Gå til innhold

Kabel fra HDMI til DVI

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en HDMI-DVI-kabel mellom HD-dekoder (med HDMI) og TV'en min (som ikke har HDMI, men DVI). Kabelen skal og brukes når jeg tar med bærbaren min (med DVI) til andres TV'er (som har HDMI). Kabelen skal være 3-5 meter lang. Men jeg ser at det er store variasjoner i pris. Siden signalet er digitalt skal jo ikke kaliteten på kabelen ha noe å si, men siden det er så høye frekvenser det er snakk om, så bør byggekvaliteten være i orden. Pluggene bør og være gode så en ikke får slark. Her er de jeg har funnet så langt:

OEM 3m 156.-

Navitel 5m 213.-

OEM "HQ" 3m 250.-

Real 3m 279.-

Champion 5m 289.-

Mamoz 3m 295.-

AESP 5m 295.-

Aurora 3m 295.-

Belkin 3m 309.-

Profigold 5m 349.-

Supra 4m 559.-

B-Tech 3m 598.-

Hama 5m 899.-

IXOS 3m 1195

Kimber 4m 1650.-

Monster 4m 1999.-

De merkene jeg vurderer å ha god byggekvalitet uten at prisen går i været er Belkin, Profigold og Supra. Er det noen som har erfaring med byggekvaliteten på de billigere kablene, og om de gjør jobben skikkelig på 1080p?

Venlig hilsen

Robert Aksland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Profigold har jeg god erfaring med. riktignok ligger min kabel fast da. Men festeskruene er litt kranglete i forhold til vanlige dvi skruer. de er litt vanskelige å komme til hvis du har to dvi kabler på siden av hverande....(mindre irritasjonsmoment da ;) )

Lenke til kommentar
Profigold har jeg god erfaring med. riktignok ligger min kabel fast da. Men festeskruene er litt kranglete i forhold til vanlige dvi skruer. de er litt vanskelige å komme til hvis du har to dvi kabler på siden av hverande....(mindre irritasjonsmoment da ;) )

Takk for tips. Valget falt på en Belkin 5 meter til 279 kroner hos Amentio, den er på vei i posten. Og beklager at jeg ikke oppdaget at kabeldiskusjoner har en egen undergruppe, skulle selvsagt ha lagt spørsmålet mitt der.

Robert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...