Gå til innhold

Xbox 360 er den litt gammel?

Markelure

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lol staving.

Elite har ikke bedre grafikk, men den er sort, har hdmi og 120GB hdd.

Samme om du kjøper premium eller Elite, men ikke kjøp arkade. Kjipt å ikke ha harddisk.

Edit: Det kommer ikke til å komme noen nye spillmaskiner før tidligst om 2 år. PC vil altid være kraftigere, men det koster også mye mer.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

X360 er ikke noe "gamlere" maskin enn PS3, specs ble utarbeidet for begge rundt samme tidspunkt, bare på grunn av produksjonsproblemer så ble PS3 utsatt.

Ytelsesmessig er de også ganske lik, PS3 har potensielt kraftigere CPU, X360 har potensielt kraftigere grafikkort/chip.

En PC vil være potensielt kraftigere med tanke på hardware, men en konsoll er skreddersydd med tanke på hardware<->software, så de vil utnytte hardwaren bedre.

Men med tanke på hva som er av hardware i en X360, så er en tusenlapp for den latterlig billig.

Lenke til kommentar
En PC vil være potensielt kraftigere med tanke på hardware, men en konsoll er skreddersydd med tanke på hardware<->software, så de vil utnytte hardwaren bedre.

Et godt poeng. Av den grunn vil ikke en konsoll eldes like fort som en Spill-PC og det vil være lettere for spillprodusentene å dra ut kraften av en konsoll enn en PC

Lenke til kommentar
Du kan jo skaffe deg elite det har mammeraten min. Er ikke helt sikker om det er ganske samma men har hørt det er bedre grafikk. Eller skaff deg en gamer pc:P pc lår bestanding alt det andre, men ikke vis du skal ha billig gaming :(

har også hørt at elite har hår og bart men det er jo bare det jeg har hørt og da må det jo være rykter fra en eller annen drittunge som ikke stemmer?

(En mammerat er vel mors kompis?)

Lenke til kommentar

Absolutt ikke att 360 er for gammel hvis dette er din første har du ett stort spillbiblotek til å plukke ut mange godsaker ut ifra

Når det gjelder pc/360 diskusjonen så ja pc er kraftigere enn 360 men en pc kan ha mange ulike kombinasjoner som gjør att spillutviklerne må ta hensyn til dette når det utvikles spill så derfor vill vi nok aldri se ett spill som drar 100 % nytte av kraften og det er her konsollene har en fordel for der er alle de ulike konsollene like. De er forskjellige men hver for seg har alle ps3/360/wii de samme hardware specsa i seg og dette er en klart fordel kontra pc fordi man slipper å ta hensyn ved spillutvikling.

Lenke til kommentar
PS3'en har vell "egentlig" ikke blitt slått enda...

Tull. 360 og PS3 er jevnlike på spillytelsen selv med den sagnomsuste Cell-prossesoren til PS3. En Tipp topp gamer PC knuser begge i kraft. Men som nevnt tidligere drar konsollene fordel av at dette er dedikert maskinvare i motsetning til en PC som skal kunne gjøre alt.

Lenke til kommentar

Joa. Hadde de fått utnyttet kraften av Cellprosessoren.

Grafikkmessig utvikler PC'n seg mye.

Hva som er best av den råeste Core-i7 og en Cell vet jeg ikke.

i7 har 4 kjerner og 2 tråder perr prosessor og dermed 8 totalt utnyttbare for oppgaver. Cell'en til PS3 har noen kjerner som brukes til spesifikk oppgave mener jeg og ha lest. 1 for datt. 6-7 for datt...

X360 eier by the way.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Selv om det er interessant med en teoretisk diskusjon om prosessorkraft er det likevel ikke så enkelt å si at PS3 er kraftigere enn 360. PS3 har kraftigere CPU mens 360 har kraftigst GPU. Men det har vist seg at det er vanskelig for programmere å benytte Cell-prosessoren 100% da det å programmere mot flere prosessorer er vanskelig. det er ikke slik at det er bare til å hive inn flere prosessorer så går en applikasjon raskere. Tråding er et komplekst område der det gjenstår mye pioneerarbeid før man har funnet en best practice som fungerer godt.

Men kommentaren min gjelder altså din påstand om at PS3 ikke er forbigått. Det er den. It's all about money.

Lenke til kommentar
Selv om det er interessant med en teoretisk diskusjon om prosessorkraft er det likevel ikke så enkelt å si at PS3 er kraftigere enn 360. PS3 har kraftigere CPU mens 360 har kraftigst GPU. Men det har vist seg at det er vanskelig for programmere å benytte Cell-prosessoren 100% da det å programmere mot flere prosessorer er vanskelig. det er ikke slik at det er bare til å hive inn flere prosessorer så går en applikasjon raskere. Tråding er et komplekst område der det gjenstår mye pioneerarbeid før man har funnet en best practice som fungerer godt.

Men kommentaren min gjelder altså din påstand om at PS3 ikke er forbigått. Det er den. It's all about money.

hva er egenltig det beste spillet av den typen til ps3.

M.a.o. hva er ps3`s GoW2??

nærmeste jeg kommer er Mgs4, men håper det er noe bedre der ute. (mitt ps3 bibliotek vs. 360 bibliotek er veldigt uproposjonalt i 360`s fordel)

Lenke til kommentar

Hva er laveste, praktiske pris (altså den faktiske prisen du sitter igjen med totalt sett!) på en x360 Premium i skrivende stund?

hva er egenltig det beste spillet av den typen til ps3.

M.a.o. hva er ps3`s GoW2??

nærmeste jeg kommer er Mgs4, men håper det er noe bedre der ute. (mitt ps3 bibliotek vs. 360 bibliotek er veldigt uproposjonalt i 360`s fordel)

Little Big Planet sier jeg bare :)

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...