mobilehappy Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hei Mobilehappy Har du fått prøvd DTHJ6 noe særlig, er det vært å bytte ifra DTHJ5? så du donerte litt til Secany for å få tilgang til den nye ROM, hva er en passende sum? Kan du eventuelt få lagt den ut her? Jeg fåreslår en donasjon pa 10 USD til Secany. Har prøvde de fleste rom versionen fra HH3 og opp inkluder de "customiserte" spesial ROM versionene. DTHJ5 og DTHJ6 er så og si identiske bruksmessig sett, men DTHJ6 skulle vistnok ha en liten ekstra bug fix. DTHJ9 har bra touch følsomhet, respons og hurtighet. Silverinbox virker som om den begynner å bli klar til bruk også. (Dette er en Samsung toutch optimerte og brukervennlige version av sms/email/meldings klient for WM, denne er ikke linket til noen plasser ennå, men kan finnes manuelt i windows folderen) Endret 11. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Noen som kan forklare litt om hvordan man bytter rom på omnian? Er det stor fare for å bricke den? Hvordan finner jeg ut hvilken rom jeg har, og hvilke grunner er det for å bytte? Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Noen som kan forklare litt om hvordan man bytter rom på omnian? Er det stor fare for å bricke den? Hvordan finner jeg ut hvilken rom jeg har, og hvilke grunner er det for å bytte? Under settings >> system finner du et icon med en "i" og under "version" Klikk på denne for å finne info om ROM version. Oppdateringen i seg selv er ganske enkel , de orginale ROM versionene fra Samsungs sider har utgaver for både Vista og XP. Orginale og spesial tilpassede ROM versioner kommer som regel kun i en version hvor du må bruke en XP maskin til oppdateringen. Hvis din Omnia fungere bra på alle punkt, er det egentlig ingen grunn til å oppdatere ROM versionen. (Kankje heller vente til den første Norske ROM oppdateringen blir gjort tilgjengelig av Samsung) En grunn kan også vaere at du f.eks vil ha Flash støtte i Opera Browseren og/eller heller will ha Touch Flo 2D på telefonen istedenfor Samsung Touchwiz , da finnes det spesiallagede versioner av ROM'ene som kan gi deg dette. NB: Disse er helt uorginale og kan derfor "voide" din mobils garanti! Her finner du endel relevant ROM info. Her finner du Samsungs orginale internationale ROM versioner og instruksjoner. For orginale Samsung ROM oppdateringer sa kan de som ikke vil gjøre det selv bare kontakte det naermeste service senteret og de kan da normalt gjøre det for deg. Endret 11. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) De baserer altså DTHJ5/6/9 på en australsk software, DTHJ1? Hva skjer med det norske språket når man legger inn dette? På de vi får i Norge så kan vi velge engelsk, svensk, norsk, dansk og finsk. Edit: jeg fant ut hvordan man forandret region, og da kan man bare forandre region tilbake til norge. mobilehappy: kul tråd, men jeg så en annen tråd som hadde no windows mobile-triks og da oppdaterte han dette i første tråden. Noe sånnt som det du har, men kunne du ordnet slik at du lager en aktuell liste i din første post? Hvor du kanskje har den siste rom'en og en spoilertag hvor det står hva som er med osv.? Kanskje lure programmer og litt tips til dette under. Jeg har surfet litt omkring nå, men enten kjører de rare versjoner eller så er ALT tatt med. Det hadde vært kult med en side til bare Omnia, hvor vi kan diskutere uten resten av verden. Eks. Mediespillere CorePlayer Bruk disse innstillingene: Menu-Options->Orientation->Fullscreen->Follow GUI -Options->Zoom->Fit Best -Options->Pixel Aspect Ratio->Auto -Tools->Preferences...->Select page->Video output->Intel XScale -Tools->Preferences...->Select page->Smooth Zoom->On Det blir litt mer oversiktlig og vi slipper å lese gjennom en haug med sider for å lete etter lure program eller linker. Ellers så er dette en topp tråd. My $0.02. Endret 11. november 2008 av BrutusMcGregor Lenke til kommentar
mdigg Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har fått min telefon i dag og nå sitter jeg å tester ut. Ha rprøvd å legge inn musikk, men får bare beskjed om at jeg har for lite minne så her gjør jeg nok noe feil. Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å legge inn filer på telefonen?? Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Gå på Start->Innstillinger->Tilkoblinger->USB-forbindelsesmodus->Masselagring og enten Min lagring (minnekortet på telefonen) eller Lagringskort (et minnekort du putter inn) så er det bare å koble til med usb-kabelen som fulgte med. Da dukker Omniaen opp som en egen disk. Lag noen mapper så du får litt struktur. Det høres ut som du kanskje har lagret på minnekortet på 1gb som fulgte med? Lenke til kommentar
mdigg Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Gå på Start->Innstillinger->Tilkoblinger->USB-forbindelsesmodus->Masselagring og enten Min lagring (minnekortet på telefonen) eller Lagringskort (et minnekort du putter inn) så er det bare å koble til med usb-kabelen som fulgte med. Da dukker Omniaen opp som en egen disk. Lag noen mapper så du får litt struktur. Det høres ut som du kanskje har lagret på minnekortet på 1gb som fulgte med? Skal prøve nå. Har satt i 16gb minnekort, så det bør jo være plass nok Lenke til kommentar
Mr. Sad Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 "De baserer altså DTHJ5/6/9 på en australsk software, DTHJ1? Hva skjer med det norske språket når man legger inn dette? På de vi får i Norge så kan vi velge engelsk, svensk, norsk, dansk og finsk. Edit: jeg fant ut hvordan man forandret region, og da kan man bare forandre region tilbake til norge." Hei Du får ikke norsk på selve tlf om du oppdaterer til DT ROM, men du får norsk T9. Resten er engelsk Leiter etter XB ROM for skandinavia, men tror ikke det har kommet på nettet enda Lenke til kommentar
mdigg Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har insalert Route66, og har kommet så langt at jeg har fått synkronisert nøkkelen på nordisk kart. Men her stopper det. Jeg får ikke lastet ned kartet. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 XB-rom har kommet, men selv om den sier at den er HJ1, så viser den at Phone er HI3 fremdeles? PDA er HJ2/HJ1. Noen som har sett det programmet som tar bilder av skjermen til Omniaen, slik at vi kan lime inn screenshots her? Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) XB-rom har kommet, men selv om den sier at den er HJ1, så viser den at Phone er HI3 fremdeles? PDA er HJ2/HJ1. Noen som har sett det programmet som tar bilder av skjermen til Omniaen, slik at vi kan lime inn screenshots her? Screen Capture Og det er ikke unormalt at PDA delen og telefon delen har forskjellig oppdaterings version. Men selvfølgelig også følg med under oppdaterings processen at telefon delen blir funnet og oppdatert. (Brannmur og/eller manglende samsung modem driver kan føre til at den ikke blir funnet) Også husk at det er anbefalt å ta en hard reset etter en ROM oppdatering. (Settings >> system >> hard reset) Endret 12. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
tovkg Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Noen som har hatt trøbbel med å koble ting til mobilen via bluetooth? Jeg får ikke koblet Omniaen til bilen min. Lenke til kommentar
tovkg Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kjempebra tråd dette her.Et spørsmål - hvordan er det med Omnia og java-applikasjoner. Opera-webbrowseren er jo genial, men til tider, når jeg ikke har tilgang til wlan tenker jeg det kunne vært praktisk å bruke Operamini som vel komprimerer ting slik at datatrafikken ikke blir så stor. En annen applikasjon jeg likte veldig godt og brukte på min gamle telefon var gmail. Sånn jeg forstår det funker ingen av disse programmene på smarttelefoner, eller tar jeg feil? Både Opera Mini og Gmails java app kan installeres på Omnia. Har begge instalert selv , når jeg kun har GRPS/Edge tilgjengelig er disse to helt topp. Takk for svar. Noen triks for hvordan du gjør det. Når jeg f.eks går inn på operamini.com får jeg beskjed om at telefonen er gjenkjent som Samsung - sgh - i900, som ikke støtter java. Jeg klikker linken for å laste ned likevel, men får feil - Java - kan ikke koble til server. Akkurat det samme skjer når jeg prøver gmail. What to do? Lenke til kommentar
tovkg Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Sjekket litt rundt. Dette er sikkert ikke eneste måten å få dette til på (jeg har ikke veldig mye peil på data og sånt egentlig) men etter litt søkingfant jeg denne linken: http://www.1800pocketpc.com/2008/06/25/gc-...ee-install.html Lasta filen herfra over på mobilen, kjørte den og det installerte både opera mini og java gmail. Ser ut til å funker perfekt. Kjempebra tråd dette her.Et spørsmål - hvordan er det med Omnia og java-applikasjoner. Opera-webbrowseren er jo genial, men til tider, når jeg ikke har tilgang til wlan tenker jeg det kunne vært praktisk å bruke Operamini som vel komprimerer ting slik at datatrafikken ikke blir så stor. En annen applikasjon jeg likte veldig godt og brukte på min gamle telefon var gmail. Sånn jeg forstår det funker ingen av disse programmene på smarttelefoner, eller tar jeg feil? Både Opera Mini og Gmails java app kan installeres på Omnia. Har begge instalert selv , når jeg kun har GRPS/Edge tilgjengelig er disse to helt topp. Takk for svar. Noen triks for hvordan du gjør det. Når jeg f.eks går inn på operamini.com får jeg beskjed om at telefonen er gjenkjent som Samsung - sgh - i900, som ikke støtter java. Jeg klikker linken for å laste ned likevel, men får feil - Java - kan ikke koble til server. Akkurat det samme skjer når jeg prøver gmail. What to do? Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Gikk bare inn på: www.gmail.com/app og www.operamini.com/beta På Opera kom en beskjed om at Omnia ikke hadde java støtte, men kjørte instalasjonen unasett og det fungere som bare det. Begge fungerer. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Nytt tastatur som støtter Norsk. SPB Keyboard Dette tastaturet fungere også i greit landskap orientasjon på Omnia. 2 størrelser tilgjengelig i portrett og 3 størrelser tilgjengelig i landskap. Endret 13. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 mobilehappy: takk for Screen capture-programmet. Kanskje du kan legge opp det på første posten og? Hvis andre trenger det. Og SPB Keyboard virket jo lovende, men jeg ser man må kjøpe det. Hva er begrensningene nå tro? 30 dager? 30 tegn? Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 mobilehappy: takk for Screen capture-programmet. Kanskje du kan legge opp det på første posten og? Hvis andre trenger det. Og SPB Keyboard virket jo lovende, men jeg ser man må kjøpe det. Hva er begrensningene nå tro? 30 dager? 30 tegn? Første post oppdatert med screen capture link og med procedyre for a maximere skjerm følsomheten. SPB Keybord gir deg en full 14 dagers gratis prøve periode. Hvis du vil bruke det videre etter dette så koster det kun ca. 15 USD (100 NOK). Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Synes denne mobilen ser ganske bra ut. Det står i hovedsak mellom denne og touch HD når jeg skal kjøpe meg ny (og kassere min gamle Nokia N70 ). However, håper dere gidder å svare på noen ting jeg lurer på. - Hvordan er batteritiden? - Lyd med og uten headset. Høyttalerfunksjon, bra/ok/dårlig? - Hva følger med i pakken? - Hva betalte dere for mobilen og hvor kjøpte dere den. Ellers takk for en nyttig tråd. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Synes denne mobilen ser ganske bra ut. Det står i hovedsak mellom denne og touch HD når jeg skal kjøpe meg ny (og kassere min gamle Nokia N70 ). However, håper dere gidder å svare på noen ting jeg lurer på. - Hvordan er batteritiden? - Lyd med og uten headset. Høyttalerfunksjon, bra/ok/dårlig? - Hva følger med i pakken? - Hva betalte dere for mobilen og hvor kjøpte dere den. Ellers takk for en nyttig tråd. Denne tråden er mere myntet på de som allerede har kjøpt en Omnia i900 og vil utnytte denne maksimalt. For de som vurdere å kjøpe en Omnia så er kanskje denne tråden enda bedre info messig. Men her er noe info angående det du spurte etter. - Batteritiden er bra for en smart mobil. 2 til 3 dager med normalt bruk. (NB. ROM version brukt har endel å si angående dette) Men du kan også "bruke opp" batteritiden mye hurtigere med "heavy" bruk av surfing, GPS, Video, Gaming etc...... - Lyden i samtaler er meget bra, gjennom telefon, høytaler og headset. Den innebyggede høytaleren kan spille ganske høyt men passer bedre til samtaler enn musikk. Med høretelefoner har den derimot veldig bra lyd for musikk avspilling. De medfølgende høretelfonene er ok men er du veldig lyd opptatt så anbefaler jeg på det sterkeste å bruke et par skikkelig gode hi-fi høretelefoner istedenfor. Hvis du har tenkt å bruke Omnia som musikk spiller så anbefaler jeg også å kjøpe og instalere dette programet: Kinoma Play Dette er en helt ypperlig MP3 spiller med en touch optimert interface. (For hi-fi entusiaster så støtter den også FLAC avspilling ) Med i pakken: * Manual * Reiselader * USB-kabel * Overgang til 3,5 mm minijack * Stereohåndfri * Micro-SD kort 1 GB * Route66 - GPS-pakke med nordiske kart * Pekepenn * Dokkingstasjon Priser i norske butikker Endret 14. november 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå