Cortinarius rubellus Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Nei Glimti, men jeg kan ikke la min opplevelse styre andre;) Selvsagt ikke. Folk oppsøker dem de vil og alt man kan gjøre er å gi eventuelle råd om hvem man bør oppsøke. Gjennom denne tråden har jeg merket meg enkelte tatovører som jeg skal holde meg langt unna. Syns hun var ekstrem uproff for og være så kjent som hun er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 En tatovering holder seg ikke 110% sharp hele tida, enkelt og greit. Det har da ingenting å si om tatovøren er flink eller ikke? vell jeg har hatt begge sleevesa i over 8år nå, de har ikke blitt blekere, mer enn fra fresh til grodd Lenke til kommentar
POTF Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Niks, viste ikke hvem det var. Jeg har funnet to gode studioer i Stavanger hvor jeg har tatt alt jeg har så langt av tatoveringer og piercinger og planlegger å ta de neste der også. Av piercing blir det vel ampallang samt utvidelse av øret og av tatoveringer blir det vel på brystet, skulderen, nakken og i ansiktet. Antageligvis litt mer på armene og en kansje hendene blir dekket. Jeg har tatovert meg fra håndleddet og opp til halsen så vel som på fingrene så jeg vet at det er gode studioer der man får bra resultat og da gidder jeg ikke å lete opp andre dyktige tatovører når jeg allerede vet om noen. Uansett, kul nettside. Jeg husker ikke å ha hørt noe om at du hadde avtale på et studio, men det er vel ikke å forvente heller da jeg ikke kjenner deg. Kan jeg spørre hvor & hvem du går til. Sliter litt etter at Marius flyttet Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Syns hun var ekstrem uproff for og være så kjent som hun er. Da er det godt at vi har proffer som TattooHarald og Bo. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Tror det er som i Norge. Altså at det egentlig ikke eksisterer noen "aldersgrense", men at de forskjellige studioene opererer med grenser de har satt selv. Korrekt. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 hva er aldersgrensen på piercing i usa? 10?.. Haha, det hadde vel vært veldig teit. Lurer på om det er billigere å ta der. Har egentlig supernoia for å ta piercing.. ehem Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Niks, viste ikke hvem det var. Jeg har funnet to gode studioer i Stavanger hvor jeg har tatt alt jeg har så langt av tatoveringer og piercinger og planlegger å ta de neste der også. Av piercing blir det vel ampallang samt utvidelse av øret og av tatoveringer blir det vel på brystet, skulderen, nakken og i ansiktet. Antageligvis litt mer på armene og en kansje hendene blir dekket. Jeg har tatovert meg fra håndleddet og opp til halsen så vel som på fingrene så jeg vet at det er gode studioer der man får bra resultat og da gidder jeg ikke å lete opp andre dyktige tatovører når jeg allerede vet om noen. Uansett, kul nettside. Jeg husker ikke å ha hørt noe om at du hadde avtale på et studio, men det er vel ikke å forvente heller da jeg ikke kjenner deg. Kan jeg spørre hvor & hvem du går til. Sliter litt etter at Marius flyttet Nå begynner det å bli en stund siden jeg tatoverte meg sist. Har kun brukt Leading Light og Solid foreløbig. Har ikke tatovert meg på Solid, men planlegger å gjøre det til høsten siden det blir morro å prøve et nytt studio. Jeg har piercet meg der mange ganger og det har godt fint hver gang. Det var stort sett Marius Mayer som tattoverte meg og jeg har bare vært der en gang siden han sluttet og da var det en gjestetatovør. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hm, begynner å få lagt til sides litt penger, lurer på om jeg skal få gjort litt mer på armen, men usikker på hvem og hva. Får vel finne ut ca stil på det, så ta kontakt med noen som kan gjøre jobben, og få utarbeidet en plan. Asia/biotech er vel hva det står imellom, kanskje en kombo? Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Noen som har sett Dagbladet i dag? Hele forsiden tilegnet ei som tatoverte seg 17 år gammel som en som hadde tatovert mange av vennene hennes. Endte opp med blodforgiftning. Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Så sånn halvveis noe på tv om en jente som fikk problemer med en tatovering. Sikkert samme. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Fant det her: http://www.bt.no/innenriks/article865689.ece Og som alltid, kjempekloke kommentarer på bunn av saken. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag...icle1339756.ece edit... litt sein der ja.. Endret 15. juni 2009 av Tommy Lenke til kommentar
Bango Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Wall of text for de som vil lese om det Edit. Brukte nettopp 17kr på avisen for ingenting jo. Blææh ØRLANDET/OSLO (Dagbladet): 20. juni 2007, da Ida Traasdahl Carlsen var 17 år gammel, oppsøkte hun en tatovør i Sør-Trøndelag. – Flere venner av meg hadde tatt tatovering hos ham, og de sa at han var flink, sier Carlsen til Dagbladet. Hun betalte 2500 kroner for tatoveringen på leggen, som snart skulle gi henne voldsomme plager. Blodforgiftning I dagene som kom ble leggen vondere og vondere, og hun ble slappere og slappere. Ida trodde smertene og følelsen av ubehag var normalt, og trodde det ville passere. – Jeg møtte faren til en venn, som så på leggen. Han sa «nå ringer du legen, ellers gjør jeg det». Da legen fikk se den infiserte leggen bar det rett til St. Olavs Hospital. Sårinfeksjonen hadde gitt henne blodforgiftning. – Jeg gikk i koma, og ble holdt i koma i 2-3 dager. Deretter fulgte fire operasjoner, de måtte åpne såret igjen for å fjerne det de mente var kjøttetende bakterier, sier Carlsen. Hun ble liggende på St. Olavs Hospital i tre uker den sommeren. Det måtte transplanteres hud til det åpne såret på leggen, som ikke ville gro. – Får ikke sove To år etter har Ida Traasdahl Carlsen fortsatt problemer med episoden. – Jeg har ikke sovet en hel natt på to år. Legene mener det er fordi jeg er redd for ikke å våkne etter at jeg var i koma, sier hun. Nå vil hun ha erstatning fra tatovøren som hun mener er skyld i skadene. – Har selv skylden Tatovøren mener Ida Traasdahl Carlsen selv er skyld i infeksjonen. – Det er alltid en risiko for infeksjoner etter at man tar en tatovering, og man må selv passe på hygienen i dagene etter, sier han til Dagbladet. Han peker på at jenta tidligere har politianmeldt saken, og det lokale lensmannskontoret har henlagt den. – Mattilsynet har vært her, og slått fast at det ikke er noen smittekilder hos oss, sier tatovøren. MANDAG 15. JUNI 2009 Nyhet 3 ETTER TATOVERING BØR DU: h Behandle tatoveringen som et sår. h Ikke klor på eventuelle skorper. h Hold tatoveringen ren med pyriseptvann, grønnsåpevann etc. h Unngå å eksponere tatoveringen for sol og vann i begynnelsen. h På et seriøst sted vil man muntlig og skriftlig få beskjed om hva man bør gjøre. Følg rådene. Kilde: Arnhild Haagensen, tatovør og styremedlem i NTU. Professor Cato Mørk ved Rikshospitalet. Han varsler nå motsøksmål mot 19-åringen. – Hun er ute etter penger, men har samtidig ødelagt vår næringsvirksomhet her. Vi er en liten plass, og alle her har hørt om dette, sier tatovøren. Fri rettshjelp Selv om det lokale politiet har henlagt saken, har fylkesmannen i Sørgiftningen sommeren for to år siden. Foto: Privat ering – falt i koma eksjon, koma og fire operasjoner. Nå krever hun erstatning av tatovøren. Trøndelag innvilget Ida Traasdahl Carlsen fri rettshjelp for å forfølge saken. Hun har engasjert advokat Edmund Asbøll, som har lang erfaring fra erstatningsrett i helsevesenet, blant annet fra USA. – En årsakssammenheng – Så vidt meg bekjent har det ikke vært noen sak mot en tatovør oppe i Norge før, sier han. Han bestrider at hans klient selv kan være skyld i infeksjonen. – Legene vi har snakket med mener infeksjonen har oppstått under tatoveringen – at det er en årsakssammenheng mellom tatoveringen og skaden, sier Asbøll. Endret 15. juni 2009 av Sir Tojo Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Og som alltid, kjempekloke kommentarer på bunn av saken. Jepp, rene Mensa-møtet nederst i artikkelen der. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Og hu søker nå erstatning fra tatovøren...... Jaja Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Lurer på hvilket studio det var. Lenke til kommentar
geil Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Holte Tattoo på Ørland, ref db.no og nettavisen.no. EDIT: og joggu har ikke tatovøren verdensrekorden i benkpress. Endret 15. juni 2009 av geil Lenke til kommentar
geil Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) bah dobbeltpost Endret 15. juni 2009 av geil Lenke til kommentar
No14 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 "Ikke bare er det harry med tattoveringer, det er farlig også. Det er de laverestående i samfunnet som har en tendens til å ende opp med disse skjemmende flekkene. " Haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå