Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Har sittet på forumet her lenge og lest hva dere skriver. Men jeg føler det ofte kommer fram at tattoveringer skal være symboliske, eller utspeile noe spesielt. Det jeg lurer på er, hvorfor skal det alltid være slikt? Hvorfor ikke bare ta en tattovering med et motiv du syns er fett, uansett om du kan miste meningen om 10-15 år?

 

Selv vil jeg også at de skal ha noe symbolisk, men bare lurer på hva dere mener om dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Ihh, har bestemt meg for hvilken skrift jeg skal ha, skal hjem og ta poteavtrykk i dag (eller i morgen) og prøve å få tatt den fortest mulig mens jeg enda har penger..

Lenke til kommentar
Har sittet på forumet her lenge og lest hva dere skriver. Men jeg føler det ofte kommer fram at tattoveringer skal være symboliske, eller utspeile noe spesielt. Det jeg lurer på er, hvorfor skal det alltid være slikt? Hvorfor ikke bare ta en tattovering med et motiv du syns er fett, uansett om du kan miste meningen om 10-15 år?

Jeg trodde det var ganske gjengs oppfatning her at det er viktigere at motivet ser fett ut enn at det ligger en mening bak som er dypere enn Marianegropen.

 

På Miami Ink derimot... der må noen ha dævva først, enten det er mor/far eller hamsteret.

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål, og håper noen kan ta seg tid til å svare.

 

Reiser til Bali om et par ukers tid, og blir borte i 3,5 mnd. Har ønsket meg en ny tatovering i lengre tid nå, og tenkte at jeg kunne ta den der. Sparer også litt penger på den måten, med tanke på at det er snakk om en halv eller hel sleeve.

 

Uansett, må jo ha minst to sessions der borte, og da lurer jeg først og fremst på hvor lang tid det må gå mellom disse? Er klar over at jeg går glipp av litt sol (eller at jeg ihvertfall må dekke over armen), og vil derfor ta den på slutten av oppholdet - men hvor lang tid må man vente mellom hver session? Kan man ta det to dager på rad, eller må det første gro før man kan fortsette?

 

Og en siste ting: om noen som kunne ha uttalt seg kjapt om denne karen og arbeidet hans, så hadde jeg vært takknemlig: KLIKK HER

Eller om noen andre har vært i Bali og kan anbefale noen bedre, så er det bare å spytte ut.

 

Takk på forhånd.

 

Edit: Eller hva med kanskje han HER

 

Noen eksempler på arbeidet til sistnevnte:

Tatovering 1

Tatovering 2

Tatovering 3

Ingen som kan gjøre meg noe klokere?

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål, og håper noen kan ta seg tid til å svare.

 

Reiser til Bali om et par ukers tid, og blir borte i 3,5 mnd. Har ønsket meg en ny tatovering i lengre tid nå, og tenkte at jeg kunne ta den der. Sparer også litt penger på den måten, med tanke på at det er snakk om en halv eller hel sleeve.

 

Uansett, må jo ha minst to sessions der borte, og da lurer jeg først og fremst på hvor lang tid det må gå mellom disse? Er klar over at jeg går glipp av litt sol (eller at jeg ihvertfall må dekke over armen), og vil derfor ta den på slutten av oppholdet - men hvor lang tid må man vente mellom hver session? Kan man ta det to dager på rad, eller må det første gro før man kan fortsette?

 

Og en siste ting: om noen som kunne ha uttalt seg kjapt om denne karen og arbeidet hans, så hadde jeg vært takknemlig: KLIKK HER

Eller om noen andre har vært i Bali og kan anbefale noen bedre, så er det bare å spytte ut.

 

Takk på forhånd.

 

Edit: Eller hva med kanskje han HER

 

Noen eksempler på arbeidet til sistnevnte:

Tatovering 1

Tatovering 2

Tatovering 3

Ingen som kan gjøre meg noe klokere?

 

Større motiv tatoveres først som linjer, så gråtoner og farger. Linjene kan sammenlignes med katteklor, og gror svært fort. Det går også mye tid i å plassere et motiv på kroppen, spesielt når det går rundt armen/beina og møtes. Det greieste er nok å ta linjene i første omgang, og så f.eks. ta overarmen en dag og underarmen en annen. Så lenge arbeidet ikke overlapper og tatovøren jobber på hoven hud, så skal det nok gå greit.

 

Jeg ville ikke ventet for langt mot slutten av oppholdet. Du bør kunne ha mulighet til å gå tilbake til tatovøren om du skulle miste farge.

 

Arbeidet til begge to var ganske meh. Veldig variabelt arbeid på han siste, denne var f.eks. dritdårlig (samme med løven over), men det var et par andre tatoveringer som var ganske gode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Og jeg falt for fristelsen i dag etter en liten push fra tattovøren.. Men det var verdt det .. Jeg elsker den

Hva står bokstavene for?

 

12mm ører, 2,5mm septum og dagsfersk medusa gjør meg glad. :wee:

Nice :p Tror jeg så deg på Wacken btw. Skrev det i en annen tråd og, men vet ikke om du så det. Tror det var dnfk.

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål, og håper noen kan ta seg tid til å svare.

 

Reiser til Bali om et par ukers tid, og blir borte i 3,5 mnd. Har ønsket meg en ny tatovering i lengre tid nå, og tenkte at jeg kunne ta den der. Sparer også litt penger på den måten, med tanke på at det er snakk om en halv eller hel sleeve.

 

Uansett, må jo ha minst to sessions der borte, og da lurer jeg først og fremst på hvor lang tid det må gå mellom disse? Er klar over at jeg går glipp av litt sol (eller at jeg ihvertfall må dekke over armen), og vil derfor ta den på slutten av oppholdet - men hvor lang tid må man vente mellom hver session? Kan man ta det to dager på rad, eller må det første gro før man kan fortsette?

 

Og en siste ting: om noen som kunne ha uttalt seg kjapt om denne karen og arbeidet hans, så hadde jeg vært takknemlig: KLIKK HER

Eller om noen andre har vært i Bali og kan anbefale noen bedre, så er det bare å spytte ut.

 

Takk på forhånd.

 

Edit: Eller hva med kanskje han HER

 

Noen eksempler på arbeidet til sistnevnte:

Tatovering 1

Tatovering 2

Tatovering 3

Ingen som kan gjøre meg noe klokere?

 

Større motiv tatoveres først som linjer, så gråtoner og farger. Linjene kan sammenlignes med katteklor, og gror svært fort. Det går også mye tid i å plassere et motiv på kroppen, spesielt når det går rundt armen/beina og møtes. Det greieste er nok å ta linjene i første omgang, og så f.eks. ta overarmen en dag og underarmen en annen. Så lenge arbeidet ikke overlapper og tatovøren jobber på hoven hud, så skal det nok gå greit.

 

Jeg ville ikke ventet for langt mot slutten av oppholdet. Du bør kunne ha mulighet til å gå tilbake til tatovøren om du skulle miste farge.

 

Arbeidet til begge to var ganske meh. Veldig variabelt arbeid på han siste, denne var f.eks. dritdårlig (samme med løven over), men det var et par andre tatoveringer som var ganske gode.

Og dersom det bare skal være en halv sleeve, i sort og grått - 2 sessions da, eller? Hvor mange dager mellom ca?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ta første sittingen tidlig i oppholdet. Så har du hvertfall tid til en andre.

 

Eller ta den i norge.

Rett og slett fordi jeg skal ta Idrettslinje der borte, og surfing og livredning er en del av studiene - ergo bading, og som du kanskje vet er ikke bading en ny tatoverings beste venn.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Og jeg falt for fristelsen i dag etter en liten push fra tattovøren.. Men det var verdt det .. Jeg elsker den

Hva står bokstavene for?

 

 

Navnene på dyrene, sikkert.

 

Det stemmer nok det ja. Sebastian Tobias Småen

 

Og mange som reagerer på at de ser så rare ut med skyggelegging og sånt, men det er jo faktisk avtrykk av potene dems så ingen av de er like ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...