Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg skal snart bestilla ein time til min første tatovering. Eg tenkte eg skulle ha logoen til Manchester United. Men føler den er litt "oppbrukt" som motiv. Er det nokon som har nokon forslag til alternative vriar som kan gjerast med den? Eventuelt ein "Red Devil" som held logoen f.eks.

 

:)

 

Hva med noen som sparker den avsted som en fotball? :D

Lenke til kommentar

Da er mitt eneste råd å vente til du er helt sikker. Selv tenkte jeg over saken i ca. et halvt år før jeg tok min første tatovering. Og det har minst vært like lang tenketid på alle som er blitt gjort siden også. De jeg har planer om å få tatt nå har jeg hatt i bakhodet i over et år og på den ene gjennstår det fortsatt litt tenking og fiksing.

Lenke til kommentar
Haha, ikkje dumt! :) men litt komplisert, altså dyrt og større krav til tattovøren. Dessuten føler eg at eg kanskje vil bli dei den :p

 

Derfor man har en hel kropp og fylle :!:

Og det du sier til større krav til tattovøren osv. skal ikke være et argument, hvis

tattovøren kan det han\hun skal så er det samme hvor stor den er.

 

 

Morsom hvis fotball hadde blitt forbudt og alt som hadde noe med det og gjøre, gud hvor mange 1000 som har fotball-tattoveringer :!:

Lenke til kommentar

Joda, men jeg syns ikke det er værdt å tattovere noe bare fordi man digger det. Jeg elsker taco men jeg tattoverer ikke et tacoskjell på hofta liksom. Man vet jo aldri hva som skjer med et fotball-lag. Om 40 år kanskje de har byttet ut alle spillerne du likte og laget er helt rævva. Kanskje det har skjedd en stor skandale med dem, hvem vet. Da er det lite kult å ha en tættis av dem.

 

Jeg syns et tatovering skal være fin, jeg. Ikke noe søppel.

Lenke til kommentar
Jeg syns et tatovering skal være fin, jeg. Ikke noe søppel.

 

Så selv om du ikke liker en fotball-logo så kan ikke andre gjøre det?

 

Denne debatten oppstår fra tid til annen på denne tråden,og majoriteten misforstår poenget hver bidige gang.

Når du liker et lag,så heier du ikke på spillerne,men på laget.Samt,hva er forskjellen på å tatovere en hund,en bandlogo,et dikt eller japansk tradisjonelt?En hund dauer før eller siden,et band ryker til helvete før eller siden og den koifisken som 90% av di som har tradisjonell japansk tattoo er blitt "ut".

En fotball-logo derimot kan best sammenlignes med et religiøst symbol for oss som elsker fotball,og sannsynligheten for at et lag "ryker" er usannsynlig liten(med mindre du heier på Lyn eller Ham Kam).

Personlig vil jeg aldri tatovere en fotball-logoen til laget mitt,men jeg forstår folk som gjør det.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg syns ikke det er værdt å tattovere noe bare fordi man digger det. Jeg elsker taco men jeg tattoverer ikke et tacoskjell på hofta liksom. Man vet jo aldri hva som skjer med et fotball-lag. Om 40 år kanskje de har byttet ut alle spillerne du likte og laget er helt rævva. Kanskje det har skjedd en stor skandale med dem, hvem vet. Da er det lite kult å ha en tættis av dem.

 

Jeg syns et tatovering skal være fin, jeg. Ikke noe søppel.

 

Selvom et fotballag en gang skulle gå i glemmeboken så kan man ha tatoveringen som minne over lagets glanstid og den gang man var fan. Ganske tidelig i tråden ble det kritisert å tatovere logoer av band ettersom musikksmak alltid endrer seg, men som en sa da så endrer ikke musikksmaken seg nødvendigvis så det blir heller spørsmål om man fortsetter å forbinde seg med musikken/bandet/artisen(e) etter hvert som man blir eldre. Det samme med et fotballag for den saks skyld.

 

Når det er sagt så er jeg totalt uinteressert i organisert idrett og ville aldri hatt logoen til noe som helst i noen som helst idrett tatovert på meg, men det er enkelte ting av både motiv og bilde jeg kunne tatovert pga. at jeg føler jeg forbinder meg med det og kommer til å forbinde meg med det videre.

 

Husker at psilocybe skrev ganske tidelig i tråden at han sikkert ville angret hvis han hadde tatovert det han ønsket seg som 15 - 16åring, men i 20årene har du utviklet deg litt mer og vet mer om hva som er "trygt" å ta med tanke på at du en gang blir 40 - 50.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
advarsel: fyllepost ahead!

Denne tråden burde egentlig bli omdøpt til den store bodymodtråden.

 

Da jeg var ung og dum (nå er jeg ikke lenger ung) så lagde jeg noen scarification. Da jeg ble eldre så jeg at det jeg lagde kanskje ikke var så smart. MEn det har aldri falt meg inn å dekke over det. For jeg hadde en mening bak det jeg gjorde. Det var en menining bak hver eneste arr. Og om jeg kanskje i dag har en annen mening så har ikke det så mye å si. Det var det jeg mente da som teller. Det er en reminder på hva jeg var. Hvor jeg kommer fra. Hva jeg har tenkt. Jeg kommer alltid til å være i forandring. Men jeg kommer til å lage merker etter meg. Forhåpentligvis så kommer jeg til å huske hva merkene betydde når jeg blir gammel.

 

Tviler på dere skjønner hva jeg prøver å si, men poster det likevel.

Lenke til kommentar

Skal til Kunst med Puls nå snart, for å få tatovert et punkt på ryggen (midt mellom skuldrene). Men jeg er litt nervøs for grotiden, ettersom det er et vanskelig punkt å få smurt inn med fuktighetskrem. Mener dere at det vil gå greit å sløyfe fuktighetskremen?

Endret av Ninfur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...