McBitch Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Stakan: Be ham tatovere seg edru, sjekk utstyret (det var vel en guide i tråden et sted som fortalte hva man skulle se etter), spør om å få se tatoveringen han har gjort tidligere, osv. Endelig et fornuftig svar. Takker! Skal faen meg skrive det på hånden. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg er jammen glad jeg ikke bor på Cran Canaria, i Hellas, i Tyrkia eller et annet sydensted sør for Kristiansand. Da måtte jeg reist helt til Norge for å få en bra tattovering ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har sett flere bra sydentatoveringer. Forestill deg hvor mye trening de folka der nede får. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg er rimelig sikker på at man finner flere knallgode tatovører i Hellas eller Tyrkia. Grunnen til at de får et dårlig rykte er fordi idiotnordmenn drar ned dit for å ta en så billig tatovering som mulig. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg kjenner flere som bor i Hellas, og jeg vet at det finnes knallgode tattovører der. Problemet er som fyren over meg sa, at den jevne fulle "charternordmannen" kun har "billig!" som kriterie, og lokale sleipinger vet å utnytte dette. Her hvor jeg bor, er det en 20 år gammel fyr som har startet sitt eget Miami ink i kjelleren til foreldrene. Han tar et par hundrelapper for en skakk tribal på ryggen, eller at engelsk ord i løkkeskrift med veldig dyp mening. Konklusjonen blir vel at man bør velge hvem man lar seg tattovere av, enten det er i Norge eller andre land. Men det blir for dumt å si at man ikke skal ta tattovering i utlandet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Finnes noen seriøst sykt gode tattovører i syden også Men det er som andre sier her, "billigbilligbillig" er det viktigste. Man må betale for kvalitet veldig ofte;) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Farge-tattisen min har begynt å miste farge og ser godt at den har blitt blassere på visse steder. Er nesten to år siden jeg tok den. Går det virkelig så fort? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Har du passet på den? sunblock, smøre hver dag med krem osv.? ene min er snart 2 år og ser ikke forskjell på den Endret 13. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Smører den skjeldent med fuktighetskrem, men den er ikke tørr. Bruker solfaktor 30 når jeg er i sola. Den er gul da hvis det har noe å si. Hvor mye koster det å fylle på med farge? Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Stakan: Be ham tatovere seg edru, sjekk utstyret (det var vel en guide i tråden et sted som fortalte hva man skulle se etter), spør om å få se tatoveringen han har gjort tidligere, osv. Endelig et fornuftig svar. Takker! Skal faen meg skrive det på hånden. Klart det finnes mange flinke tatovører i Syden... Du har vel sikkert sett førsteposten i denne tråden, men legger ved hva som er skrev om "sydentatoveringer" der.. Følger du rådene der, skal det nok gå bra Tatoveringer i utlandet. Joda, hovedargumentet her er godt; det er sååå dyrt her i Norge. Klart det, men vi har også høyere lønn, husleie og ymse ekstrautgifter. Det har derfor ingenting med at norske tatovører er griske mennesker, men snarere at folk i "Syden" har lavere levekostnader og følgelig lavere priser. Det blir det samme som at en boks øl koster 1kr i Spania og 20kr i Norge. På samme måte som det finnes flinke og dårlige tatovører i Norge, gjør det også det i utlandet. For å unngå potensielle problemer, følg gjerne denne sjekklisten: + Vær edru når du tar tatoveringen. Vil tatovøren jobbe på deg når du er vemmelig full, forlat lokalet. + Ser lokalet rent ut, og er det godt opplyst? Hvis nei, forlat lokalet. + Ser tatovøren ren ut? Bruker han/hun hansker? Hvis nei, forlat lokalet. + Kan bilder av grodde tatoveringer fremvises? Nei, utklipp fra tatoverings-blader duger ikke. + Be om å få se autoklaven (en sak som steriliserer utstyret, ser som oftest ut som en liten vaskemaskin eller en fancy krabbekoker). Be også om å få se resultatene fra siste sporeprøve. Bruker de ikke autoklave, vil blod fra den forrige kunden være på utstyret, og du vil få eventuelle virus/bakterier han/hun har. + Når tatovøren setter opp, skal nåler og grips ("håndtaket" på maskinen) pakkes ut fra autoklave-poser. Alt annet utstyr (selve maskinen, ledning til strømforsyning, sprayflaske) skal pakkes inn i plast. Hansker skal benyttes under hele prosedyren, og tar tatovøren i noe annet enn vaselin, tørkepapir eller deg, skal hanskene byttes. Barberhøvler, resterende vaselin, blekk og annet engangsutstyr skal kastes. + Dokumentasjon på at autoklaven virker skal kunne fremlegges uten at vedkommende blir grinete. Ved å følge denne lille listen vil du mest sannsynlig ikke bli smittet av en eller annen ufin sykdom. Om tatoveringen blir bra, er en helt annen ting. Problemet med "syden-tatovører", er at de så og si aldri ser kundene sine igjen. En tatovering kan se helt fin ut når du forlater studioet, men når den gror, skjer ting og tang. Er blekket plassert for grunt i huden, vil det falle ut med skorven, og du vil ha en fargeløs flekk i tatoveringen. Går nålene for dypt, vil linjene flyte ut under huden, noe som ikke ser spesielt pent ut. Igjen, mange av disse tatovørene ser ikke tatoveringene når de er grodd, og fortsetter å gjøre de samme feilene, om og om igjen. Skulle du være så uheldig å miste fargen to uker etter du har kommet hjem fra ferien, hva gjør du da? Betaler 3-4000 for å reise tilbake for å få den fikset? Neppe. Jobben blir nok overlatt til den lokale tatovøren, som kommer til å riste på hodet og sukke tungt for seg selv. Derfor, legg gjerne til hva prisen vil koste i Norge til den prisen du får oppgitt på ferie. Edit: Hva er forresten grunnen til at han vil ta den der? Er det bare prisen eller andre grunner? Mener å ha hørt at tatovering på solbrun/solbrent hud ikke er helt optimalt. Sikkert noen her som bekrefte/avkrefte det..? Endret 13. juni 2009 av Tommy Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Prisen og alder Hun er også jævlig brun, så om det er en innvirkende faktor er det greit å vite det. Har sendt hun de punktene. Om hun velger å følge de får vi se. Etter dette gidder jeg ikke bry meg mer, blir den bra, fantastisk. Blir den dårlig, "I told you so". Pådrar hun seg HIV grunnet skitne nåler så er jo det også litt kjedelig. Edit: Om den skulle bli dårlig, men hun selv synes den er bra, skal jeg bare si meg enig da? Litt kjipern å påpeke feil og dermed ødelegge gleden. Endret 13. juni 2009 av stakan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Synes jeg så noen nevnte at Jannicke på Let's buzz har/skal ha mammaperm nå. NOen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Prisen og alder Hun er også jævlig brun, så om det er en innvirkende faktor er det greit å vite det. Har sendt hun de punktene. Om hun velger å følge de får vi se. Etter dette gidder jeg ikke bry meg mer, blir den bra, fantastisk. Blir den dårlig, "I told you so". Pådrar hun seg HIV grunnet skitne nåler så er jo det også litt kjedelig. Edit: Om den skulle bli dårlig, men hun selv synes den er bra, skal jeg bare si meg enig da? Litt kjipern å påpeke feil og dermed ødelegge gleden. Mange som har dårlige tattoveringer synes selv de er kjempefine. De prøver kanskje å overbevise seg selv om at tattisen er fin fordi de har brukt mye penger på den. I så fall må du selv vurdere om hun tåler sannheten, eller ta den enkle veien og si den er løøøøvely uansett! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hørte om en (ja, dere har rett) kamerat av en kamerat av meg som ville ta tattis i syden på impuls, heldigvis ikke så impuls at den måtte være på om 2 timer, men i hvertfall: Han drakk seg dritings, tusla inn på diverse tattoosjapper og sa, me want tattooOO De plassene der han fikk beskjed om å sette seg i stolen rygga han ut ifra med engang, de som nekta satte han opp på en liste og stakk innom for videre sjekk dagen derpå, og degen etter det satt han igjen med en veldig fin _nesten_impuls-sydentattoo Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg fikk en lærling tatovering ved Lets Buzz uten å være klar over at hu var lærling, men akkurat den tatoveringen er vel kanskje en av verdens enkleste og den gikk veldig fint, så er/var ikke noe problem. Det at jeg ikke fikk beskjed er jeg litt misfornøyd med, men tror de trodde at jeg var klar over det. Motivets enkelhet har sikkert noe å si. Selv vurdere jeg å tatovere BOIKOTT ISRAEL på den ene underarmen og FRITT PALESTINA på den andre. Det vil bli enkle og svarte bokstaver, men jeg tror uansett at jeg hadde foretrukket en profesjonell tatovør fremfor en lærling selvom motivet er enkelt. Jeg fikk beskjed om at hun var lærling da jeg satt i stolen. Plaget meg ikke nevnverdig og hun gjorde en god jobb. Nå skal jeg innrømme at første gangen jeg fikk piercing så var det en lærling som tok den (noe jeg ikke viste før jeg satt i stolen) og det gikk helt fint. Men igjen, du burde ikke gamble med slike ting, bedere å være sikker på at du går til noen som kan jobben. Regner ikke med at det var PA'en? Niks, det var ikke det, men hvorfor er du interessert? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Selv vurdere jeg å tatovere BOIKOTT ISRAEL på den ene underarmen og FRITT PALESTINA på den andre. Håper inderlig du kødder nå? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har minst 4 tattoveringer jeg skal ta nå Men jeg er bare 16 though :/ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Selv vurdere jeg å tatovere BOIKOTT ISRAEL på den ene underarmen og FRITT PALESTINA på den andre. Håper inderlig du kødder nå? Hva som er ille med det da? Regner med at du er av den personen som holder med Israel siden du sier det? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det er idiotisk å tattovere slike politiske budskap på kroppen, enten det er slike "slagord" eller det er hakekors, sigd og hammer eller logoen til Høyre. Hvem jeg "holder med" har ingenting med saken å gjøre, men nei: det er ikke palestinerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå