Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite problem med min Omnia.

Når den går i "dvale", altså når skjermen blir svart, så hender det at den ikke "våkner" opp igjen når jeg trykker på den knappen i midten. Noen ganger holder den i ca. 24 timer før det skjer, andre ganger må jeg gjøre det hver eneste gang den blir svart.

Det er helt klart at det er noe som er galt med den, men hva? Lurer på om det kanskje er noe med windows'en på den. Men da lurer jeg på en ting, hvordan får jeg reinstallert windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når den går i "dvale", altså når skjermen blir svart, så hender det at den ikke "våkner" opp igjen når jeg trykker på den knappen i midten. Noen ganger holder den i ca. 24 timer før det skjer, andre ganger må jeg gjøre det hver eneste gang den blir svart.

Det er helt klart at det er noe som er galt med den, men hva? Lurer på om det kanskje er noe med windows'en på den. Men da lurer jeg på en ting, hvordan får jeg reinstallert windows?

Hei!

Jeg hadde det samme problemet med min Omnia. Det jeg gjorde var å ta en soft reset på mobilen. Har ikke hatt problem etter det.

Mvh.

Kongbalder

Lenke til kommentar

Lurte på om noen vet av et gratis torrentprogram (kun programmet)! Tenkte å benytte meg av de 16GB som jeg har på mobilen. Fint hvis noen kan besvare spørsmålene i min forrige post også!!!

PS! Ang. neste FW: Blir det forbedringer i Opera og IEM også? Er lei av at Opera laster uendelig i hotmail. Tar meg en evighet å lese gjennom eposter. 1 epost går på samme tid som 15 i leseren på nokian min. Desverre så må jeg bruke Omnian siden jeg kun får opp hotmail mobile på N95 for tiden.

secondarykid

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg hadde det samme problemet med min Omnia. Det jeg gjorde var å ta en soft reset på mobilen. Har ikke hatt problem etter det.

Mvh.

Kongbalder

Tusen takk for svar..

Men jeg er litt usikker på om det her fungerer. Ser at jeg glemte å skrive noe, og det er at eneste måten for å få den på igjen er å enten trykke på resetknappen, hullet ved av/på-knappen, eller ta ut batteriet...

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
PS! Ang. neste FW: Blir det forbedringer i Opera og IEM også? Er lei av at Opera laster uendelig i hotmail. Tar meg en evighet å lese gjennom eposter. 1 epost går på samme tid som 15 i leseren på nokian min. Desverre så må jeg bruke Omnian siden jeg kun får opp hotmail mobile på N95 for tiden.

secondarykid

Jeg har nettopp hatt Omniaen min på reparasjon(for 2. gang), og såvidt jeg forstår har de installert nyeste ROMen. (Den som ble tatt vekk fra web?!)

En av tingene her er at du kan få Windows Live Hotmail installert på mobilen. Noe som er irriterende for meg, som bare bruker den til å logge på MSN med.

Når jeg startet MSN for første gang så hadde den huket av noen valg og jeg trykket bare OK. Nå har den all mailen fra MSN inne og jeg kan velge den under E-post også. Noe for deg?

Lenke til kommentar

Lever den inn til reparasjon. Det gjorde jeg nylig på Elkjøp og fikk tilbake med nyeste ROM'en også, altså Omnia har fått nyere programvare. Kan nesten garantere at dette problemet ditt blir fikset da. Alle mine småfeil forsvant! Du kan ikke reinstallere windows på den uten å miste garantien din, lever den inn!

- Silje

Lenke til kommentar
Lever den inn til reparasjon. Det gjorde jeg nylig på Elkjøp og fikk tilbake med nyeste ROM'en også, altså Omnia har fått nyere programvare. Kan nesten garantere at dette problemet ditt blir fikset da. Alle mine småfeil forsvant! Du kan ikke reinstallere windows på den uten å miste garantien din, lever den inn!

- Silje

Tusen takk for svar.. Får vel prøve det da : /

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

Jeg trenger deres hjelp med et lite problem. Jeg har kjøpt en Samsung Omnia fra Elkjøp, men den første mobilen jeg fikk var det kun engelsk språk på, så den leverte jeg tilbake og de bestillte en ny til meg, og når den kom så var den også bare engelsk språk på, så nå står jeg der da, med en telefon med bare engelsk språk, og ikke mulighet fil å få byttet om språket selv. Elkjop undersøker nå om de kan ha mottatt et galt parti med disse mobilene som ikke er for det norske markedet. Er det noen som vet om jeg på en eller annen måte kan få norsk språk på denne mobilen ved en softwate oppgradering?? Har en følelse av at dette kan ta tid før jeg får en mobil som er beregnet for det norske markedet. Surt å ha betatalt over 5000,- for en mobil som blir veldig vanskelig å bruke da det ikke er norsk ordbok og bare engelske menyer.

Jeg kjøper jo mobil i norge for å få norsk språk!

Noen tips eller triks??

På forhånd takk!!!!

Lenke til kommentar

hva i alle dager, engelsk??

når du starte tlf for første gang så får du spørsmål om hvilke språk du vil ha?!?!!!!

eller så får du flashe rom, og da får du også spørsmål om språk ved førstegangsoppstart.

eller så får du ta hardreset på tlf, og da får du også spørsmål om språk ved førstegangsoppstart.

jeg har også omnia fra elkjop.no

Endret av dragon
Lenke til kommentar

Jeg har satt inn minnekortet og gjort alt du sier men det er kun Engelsk språk som er mulig å få. Har prøvd hard reset og alt mulig men det er ikke mulig å få inn norsk språk. Samsung snakket noe om at det var en software versjon som er kranglete når det gjelder språk så da er sikkert det min software versjon eller rett og slett en telefon som ikke er lagd for det nordiske markedet. KJIPT!!!!!

Når jeg starter telefonen får jeg kun velge multilanguage tror jeg det står, og da får jeg engelsk språk, og når jeg senere går inn i menyen og skal endre språk er det ingen andre språk å velge mellom.

Lenke til kommentar
Jeg har satt inn minnekortet og gjort alt du sier men det er kun Engelsk språk som er mulig å få. Har prøvd hard reset og alt mulig men det er ikke mulig å få inn norsk språk. Samsung snakket noe om at det var en software versjon som er kranglete når det gjelder språk så da er sikkert det min software versjon eller rett og slett en telefon som ikke er lagd for det nordiske markedet. KJIPT!!!!!

Når jeg starter telefonen får jeg kun velge multilanguage tror jeg det står, og da får jeg engelsk språk, og når jeg senere går inn i menyen og skal endre språk er det ingen andre språk å velge mellom.

Satte du i riktig minnekort? Det følger med to stk, kun det ene gjør at du kan velge språk. Det andre er helt standard 1 GB microSDkort.

Lenke til kommentar

Heisann,

Da har jeg proeved aa faa syncet google calendar til omnia'en, jeg faar

lagt inn i activesync gmail men den nekter og overfore kalender events til den innebygde kalenderen paa omnia'n!

Noen som har noen gode forslag til dette? Saa langt har jeg fulgt alle instrukser paa google.com/support men kalenderen setter seg paa bakbena...

Mvh

Choomnia.

PS! Da har jeg faatt kalender events syncet MEN, de vises bare i dagsorden, ikke uke, maanede eller aarsvisning, noen loesning/forslag paa dette?

Endret av Choo
Lenke til kommentar
Heisann,

Da har jeg proeved aa faa syncet google calendar til omnia'en, jeg faar

lagt inn i activesync gmail men den nekter og overfore kalender events til den innebygde kalenderen paa omnia'n!

Jeg har selv brukt mye tid på dette og min løsning ble å ha Outlook på maskinen. Jeg bruker ikke Outlook, men Activesync går igjennom den for å synce til mobilen.

Bruk Google sin egen Sync mot Outlook og be Activesync synce kalenderen din. Obs, du kan bare ha 1 kalender i Google Calendar for at det skal funke.

Da syncer den fint begge veier, null problemer!

- Silje

Endret av siljel
Lenke til kommentar
Hei folkens!

Jeg trenger deres hjelp med et lite problem. Jeg har kjøpt en Samsung Omnia fra Elkjøp, men den første mobilen jeg fikk var det kun engelsk språk på....

Noen tips eller triks??

På forhånd takk!!!!

Hei,

jeg hadde samme problem. Lever den inn til reparasjon. Elkjøp sender den nemlig videre til godkjent Samsung verksted og de vet hva de skal gjøre. Når jeg leverte min inn for noen andre problemer, oppgraderte de firmwaren og jeg har den nå på norsk. Elkjøp vet kanskje ikke hva de gjør, men Samsung verkstedet gjør.

OBS, vær forberedt på å miste alt på mobilen, iallefall på systemdelen. Min Lagring var intakt, men ta backup fordet!

-Silje

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Jeg trenger deres hjelp med et lite problem. Jeg har kjøpt en Samsung Omnia fra Elkjøp, men den første mobilen jeg fikk var det kun engelsk språk på....

Noen tips eller triks??

På forhånd takk!!!!

Hei,

jeg hadde samme problem. Lever den inn til reparasjon. Elkjøp sender den nemlig videre til godkjent Samsung verksted og de vet hva de skal gjøre. Når jeg leverte min inn for noen andre problemer, oppgraderte de firmwaren og jeg har den nå på norsk. Elkjøp vet kanskje ikke hva de gjør, men Samsung verkstedet gjør.

OBS, vær forberedt på å miste alt på mobilen, iallefall på systemdelen. Min Lagring var intakt, men ta backup fordet!

-Silje

Ok, takk for svar!

Jeg har nå tipset elkjøp om saken, så da sender de den vel kanskje på verksted. Hadde du også bare engelsk språk på den, uten mulighet for å gjøre om til norsk før du sendte den på reprasjon??

Lenke til kommentar

Takk Silje :)

Jeg fikk det til ettterhvert, naa viser den hvertfall events per uke. Grunnen til at den bare viste dag var at jeg hadde bare "Full day events" i google kalenderen, maate sette de paa et tidspunkt paa dagen for aa faa de ukentlig. Men om noen har fatt til maanedlig visning skulle jeg gjerne visst hvordan, foer jeg kryper til korset og begynner med outlook.

Mvh

Choo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...