Marcyss Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Gratulerer Du trykker en gang på toppen der og da kommer det en større meny som du kan trykke på. Scroll til venstre og der er pin-ikonet. Trykker du der så kan du skrive inn pinkoden. Skjermbeskytteren? Du mener tastelås (heter vel ikke det på touchtlf ) Jeg bruker å trykke på powerknappen helt øverst for å slukke skjermen. På den måten sparer jeg strøm samtidig som jeg har låst skjermen. Du kan selv konfigurere hvilken knapp du skal bruke til å vekke opp tlf med. Det er anbefalt å gjøre en hard reset etter flashing. Du kan velge å bare resete main mermory. Da får du beholde det som er på my storage. Ellers er det alltid lurt å ta en soft reset etter du har innstallert mange programmer, endret etc. Så skal du nok ha en stabil tlf skal du se ..kanskje jeg skal prøve sector sin jeg og! Så fin ut. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jo da, den funger utmerket. Og etter en Hard Reset slår skjemen seg av og, og nå kommer jeg og på nett. Men hvor ble det av den norske ordlista - slik det er nå mangler jeg norske karakterer og ord når jeg skrive meldinger. Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er Samsung keyboard med der? Settings -> Input -> Velg samsung keyboard -> language: norwegian ? Jeg har lagt ved fingerkeyboard under her. Installer den, gå i options -> language -> hak av bare "nor". Der har du æøå. Synes det fungerer bra. Det er bare å avinstallere hvis du ikke liker den Graygreen theme med press sound flick-quiet.wav er bare herlig. http://dl.getdropbox.com/u/732259/FingerKeyb-2.1-WQVGA.cab Lenke til kommentar
bengh Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Er Samsung keyboard med der? Settings -> Input -> Velg samsung keyboard -> language: norwegian ? Jeg har lagt ved fingerkeyboard under her. Installer den, gå i options -> language -> hak av bare "nor". Der har du æøå. Synes det fungerer bra. Det er bare å avinstallere hvis du ikke liker den Graygreen theme med press sound flick-quiet.wav er bare herlig. http://dl.getdropbox.com/u/732259/FingerKeyb-2.1-WQVGA.cab Takker :-) Der var det på plass. Har testet fingerkeyboard da den lå ved i ROM'en men liker samsung sin bedre - tror jeg, men skal teste den igjen. Godt vi har folk som kjenner systemet - mye å sette seg inn i. Som sagt, føles som en ny mobil og mye nytt å forholde seg til, men jeg liker det ! Edit: Det beste er kanskje et stort vindu å skrive SMS i :-) Endret 22. september 2009 av bengh Lenke til kommentar
ErickH Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 hei! er det noe som klarer å synkronisere microsoft outlook office calendar med calendar på samsung omnia? jeg har både xp og vista så jeg har prøvd både active sync og windows media center men ingen av de funker. har også lagt merke til at de avtale jeg lagde på omnia "dukker" opp på pc når jeg kobler omnia til. Problem er at de avtaler på pc ikke kan overføres til omnia....any ideas? noe som vet at omnia i det hele tatt kan synkroniseres mot et annet enhet? takk for svar! Hilsen Erick Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg synkroniserer Outlook kalenderen min. Når jeg kobler til Omniaen til pc-en, starter jeg activesync. Det kommer automatisk opp et vindu. Der spør den meg om hva jeg vil synkronisere. Jeg markerer kalenderen, og next, finish og så er det synkronisert. Jeg vet ikke om man kan synkroniserer en enhet mot en annen. Tviler. Derimot, har det kommet en del nytt! Man har klart å porte applikasjoner fra Omnia Lite til Omnia. Dersom man innstallerer, og flytter tclock.exe til /Windows, får man ny touch friendly klokke etc. Bare spør dersom dette høres interessant ut og dere trenger hjelp. Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg selger min Samsung Omnia 16GB for 1500. EDIT: Håper det ikke er mot retningslinjene å lenke slik jeg har gjort. Isåfall er det bare å slette innlegget EDIT2: Solgt etter 30 min Endret 15. november 2009 av Marcyss Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hei! Nå som BADA har kommet, kan noen forklare enkelt hva det er? Er det et nytt OS, eller er det ett nytt programmeringsspråk som kan brukes på Symbian, Android? Så ett bilde på nettet, noen som vet hvilke OS dette er? Kan jeg installere dette på min Omnia i900? Kan jeg installere en brukbar versjon av Android på tlfen? Kan jeg installere en brukbar versjon av WM6.5? (sist fungerte det ikke å "logge på" tlfen, virket som pin kode greiene feilet..) Håper noen vet dette (: Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Hei! Nå som BADA har kommet, kan noen forklare enkelt hva det er? Er det et nytt OS, eller er det ett nytt programmeringsspråk som kan brukes på Symbian, Android? Så ett bilde på nettet, noen som vet hvilke OS dette er? Kan jeg installere dette på min Omnia i900? Kan jeg installere en brukbar versjon av Android på tlfen? Kan jeg installere en brukbar versjon av WM6.5? (sist fungerte det ikke å "logge på" tlfen, virket som pin kode greiene feilet..) Håper noen vet dette (: Ettersom jeg har forstått, er bada et eget os, og har ingenting med android å gjøre. Jeg har ikke særlig tro, ettersom det må slåss med konkurrenter som WM, Android, Linux og Symbian. Jeg vet ikke hvilket OS det er, mest sannsynlig photoshop eller en plansje. Ser ikke ut som noen av de jeg nevnte, og bada er ikke på markedet enda. 1. Nei, det er ikke sluppet enda, fortsatt på plansjenivå (ettersom jeg har forstått det). 2. Du kan få android på omnia ja, men ikke til annet en testing og moro skyld. Ingenting funker, prosjektet har stoppet opp, anbefalses ikke. Du kan imidlertid skinne spb shell for å få det til å se ut som Android, dette fungerer ganske bra. Google it, husker ikke i farten. 3. WM 6.5 fungerer super. Har solgt tlf nå, men brukte det i et halvt år. Du må imidlertid flashe tlf, og dette er ikke offisiell oppdatering (noe slikt finnes ikke til Omnia). Her er en lenke til en bra ROM-versjon (6.5.1, eller 6.5.3, husker ikke..). Bør testes! Endret 16. desember 2009 av Marcyss Lenke til kommentar
midnightraver Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Mer info og screenshots om Bada kan du finne her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå