Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor?

Tja, fordi jeg siden jeg var 13 år har ønsket meg en tattovering, og siden en alder av 16 har visst at det skulle bli en drage i nærheten av hjertet mitt (venstre overarm/skulder), og i en alder av 17 år fant jeg ut at jeg ville ha navnet mitt i runer (avataren, runene betyr "Sjur" så vidt jeg husker. Kan ikke alltid stole på programvare fra Bill Gates, men jeg velger å gå for det.) på høyre underarm.

Har tegnet de inn der mang en gang med sprittusj.

Med varierende utfall.

Da jeg var 18 fant jeg den dragen der på nettet, mens jeg hjalp en kompiss med å finne motiv til sin 2. tattoo (tribalfan, stygge er de begge), og snubla over dragen.

Syntes den var såppas fin, og tenkte at den der ville vært stas å ha på overarma/skuldra.

 

Har også vurdert den dragen Nemi har, men etter nøye gjennomtenkning, har jeg kommet frem til at det er den dragen jeg har valgt jeg vil ha.

Selvsagt uten signaturen, om noen skulle tro det.

 

 

Så jeg håper det gir svar på både ditt "Hvorfor?" og runenes betydning.

 

:)

 

 

edit: Leifur

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Noen som har tatt nipple-piercing her som kan fortelle meg hvor vondt det gjør, og om hullet gror igjen hvis man tar piercingen ut :p

5460745[/snapback]

 

Jeg har tatt piercing i begge brystvortene rett etterhverandre. Smerte vil jeg si det gjør jævla vondt. Det er min mening. Jeg har hatt totalt 8 piercinger og disse er desidert de værste jeg har hatt (har enda ikke tatt junior så tror det er hakket værre).

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at det er meningen med smerte :ermm: Hvis det gjør så jævlig vondt som du sier det gjør, så tror jeg kanskje jeg skal revurdere hele saken.

Det var meningen jeg skulle pierce nippeln til en film vi skal lage i sommer, men nå vet jeg faenmæ ikke om det er verdt det :ermm:

Lenke til kommentar
..i en alder av 17 år fant jeg ut at jeg ville ha navnet mitt i runer (avataren, runene betyr "Sjur" så vidt jeg husker. Kan ikke alltid stole på programvare fra Bill Gates, men jeg velger å gå for det.) på høyre underarm.

 

5460727[/snapback]

Du har skrevet Sjur inn i Word, og valgte runefont? Jeg hadde seriøst snakket med noen som kan litt mer om runer, og fått det bekreftet.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at det er meningen med smerte :ermm:  Hvis det gjør så jævlig vondt som du sier det gjør, så tror jeg kanskje jeg skal revurdere hele saken.

Det var meningen jeg skulle pierce nippeln til en film vi skal lage i sommer, men nå vet jeg faenmæ ikke om det er verdt det :ermm:

5461103[/snapback]

 

Sånn i ettertid angrer jeg ikke et sekund på at jeg tok det. Alle damer liker det :p Tro meg :p hehe... Det gjør jævla vondt der og da, men er ikke så vondt i ettertid. Har du tatt noen piercinger fra før?

Lenke til kommentar

Ikke akkurat piercing dette her, men hulli øret burde vel gå under denne kategorien?

 

Ivertfall: Jeg skal på skoleball på nåkommende lørdag, og skal ha bling i øret (ja vet det er harry, men jeg skal nå ha det). Jeg tenkte på magnet, men siden jeg har for tjukke øreflipper blir det vanskelig. Clips ser bare teit ut. Tenkte derfor å ta hull. Men problemet er det at jeg ikke har tre uker på å la det gro. En kompis av meg tok hull i øret igår, og han puttet bling der med en gang, og han har nå infeksjon og begynte å blø. En vennine sa at det kunne være en mulighet å skyte blingen rett inn i øret, istedenfor den orginale nåla.

 

Eventuelt en måte jeg kan få fiket det slik at jeg kan bruke egeninnsatt bling på ballet vårt på lørdag? Uten fare for infeksjon og hva enn man burde være redd for.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at det er meningen med smerte :ermm:  Hvis det gjør så jævlig vondt som du sier det gjør, så tror jeg kanskje jeg skal revurdere hele saken.

Det var meningen jeg skulle pierce nippeln til en film vi skal lage i sommer, men nå vet jeg faenmæ ikke om det er verdt det :ermm:

5461103[/snapback]

 

Sånn i ettertid angrer jeg ikke et sekund på at jeg tok det. Alle damer liker det :p Tro meg :p hehe... Det gjør jævla vondt der og da, men er ikke så vondt i ettertid. Har du tatt noen piercinger fra før?

5462045[/snapback]

 

Har ingen piercinger fra før nei, så har defor heller ingenting å sammenligne med. Vennene mine betaler hvis jeg gjør det :p har ennå fram til juni å bestemme meg på, så vi får se ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Tja, fordi jeg siden jeg var 13 år har ønsket meg en tattovering, og siden en alder av 16 har visst at det skulle bli en drage i nærheten av hjertet mitt (venstre overarm/skulder), og i en alder av 17 år fant jeg ut at jeg ville ha navnet mitt i runer (avataren, runene betyr "Sjur" så vidt jeg husker. Kan ikke alltid stole på programvare fra Bill Gates, men jeg velger å gå for det.) på høyre underarm.

Har tegnet de inn der mang en gang med sprittusj.

Med varierende utfall.

Da jeg var 18 fant jeg den dragen der på nettet, mens jeg hjalp en kompiss med å finne motiv til sin 2. tattoo (tribalfan, stygge er de begge), og snubla over dragen.

Syntes den var såppas fin, og tenkte at den der ville vært stas å ha på overarma/skuldra.

 

Har også vurdert den dragen Nemi har, men etter nøye gjennomtenkning, har jeg kommet frem til at det er den dragen jeg har valgt jeg vil ha.

Selvsagt uten signaturen, om noen skulle tro det.

 

 

Så jeg håper det gir svar på både ditt "Hvorfor?" og runenes betydning.

 

:)

 

 

edit: Leifur

5460727[/snapback]

 

 

Ikke stol på online rune convertors. Velg et alfabet og gjør det selv. Det er for dumt å ende opp med en blanding, eller noe som egentlig ikke finnes.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at det er meningen med smerte :ermm:  Hvis det gjør så jævlig vondt som du sier det gjør, så tror jeg kanskje jeg skal revurdere hele saken.

Det var meningen jeg skulle pierce nippeln til en film vi skal lage i sommer, men nå vet jeg faenmæ ikke om det er verdt det :ermm:

5461103[/snapback]

 

Sånn i ettertid angrer jeg ikke et sekund på at jeg tok det. Alle damer liker det :p Tro meg :p hehe... Det gjør jævla vondt der og da, men er ikke så vondt i ettertid. Har du tatt noen piercinger fra før?

5462045[/snapback]

 

Har ingen piercinger fra før nei, så har defor heller ingenting å sammenligne med. Vennene mine betaler hvis jeg gjør det :p har ennå fram til juni å bestemme meg på, så vi får se ;)

5462177[/snapback]

 

Om jeg hadde fått betalt for å pierce nipplene mine så hadde jeg definitivt gjort det (igjen). :p

 

Har totalt 6 piercinger nå (har hatt totalt 9). Så har jo noe å sammenlikne med. Men å begynne med nipplene ser jeg ikke som noe problem egentlig. For da blir det meste etterpå bare mildt :p Hehe....

Lenke til kommentar

I det siste (dvs. litt lenger enn bare en uke) har jeg lusket rundt, og lurt på om jeg skal få noen (henholdsvis Psilocybe) til å stikke nye hull i meg. Øret har jeg prøvd før, det var en fin plass, og det kunne jeg godt tenke meg igjen. Så hvorfor skriver jeg her da? Jo, jeg lurer på hvor lang grotid tingen, evt. tingene, vil ha, og hvordan denne vil arte seg i forhold til grotiden hullene i tungen skulle ha?

 

Jeg vil ha dobbel conch-ting, hvis man får lov til å kalle det dét.

 

Bilde av en enkel conch:

tanear1.jpg

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Tja, fordi jeg siden jeg var 13 år har ønsket meg en tattovering, og siden en alder av 16 har visst at det skulle bli en drage i nærheten av hjertet mitt (venstre overarm/skulder), og i en alder av 17 år fant jeg ut at jeg ville ha navnet mitt i runer (avataren, runene betyr "Sjur" så vidt jeg husker. Kan ikke alltid stole på programvare fra Bill Gates, men jeg velger å gå for det.) på høyre underarm.

Har tegnet de inn der mang en gang med sprittusj.

Med varierende utfall.

Da jeg var 18 fant jeg den dragen der på nettet, mens jeg hjalp en kompiss med å finne motiv til sin 2. tattoo (tribalfan, stygge er de begge), og snubla over dragen.

Syntes den var såppas fin, og tenkte at den der ville vært stas å ha på overarma/skuldra.

 

Har også vurdert den dragen Nemi har, men etter nøye gjennomtenkning, har jeg kommet frem til at det er den dragen jeg har valgt jeg vil ha.

Selvsagt uten signaturen, om noen skulle tro det.

 

 

Så jeg håper det gir svar på både ditt "Hvorfor?" og runenes betydning.

 

:)

 

 

edit: Leifur

5460727[/snapback]

 

 

Ikke stol på online rune convertors. Velg et alfabet og gjør det selv. Det er for dumt å ende opp med en blanding, eller noe som egentlig ikke finnes.

5462261[/snapback]

 

 

Ja, når jeg tenker meg om så har vel du (og alle andre som påpeker dette) rett.

Jeg bør vel leke meg med futharken (eller hvordan det staves) og prøve å finne det rette.

Eller legge hele greia på hylla.

 

Time vill sjåvv.

 

Eneste opplegget, er at det er samme runer på sofaen min, som på skrifttypen, så plutselig ble hele sofaen min lesbar ^^

 

 

edit:

 

Etter nærmere studering av FUTHARKen, har jeg kommet frem til at avataren min sier

 

KHLR

 

eller

 

KIOLR

 

Kan ikke si det ligner så mye på SJUR

at det gjør noe.

Revurdering av avatar må til.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...