Markelure Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) tenker på om jeg skal ønske meg en Xbox 360 til jul, men jeg lurer på om denne er begynnt å gå ut på dato nå? kommer det noen nye spillekasiner snart. vil ikke ha en som blir gammel med en gang. Endret 7. november 2008 av Markelure Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Tar vel sikkert et par år enda før det kommer noe nytt vil jeg tro...Tror ikke du kommer til å angre på at du skaffet deg en 360 uansett... Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du kan jo skaffe deg elite det har mammeraten min. Er ikke helt sikker om det er ganske samma men har hørt det er bedre grafikk. Eller skaff deg en gamer pc:P pc lår bestanding alt det andre, men ikke vis du skal ha billig gaming Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) lol staving. Elite har ikke bedre grafikk, men den er sort, har hdmi og 120GB hdd. Samme om du kjøper premium eller Elite, men ikke kjøp arkade. Kjipt å ikke ha harddisk. Edit: Det kommer ikke til å komme noen nye spillmaskiner før tidligst om 2 år. PC vil altid være kraftigere, men det koster også mye mer. Endret 6. november 2008 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det vil ikke komme noen nye konsoller før om 3-4 år. Prismessig er Xbox360 det beste valget Rå styrke og kansje ørelitt mer fremtidsrettet er PS3. Dog i mitt syn, så kan prisen ikke forsvares. Ren ulderholdning for hele familien er Wii et godt valg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Arcade koster en tusenlapp nå. Det er vanskelig å rettferdiggjøre å IKKE kjøpe 360. Skal ut og hente min i morgen! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 gadd ikke å vente til jul, kjøpte meg en selv i går Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 X360 er ikke noe "gamlere" maskin enn PS3, specs ble utarbeidet for begge rundt samme tidspunkt, bare på grunn av produksjonsproblemer så ble PS3 utsatt. Ytelsesmessig er de også ganske lik, PS3 har potensielt kraftigere CPU, X360 har potensielt kraftigere grafikkort/chip. En PC vil være potensielt kraftigere med tanke på hardware, men en konsoll er skreddersydd med tanke på hardware<->software, så de vil utnytte hardwaren bedre. Men med tanke på hva som er av hardware i en X360, så er en tusenlapp for den latterlig billig. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 En PC vil være potensielt kraftigere med tanke på hardware, men en konsoll er skreddersydd med tanke på hardware<->software, så de vil utnytte hardwaren bedre. Et godt poeng. Av den grunn vil ikke en konsoll eldes like fort som en Spill-PC og det vil være lettere for spillprodusentene å dra ut kraften av en konsoll enn en PC Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Elite har ikke bedre grafikk, men den er sort, har hdmi og 120GB hdd. Alle Xbox 360 har HDMI-utgang. Elite er den eneste hvor det følger med HDMI-kabel. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) PC kan oppgraderes, og en Gamer PC har bedre grafikk. Nå koster det som sagt mye mere enn konsoller. Endret 21. november 2008 av Herakles Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du kan jo skaffe deg elite det har mammeraten min. Er ikke helt sikker om det er ganske samma men har hørt det er bedre grafikk. Eller skaff deg en gamer pc:P pc lår bestanding alt det andre, men ikke vis du skal ha billig gaming har også hørt at elite har hår og bart men det er jo bare det jeg har hørt og da må det jo være rykter fra en eller annen drittunge som ikke stemmer? (En mammerat er vel mors kompis?) Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Husker når "skikkelige" nerdecomputere var dårligere enn Xbox 1. Husker også det når Xbox 360'n kom ut! Hehe! PS3'en har vell "egentlig" ikke blitt slått enda... Endret 22. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Absolutt ikke att 360 er for gammel hvis dette er din første har du ett stort spillbiblotek til å plukke ut mange godsaker ut ifra Når det gjelder pc/360 diskusjonen så ja pc er kraftigere enn 360 men en pc kan ha mange ulike kombinasjoner som gjør att spillutviklerne må ta hensyn til dette når det utvikles spill så derfor vill vi nok aldri se ett spill som drar 100 % nytte av kraften og det er her konsollene har en fordel for der er alle de ulike konsollene like. De er forskjellige men hver for seg har alle ps3/360/wii de samme hardware specsa i seg og dette er en klart fordel kontra pc fordi man slipper å ta hensyn ved spillutvikling. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 PS3'en har vell "egentlig" ikke blitt slått enda... Tull. 360 og PS3 er jevnlike på spillytelsen selv med den sagnomsuste Cell-prossesoren til PS3. En Tipp topp gamer PC knuser begge i kraft. Men som nevnt tidligere drar konsollene fordel av at dette er dedikert maskinvare i motsetning til en PC som skal kunne gjøre alt. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Joa. Hadde de fått utnyttet kraften av Cellprosessoren. Grafikkmessig utvikler PC'n seg mye. Hva som er best av den råeste Core-i7 og en Cell vet jeg ikke. i7 har 4 kjerner og 2 tråder perr prosessor og dermed 8 totalt utnyttbare for oppgaver. Cell'en til PS3 har noen kjerner som brukes til spesifikk oppgave mener jeg og ha lest. 1 for datt. 6-7 for datt... X360 eier by the way. Endret 22. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Selv om det er interessant med en teoretisk diskusjon om prosessorkraft er det likevel ikke så enkelt å si at PS3 er kraftigere enn 360. PS3 har kraftigere CPU mens 360 har kraftigst GPU. Men det har vist seg at det er vanskelig for programmere å benytte Cell-prosessoren 100% da det å programmere mot flere prosessorer er vanskelig. det er ikke slik at det er bare til å hive inn flere prosessorer så går en applikasjon raskere. Tråding er et komplekst område der det gjenstår mye pioneerarbeid før man har funnet en best practice som fungerer godt. Men kommentaren min gjelder altså din påstand om at PS3 ikke er forbigått. Det er den. It's all about money. Lenke til kommentar
tjomi Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Selv om det er interessant med en teoretisk diskusjon om prosessorkraft er det likevel ikke så enkelt å si at PS3 er kraftigere enn 360. PS3 har kraftigere CPU mens 360 har kraftigst GPU. Men det har vist seg at det er vanskelig for programmere å benytte Cell-prosessoren 100% da det å programmere mot flere prosessorer er vanskelig. det er ikke slik at det er bare til å hive inn flere prosessorer så går en applikasjon raskere. Tråding er et komplekst område der det gjenstår mye pioneerarbeid før man har funnet en best practice som fungerer godt. Men kommentaren min gjelder altså din påstand om at PS3 ikke er forbigått. Det er den. It's all about money. hva er egenltig det beste spillet av den typen til ps3. M.a.o. hva er ps3`s GoW2?? nærmeste jeg kommer er Mgs4, men håper det er noe bedre der ute. (mitt ps3 bibliotek vs. 360 bibliotek er veldigt uproposjonalt i 360`s fordel) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Hva er laveste, praktiske pris (altså den faktiske prisen du sitter igjen med totalt sett!) på en x360 Premium i skrivende stund? Selv om det er interessant med en teoretisk diskusjon om prosessorkraft er det likevel ikke så enkelt å si at PS3 er kraftigere enn 360. PS3 har kraftigere CPU mens 360 har kraftigst GPU. Men det har vist seg at det er vanskelig for programmere å benytte Cell-prosessoren 100% da det å programmere mot flere prosessorer er vanskelig. det er ikke slik at det er bare til å hive inn flere prosessorer så går en applikasjon raskere. Tråding er et komplekst område der det gjenstår mye pioneerarbeid før man har funnet en best practice som fungerer godt. Men kommentaren min gjelder altså din påstand om at PS3 ikke er forbigått. Det er den. It's all about money. hva er egenltig det beste spillet av den typen til ps3. M.a.o. hva er ps3`s GoW2?? nærmeste jeg kommer er Mgs4, men håper det er noe bedre der ute. (mitt ps3 bibliotek vs. 360 bibliotek er veldigt uproposjonalt i 360`s fordel) Little Big Planet sier jeg bare Endret 23. november 2008 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
Diffidentia Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Little Big Planet sier jeg bare Som heller ikke er gull, røkelse og myrra for alle verdensborgere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå