Lemon Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Akk, valgets kvaler. Jeg tror jeg begynner å nærme meg en avgjørelse med hensyn til motiv på min første tatovering, men jeg sliter litt med valg av plassering. Jeg jobber i et yrke der det er forventet at jeg dekker til eventuelle tatoveringer, så det begrenser det jo litt. Jeg vil også kunne velge å dekke den til ellers uten at det begrenser klesvalg veldig. Tenker derfor mest på nakken og korsryggen. Jeg er ingen fan av trampstamps, men jeg syns kanskje det har mest med motiv i kombinasjon med plassering å gjøre enn det å ha en tatovering på korsryggen i seg selv. Opprinnelig hadde jeg tenkt å ta min første tatovering i nakken, men siden motivet - hvis det blir dette jeg ender opp med - strekker seg relativt langt på tvers, blir det kanskje finere på ryggen? Jeg er derfor kanskje mest ute etter synspunkter på om den vil bli oppfattet som typisk tramp stamp hvis jeg finner på å ta den langt nede på korsryggen. Å ha den høyere opp på ryggtavla, f.eks. mellom skulderbladene er óg et alternativ. Endret 2. september 2009 av Lemon Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Av nyskjerrighet, hva jobber du med? Går da vel fint å ha den i nakken? Ha trekanten i nakken og strekene ut mot skulderne (alt ettersom hvor stor da..). Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg er postdame. Og ja, det går såklart an hvis man har den så langt ned. Hadde forestilt meg den lenger opp i nakken, så jeg tok ikke den muligheten med i beregninga. Godt tenkt! Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg er postdame. Og ja, det går såklart an hvis man har den så langt ned. Hadde forestilt meg den lenger opp i nakken, så jeg tok ikke den muligheten med i beregninga. Godt tenkt! Jeg ville hatt den mellom skulderbladene. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Oda, tenk deg om er det et yrke du vil jobbe med for resten av livet? Sånn med tanke på plassering Endret 3. september 2009 av Dovito Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Oda, tenk deg om er det et yrke du vil jobbe med for resten av livet? Sånn med tanke på plassering Fy!! Sånne saklige kommentarer har ingenting i denne tråden å gjøre! Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Postdame, som i leverer post til bedrifter og slikt? Kan man ikke ha synlige tattiser da? :S Vi har hvertfall hatt bud fra DHL, UPS, NorCargo og mye annet med synlige tattiser. Ellers syns jeg rett nedenfor nakken, altså mellom skulderbladene og utover dem var en ok idé, da kan du ha litt størrelse på den og Ellers har man jo ankelen, som lett kan skjules med sokk. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg er kundebehandler, så jeg har en litt annen kleskodeks å forholde meg til enn budene. Men ja, jeg tenkte også at det er mulig å ha litt størrelse på den hvis jeg tar den mellom skulderbladene. Ankelen var heller ingen dum idé. Og Petter, jeg er ikke villig til å ofre en sånn kremjobb bare for ei tatovering. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Forstår, alt handler om å prioritere Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg er kundebehandler, så jeg har en litt annen kleskodeks å forholde meg til enn budene. Men ja, jeg tenkte også at det er mulig å ha litt størrelse på den hvis jeg tar den mellom skulderbladene. Ankelen var heller ingen dum idé. Og Petter, jeg er ikke villig til å ofre en sånn kremjobb bare for ei tatovering. Det finnes ikke en jobb i verden som er bedre enn denne tatoveringen. Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Heysann! Har lurt på å få meg tatovering de siste 6-7 månedene. Jeg har funnet ut hva jeg vil ha, og lurer på hvordan huden må være. Jeg har litt røde prikker på overarmen (ikke kviser eller sykdom som jeg vet om, har hatt det i en del år) der jeg vil ha tatoveringen, det er ikke så mye, og kjenner ikke noen "unormalheter" ved det, men er dette noe jeg må vurdere med en tatovør eller kanskje det er bedre med fastlegen? Og så prisen. Jeg har noen linker til noen bilder hvis dere vil se dem(vet ikke hvordan jeg setter inn bildene direkte, så hvis noen mods kan fix det hadde det vært flott ) 1 - http://fc02.deviantart.com/fs19/f/2007/288..._by_Tatsu87.jpg 2 - http://4.bp.blogspot.com/_8igdrfbG2gc/Sazq...on_tattoo_3.jpg 3 - http://tinypic.com/view.php?pic=aysm5e&s=5 Stilen skal være en blanding av de 2 først bildene, og skal gå i en spiral rundt armen (fram albuen og ned til håndleddet) litt som i bilde 3, bare en runde eller 2 flere. Skal være svart hvitt, kanskje noe farge noen plasser, men det kan tas en annen gang har jeg lyst på det. Skal ikke være bredere enn smaleste punktet på håndleddet, og hvis dere ser på bilde 1 og 2 så er det mange "hull" som kommer til å være inni mellom tatoveringen, og halen kommer til å være mye tynnere enn den delen med vinger og hode. Hvis det er noen som vet så hadde det vært veldig flott med et svar! Endret 3. september 2009 av Crenos Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ja, da er det blitt tre hull på meg i dag (det ene ble riktignok borret og fyllt hos tannlegen)! Det var en meget fornøyelig opplevelse, Christiane var en veldig hyggelig dame, og jeg ante ikke at det kunne være så mange forberedelser! Engangssakser, engangspinsettet, you name it! Jeg har aldri blitt stukket før, og det var noe helt annet enn det jeg hadde trodd! Det føltes omtrent helt likt som når man klyper seg ganske hardt i øret, og holder en stund, dersom man ikke har noen problemer med vanlig nål, kan jeg ikke tenke meg at 4mm nål er noe problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Flott å høre! Christiane kan virkelig tingene sine. Etter at jeg begynte å gå hos PP sammenligner jeg alltid alle andre studioer jeg besøker med dem. Lenke til kommentar
kaosfjas Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Dere som har tattoveringer med farger, hvordan blir fargene når det har grodd? Er det veldig stor forskjell i forhold til når den er ny? Har to veldig knæsje nå, og hadde vært litt fint om fargen ble så sterk men tviler litt.. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Akk, valgets kvaler. Jeg tror jeg begynner å nærme meg en avgjørelse med hensyn til motiv på min første tatovering, men jeg sliter litt med valg av plassering. Jeg jobber i et yrke der det er forventet at jeg dekker til eventuelle tatoveringer, så det begrenser det jo litt. Jeg vil også kunne velge å dekke den til ellers uten at det begrenser klesvalg veldig. Tenker derfor mest på nakken og korsryggen. Jeg er ingen fan av trampstamps, men jeg syns kanskje det har mest med motiv i kombinasjon med plassering å gjøre enn det å ha en tatovering på korsryggen i seg selv. Opprinnelig hadde jeg tenkt å ta min første tatovering i nakken, men siden motivet - hvis det blir dette jeg ender opp med - strekker seg relativt langt på tvers, blir det kanskje finere på ryggen? Jeg er derfor kanskje mest ute etter synspunkter på om den vil bli oppfattet som typisk tramp stamp hvis jeg finner på å ta den langt nede på korsryggen. Å ha den høyere opp på ryggtavla, f.eks. mellom skulderbladene er óg et alternativ. Hvorfor vil noen ha et bilde av lysbrytning i et glassprisme foreviget på kroppen? Kjedeligste eksperimentet vi hadde i fysikk på vgs ... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Side_of_the_Moon Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Dere som har tattoveringer med farger, hvordan blir fargene når det har grodd? Er det veldig stor forskjell i forhold til når den er ny? Har to veldig knæsje nå, og hadde vært litt fint om fargen ble så sterk men tviler litt.. ikke så langt unna, man får ikke helt den freshe looken ( det er pga. det er et sår, vaselin eller noe:P )...men tilsvarende effekt får du av og smøre den. Personlig så liker jeg best fargen som kommer når den har grodd=) Endret 4. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Er det noen sammenheng mellom hevelse og væsking (korrekt?)? Det ene øret mitt har hovna en del opp nå, mens det andre bare har en liten hevelse. Men når jeg renser rundt, så er det kun litt gugge på q-tipen som har vært på det øret som har hovna minst opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke det. Bare fordi det er hovent betyr vel ikke at det er mye gugge "inni", på sett og vis? Men igjen, minner meg om når septumen min ble betent. Kunne nesten ikke se det på utsida, men når jeg tok ut smykket og klemte flommet det dritt ut. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Dere som har tattoveringer med farger, hvordan blir fargene når det har grodd? Er det veldig stor forskjell i forhold til når den er ny? Har to veldig knæsje nå, og hadde vært litt fint om fargen ble så sterk men tviler litt.. Min har fortsatt sterke og fine farger. Kommer kanskje litt an på hvordan farge det er? Vil man ha en fresh og glinsende en er det bare å smøre seg inn med babyolje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå