Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte min omnia fra Hong Kong så fikk den før endel i norge. Den har DXHG3 versjon.

Tenke jeg skulle prøve å oppgradere til h1, men ingen av versjonene fra samsung sia fungerte. Kan det være at jeg må kjøre XP, selv om det er mulig og kjøre vista oppdatering??

Hvis du skal bruke ROM oppdateringer lasted ned fra Samsungs sider, så må din telefons ROM version og telefonens "lokalisasjons" kode stemme overens.

Du finner mere informasjon om dette her

(Inkluderer også info om hvordan du kan forandre denne koden på din telefon)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Hvordan er lydkvaliteten i spiller'n folkens når dere spiller av musikk? God lyd? Fyldig bass etc?

Det medfølgende høretelefonsettet er lettdrevet, kan spille høyt og har ganske bra lyd, men er ikke blandt de mest bass sterke høretelfonene der ute.

Lydkvaliteten i Omnia er såpass god at denne fortjener å tilkobles virklig gode hi-fi høretelfoner istedenfor det medfølgende settet.

Hvis dine utvalgte høretelefoner er "tungdrevne" kan du måtte utføre det enkle lydjusterings tipset som er nevnt i første post av denne tråden.

Med gode høretelefoner tilkoblet kan du lett høre hvor mye bedre tapsfrie lydformat er en MP3!

Medfølgende media spillere Samsungs Touch Player og Windows Media Player, er begge greie spillere å bruke, men skulle ingen av disse falle i smak så finnes det et godt utvalg av alternative media spillere som kan installeres. (Se første post for link og info om noen av disse)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Hei. kan noen her hjelpe meg? Jeg mottokk min Samsung Omnia i dag. Når jeg startet den opp så så jeg at telefonspråket var engelsk. Når jeg prøver å endre språk under settings; system; language change, får jeg beskjed om at;

There is no multi language image file in My Storage folder. You can download latest MLI files on www.samsungmobile.com.

Jeg har vært på nettsiden å sjekket men finner ingen multi language fil å laste ned. Noen som vet hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar
Hei. kan noen her hjelpe meg? Jeg mottokk min Samsung Omnia i dag. Når jeg startet den opp så så jeg at telefonspråket var engelsk. Når jeg prøver å endre språk under settings; system; language change, får jeg beskjed om at;

There is no multi language image file in My Storage folder. You can download latest MLI files on www.samsungmobile.com.

Jeg har vært på nettsiden å sjekket men finner ingen multi language fil å laste ned. Noen som vet hvordan dette gjøres?

Hei

Har du kjøpt tlf i Norge? gå inn på settings og sjekk hvilken rom versjon du har. Bør hete XB et eller annet. har selv kjøpt min i utlandet, har derfor ikke norsk språk.

Rykter sier det nå finnes en XB versjon på nettet du kan legge inn, jeg har ikke funnet den.

For min del er det ingen krise da du f.eks. har norsk T9

Lenke til kommentar
koster det noe å bruke gps på omnia?

(datatrafikk, telleskritt osv??)

Hvis du bruker den med standard oppsettet da er det ingen kostnad/tellerskritt ved GPS.

Hvis du derimot bruker Enhanced GPS instillingen da vil telefonenlaste ned litt data info ved gjevne mellomrom , men dette er heller små mengder det er snakk om.

Lenke til kommentar
hva er forskjellen?

Enhanced GPS bruker GRPS/3G dataforbindelsen til å laste ned info for hurtigere gps fix.

Denne kan activeres/deactiveres under Settings >> System

Hvis du har denne aktiv kan du også velge om info skal lastes ned automatisk eller manuelt.

Att: Dette gjelder GPS program som Route 66 mens f.eks Google Maps bruker dataforbindelse uansett.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
akkurat, skjønner, kan man laste ned oppdaterte kart? - og kan man laste ned fotoboksvarsling til omnia?

Omnia kjører Windows Mobile 6.1 OS, og kan bruke de fleste program for dette.

Det finnes flere forskjellige gps/kart/navigasjons program som kan brukes som f.eks Tom Tom, Route 66 m.fl.

I Norge så følger Route 66 programet med kart over Norge ++ følger med i pakken når du kjøper Omnia

Har sett fotobox for WM telefoner for i andre land, så det finnes nok for Norge og.

Lenke til kommentar

Tror jeg fant den "dockingstasjonen".

Er den lille rektangulære biten som kan åpnes i to, kan ligne på et minnekortetui eller noe lignende. Titta nøye på den igår og så at det ikke var plass til noe oppi den. Prøvde å ha telefonen på langs i den, og vips vi har en dockingstasjon.. Hipp hurra...

Lenke til kommentar
Tror jeg fant den "dockingstasjonen".

Er den lille rektangulære biten som kan åpnes i to, kan ligne på et minnekortetui eller noe lignende. Titta nøye på den igår og så at det ikke var plass til noe oppi den. Prøvde å ha telefonen på langs i den, og vips vi har en dockingstasjon.. Hipp hurra...

Jeg forbinder dockingstasjon mer med en "holder med litt ledninger og sånn" jeg... Sånn som andre produsenter kaller dockingstasjon.

Gjenstanden du sikter til, er vel det man har hørt omtalt som "Mediastativ" i visse tester. Og ja, den blir nok bare liggende i esken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...