djwawa Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Enig i det du sier der! Docking blir et sted den kan stå og lade. Men har ikke sett bilder av dockingstasjon noe sted, så antar at det er den. Den "dockingstasjonen" som følger med, er jo ment for ett stativ om du bruker tlf til Digital fotoramme Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det sånn at man må taste inn en slags "Bongkode" for å bruke den GPS'en på tlf? EVT hvor i ****** er den? Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Noen som vet hvordan man kan skru av lyden til den dumme menyen på venstre side på "Idag" skjermen? Når man utvider den menyen.. Og hvordan man kan endre og legge til elementer i den listen.. Takk.. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det sånn at man må taste inn en slags "Bongkode" for å bruke den GPS'en på tlf? EVT hvor i ****** er den? Hvis du ser i det lille heftet så står det hvordan du aktiverer skandinavia kartet:) Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Noen som vet hvordan man kan skru av lyden til den dumme menyen på venstre side på "Idag" skjermen? Når man utvider den menyen.. Og hvordan man kan endre og legge til elementer i den listen.. Takk.. Du kan ikke legge til noe i "Widget" menyen. Du kan bruke en av de andre "today menyene" ( settings >> personal >> today ) istedenfor eller installere en 3 parts navigasjons program hvis du ønsker å kunne sette egne "linker". (se under Start Skjerm/Navigasjons program i første post) Endret 18. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er det sånn at man må taste inn en slags "Bongkode" for å bruke den GPS'en på tlf? EVT hvor i ****** er den? Hvis du ser i det lille heftet så står det hvordan du aktiverer skandinavia kartet:) Og da er det snakk om det med at man må putte minnekortet inn i det ekspansjonskortet som følger med også inn i en kortleser, for så å installere fra dataen? For når jeg startet telefonen, så installerte den GPS programmet.. Lenke til kommentar
Stian442 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei. Jeg har problemer med GPSen på min omnia jeg. Når jeg starter opp programmet står det nederst Henter inn GPS-posisjon... Der blir den stående. Hvordan ordner jeg dette? Dette er min første Windows mobil så jeg knoter mye. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er vistnok bare det at det tar tid Stian442, fordi man skal få en fix.. Jeg har ikke fått det til heller, men har ikke hatt tålmodighet til å vente Skal teste det senere.. Hvis ikke så må du jo prøve det med XTRA som mobilehappy snakker om i første post under GPS! Lenke til kommentar
siljel Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei, jeg har hatt Omnia i 3-4 dager nå og har allerede måttet fikse lyden min og GPSen min. Dumt. Men det gjenstår et par problemer som jeg har hatt litt problemer med å Google svar på: 1) Jeg ønsker ikke systemlyder, som f.eks når jeg dobbeltklikker. Jeg vil derimot ha lyd på SMS. Såvidt jeg skjønner så må jeg ha huket av "notifications" i instillinger for lyder, for å få sms-lyd. Tar jeg feil? 2) Hvordan kan jeg få telefonboken til kun å vise kontakter på telefonen, ikke sim'en, permanent? Den viser alltid både telefon og sim. Jeg vil ha den til å default kun vise telefonkontakter? 3) Jeg var så uheldig å velge "lagre msn kontakter på telefon". Fins det en måte å avhuke det eller må jeg bare slette alle msn-kontaktene fra adresseboken? Vil det da gjøre noe med msn-listen min? (Dvs det heter windows live nå, ikke msn..) 4) Har noen funnet noen fornuftige media convertere for å få Divx i 400 x 260 størrelse, som Omnia støtter? Jeg har brukt Dr Divx men den har bare størrelse på 320 eller så, jeg har lyst til å bruke hele skjermen til Omnia. 5) Jeg får ikke lyset av når jeg hører på MP3. Dvs backlight går vel av, skjermen blir litt mørkere, men jeg bruker den som MP3 spiller og vil gjerne at skjermen blir svart, også for å spare strøm, etter en stund. Jeg har prøvd å endre strøm-alternativene til å spare når ikke brukt på 1 min etc, men Omnia mener tydeligvis at den er i bruk når jeg hører på mp3, for den vil ikke bli svart. Noen forslag? 6) Jeg bruker google calendar. Noen mulighet for å få kalenderen på mobilen min? Skrivbar, slik at den kan synce med google calendar? Jeg bruker ikke Outlook og synes det blir litt ork å gå igjennom den, og OGGsync ville ikke installere seg, jeg får bare unsuccessful. install. Ideer? 7) Fins det noen måte å oppgradere firmwaren, godkjent av Samsung? Jeg ønsker ikke å bryte garanti-tiden, har dessuten klart å bricke en HTC en gang.. *kremt*. Jeg tenker på Nokia der kan man oppdatere firmware via programmet deres, er det noe slikt på Windows Mobile? Og hvordan vet jeg firmwaren/ROM nr mitt? Ble litt mye, men.. :-) Hilsen Silje Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Til dere som trenger en passord database til å ha på tlf så anbefaler jeg dette programmet: http://www.cezeo.com/products/secureword-mobile/ Fungerte supert, og kan lagre alle passord som trengs:) Noen som vet hvor jeg kan få tak i PAINT eller? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 5. har du prøvd å trykke kort på av\på knappen? Funker hos meg:) Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) jeg har hatt Omnia i 3-4 dager nå og har allerede måttet fikse lyden min og GPSen min. Dumt. Men det gjenstår et par problemer som jeg har hatt litt problemer med å Google svar på: 2. Samsungs "Phonebook" har en "sorterings" drop down paa top hvor du kan velge alle, telefon eller sim. 4. AllToAvi 5. Du kan bruke psShutXP , dette er et program for aa enklere kunne accessere soft reset, power down, screen off etc. Du kan sette utvalgte av disse funksjonene til en hardware knapp og, f.eks. switch av/paa skjerm. 7. Vent til Samsung utgir Orginale Norske ROM oppdatering og bruk denne. Endret 19. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) En ting jeg lurer på! Er det riktig at mobilen HELE tiden skal tappe penger, fordi den er koblet til 3g eller EDGE? Jeg har netcom abo hvis det har noe og si.. Edit: Prøvde meg litt frem, og fant ut at under Innst.>Tilkoblinger>Avansert>Velg nettverk og "Programmer som automatisk kobles til Internett, skal koble seg til ved hjelp av: My Work Networks" Isteden for My Internett som det stod.. Dette hjalp:) Slipper jeg å kaste bort masse penger - Vet ikke hvordan dette hindrer andre progr. da.. - Endret 18. november 2008 av djwawa Lenke til kommentar
Rikerud Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Min Omnia nekter noen ganger å våkne opp fra dvalen. Eneste som vekker den er å trykke inn reset-knappen. Er det flere som har dette problemet? Og har noen en løsning? For å svar på mitt eget spm... Avinstallerte den 1881-nummersøkapplikasjonen og etter det har Omniaen oppført seg like fjellstøtt som en tibetanske fjellgeit på parkeringsplassen utenfor IKEA i Amsterdam. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 For å svar på mitt eget spm... Avinstallerte den 1881-nummersøkapplikasjonen og etter det har Omniaen oppført seg like fjellstøtt som en tibetanske fjellgeit på parkeringsplassen utenfor IKEA i Amsterdam. Bare en liten bemerkning - er geita i Amsterdam, kan det være gode muligheter for at den har røyka weed, og dermed ikke er så fjellstø allikevel. Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Siljel: Sjekk din versjon ved å taste inn *#1234#. Hvis du ser her eller noe annet sted at nordisk software har kommet som er nyere enn din så kan du gjøre deg klar til oppgradering. Nyeste nordisk er PDA: i900XBHJ2/XBHJ1 og Phone: I900XBHI3. Samsung kaller denne versjonen HJ1, men er litt usikker på hvorfor. Telenor er på trappene med en nyere versjon, men det er helst Open Market vi skal ha så vi avventer litt. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som kan oppsummere eller gi meg en link over de "vanligste" problemstillingene til en OMNIA. jeg var veldig etter N85, men testet den ut igår i butikken og virket veldig "plasticfantastic" prøvde HTC Diamond i samme butikk, og den svarte faktisk så sjelden på det jeg trykket. Etter det tenkte jeg skulle prøve Omnia for 2.gang(fikk den fremvist av en samsung person" og må si at den "lille laggen" kan jeg leve med.... men det forutsetter at annet fungerer...for meg så er å bruke den som mp3 og til å være på nett pluss jobbbruk mot exchange osv...som er det viktigste. er at den ikke støtter Java en stor problemstilling?? vil det si at det ikke er mulig å spille på den eller er det bare på nettsider som har java den ikke støtter? Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Noen som kan oppsummere eller gi meg en link over de "vanligste" problemstillingene til en OMNIA. jeg var veldig etter N85, men testet den ut igår i butikken og virket veldig "plasticfantastic" prøvde HTC Diamond i samme butikk, og den svarte faktisk så sjelden på det jeg trykket. Etter det tenkte jeg skulle prøve Omnia for 2.gang(fikk den fremvist av en samsung person" og må si at den "lille laggen" kan jeg leve med.... men det forutsetter at annet fungerer...for meg så er å bruke den som mp3 og til å være på nett pluss jobbbruk mot exchange osv...som er det viktigste. er at den ikke støtter Java en stor problemstilling?? vil det si at det ikke er mulig å spille på den eller er det bare på nettsider som har java den ikke støtter? Se første post i denne tråden for tips og triks etc. for Omnia. Omnia støtter Java og Java applikasjoner som f,eks Opera Mini og Googles email app og du kan også installere java spill. Endret 20. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 [ Se første post i denne tråden for tips og triks etc. for Omnia. Omnia støtter Java og Java applikasjoner som f,eks Opera Mini og Googles email app og du kan også installere java spill. Nå ble jeg usikker, mente å ha lest at den ikke støttet java..men det var kanskje en annen mobil. synes det er vanskelig å få søke etter de vanligste problemene.... virker som mobilen er mye bedre enn man får høre av folk i forumene. Lenke til kommentar
Andy81 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg sliter litt med oppsettet av e-post på min i900, og håper noen her kan hjelpe meg. Tror det greieste bare er å starte med oppsettet på nytt. Vi benytter en e-post tjeneste fra Telenor, og skulle gjerne linket meg opp mot denne. Noen som har gjort dette tidligere og kan guide meg litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå