Eikehaugen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg skal ønske meg telegrafisk objektiv til jul, og det er nokså stor sannsynlighet for at jeg får det. Problemet er at jeg ikke har så god peiling på hva som er bra og billig. Jeg eier et Pentax k200D fra før. Noen som vet om et bra teleobjektiv til pentax som ikke er altfor dyrt? Helst under 5000 kr. Takk på forhånd :!: Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg tror ikke du ønsker deg et telegrafisk objektiv... http://no.wikipedia.org/wiki/Telegraf Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Her er noen du kan kikke igjennom. https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=hits+DESC Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva skal du ta bilde av? Hvor mye tele har du tenkt deg? Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Er vel kaffilars og fototim som er kløpperne på pentaxoptikk har jeg fått inntrykk av. Men for meg høres det ut som du kunne vært i markedet for denne: Pentax da 55-300 Hva sigma og tamron anngår så har de hver sin billige 70-300mm, dette gir vel en billig inngang i televerden, men de har mest sannsynlig (uten at jeg har testet noen av de noenting) dårligere AF, er dårligere bygd og gir dårligere bildekvalitet. Skal sies at utvalget av teleoptikk er vel en av pentaxs største magler per nå. Endret 7. november 2008 av Ageurk Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Tråden er feilpostet. Flyttes ifra Fotografering og til Objektiver, filtre, blits og utstyr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Heter faktisk Tele , hverken mer eller mindre. Ikke teleskopisk eller telegrafisk. Her måtte jeg faktisk sjekke med Wikipedia selv ... Pentax DA 55-300 er allered foreslått; men sparer du litt mer, så finnes det Tamron 70-200mm f/2.8 og Sigma 70-200mm f/2.8. Sistnevnte er spåass dyr at da hadde jeg heller spart enda littmye mer og kjøpt den nye 60-250mm F/4 ... Tom Lenke til kommentar
Eikehaugen Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Tusen takk for alle svar, hum, en vennine av meg sa det het telegrafisk, der gjorde hun altså feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå