en høgskole eller et universitet og blir elektroingeniør? Kansje trådstarter er veldig skolelei . Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du har generell studiekompetanse, hvorfor søker du deg heller ikke inn på en høgskole eller et universitet og blir elektroingeniør? Kansje trådstarter er veldig skolelei . Jeg var også utrolig skolelei når jeg var ferdig med videregående, men det forsvant veldig fort når jeg begynte å studere til å bli dataingeniør. Da slipper du unna alle de fagene på videregående som du ikke liker, og heller kan fokusere på det du interesserer deg for og kan. Det er nå hvertfall min mening Lenke til kommentar
andreasraff Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hvis du har generell studiekompetanse, hvorfor søker du deg heller ikke inn på en høgskole eller et universitet og blir elektroingeniør? Kansje trådstarter er veldig skolelei . Bra gjettet! SSå planen er å først bli elektriker, deretter ta teknisk fagskole deltid over nettet:) Isåfall ville jeg heller vurdert å jobbe 6år som hjelpearbeider,da får du 135kr timen alle årene. Dersom jeg gjør dette, kan jeg da ta fagbrev etter 6 år, uten å måtte ta privatist eksamen i elektro fagene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå