Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg har 10mm i høyre øre 4 i det andre.

eg begymte med 1.6 mm i H så ble det 4mm, 2uker etter så utvidet eg det til 6, så 2uker etter det 8mm, og 1uke(eg var utemodig) etter det 10mm.

det andre øre så har eg 4 mm eg hadde et 1,2 mm i det fra eg var 10år gammal det gikk eg til frisøren og jordet det. men hun stakk feil fant eg ut da eg skulle utvidet det så han stakk et nytt hull på 4mm neste uke så skal eg ha 6 mm

eg utvidet sjøl eg kjøpe spiraler til 50kr stk

eg har en nibur og i tungen.

når eg få penger skal eg ha okserig

Andreas

-------

hvor anbefaler du og ta piercing

eg anbefaler Madison Piercing Clinic i sarpsborg de har 30års erfaring med piercing

Lenke til kommentar
  psilocybe skrev:
  Glimti skrev:
Nå skal de nevnes at grunnen til at alle her er så skeptiske til tatovører som tatoverer folk under 18 år er at 18 år er myndighetsalderen her i landet og at man dermed har bestemt at folk ikke kan være annsvarlige eller gjøre egne valg før de har fylt 18 år. Dersom myndighetsalderen var 16 år ville sikkert alle sagt at grensen var 16 år og at de som tatoverte folk under 16 år ikke var til å stole på. ;)

For min del kunne aldersgrensen for tatovering vært 21 eller mer. Dyktige tatovører ville ikke hatt noe problem med å få hjulene til å gå rundt, og kundene hadde fått et par år ekstra på å bestemme seg for om motivet virkelig var noe de ville gå med resten av livet.

Dersom myndighetsalderen var 16 år, ville det gjerne vært fordi 16 var det antallet år det tok for et gjennomsnittlig menneske å bli noenlunde oppegående og ansvarlig. Sånn er det ikke.

Ang. første avsnittet så har du forsvart at alderen for tattovering er 18 år så det er da tydelig at du synes kunder i den aldersgruppen er "voksne" nok til å bestemme motivet.

Ang. andre avsnitt så er det forskjellig fra person til person når man blir gammel nok til å ta en vurdering enten det gjelder tatovering, piercing, ekteskap, jobb el/ol. ;)

psilocybe skrev:
  Glimti skrev:
Ja, men i land der grensen er 16 år er det sikkert dyktige tatovører som holder seg til den aldersgrensen. Poenget mitt var at det blir feil å automatisk si at alle tatovører som tatoverer folk under 18 år automatisk er elendige!

Hvor bor vi? Hvilket språk snakker vi her på forumet? Det er rimelig å anta at vi diskuterer norske tatovører, og norsk myndighetsalder, som per i dag er 18 år. Etter 7 år i bransjen, og etter å ha daglig snakket med kunder og sett på tatoveringene deres, har jeg opparbeidet meg det vi på fint kaller erfaring, og den erfaringen tilsier at de aller fleste som jobber på barn;

a) er i oppstartsfasen, og trenger inntekter

b) jobber fra gutterommet, gjerne på ukritiske venner

c) jobber i en liten by hvor markedet egentlig ikke er stort nok til å holde driften i gang

d) gjør dårlig arbeid

Felles for disse er at de utnytter det faktum at barn er stort sett ukritiske til arbeid og hygiene, de har lite penger, at de er lite oppegående og svært lett påvirkelige. Man skal ikke skille seg ut, man skal ikke ha meninger som går imot strømmen, og konsekvenser er noe gamlinger tenker på.

Selvfølgelig er det ikke bare arbeidet det går på, for meg utviser det en mangel på integritet og yrkesstolthet.

Glimti skrev:
Folk utvikler seg med forskjellig tempo. Du finner sikkert noen 16åringer som kunne tatt en tatovering de ikke angret på når de var 30 år.

Jada, folk er forskjellige. Du finner sikkert en moden og reflektert fjortis en gang i skuddåret, men jevnt over er det en usikker, hormonell og kvapsete gruppe mennesker. Mennesker formes av livserfaringer, og jeg ville syns det var pussig om en 30-åring tenkte tilbake 14 år og ikke så noen utvikling av verdier, meninger og holdninger. Men, folk har jo en gjennomsnittlig IQ på 100. Det er nok av enkle mennesker som tatoverer seg også.

Jeg er fullt klar over at myndighetsalder i Norge er 18 år. At de fleste (profesjonelle) tatovører regner den samme aldersgruppen utifra når man er klar til å tatovere seg vet jeg også. Det jeg reagette på var heller at hver og en tatovør som vil gi en på under 18 år tatovering oppfattes som en uprofesjonell idioti!

Eks. Du er 17 år og vilk ha en tatovering av en edderkopp på brystet. I Norge får du nei til svar, men du får ja i England ettersom 16 år den "offisielle" grensen der. Er da den engelse tatoværen uprofesjonll og kompett idiot?

Jepp, folk er forskjellige. Du har helt sikkert mye erfaring gjennom årene dine i piercing og tatoveringsbransjen, men vil du for allvor si at du aldri har møtt noen på 16 - 17 år som virket vel så oppegående som folk på 18 år når det gjaldt å ta tattovering?

PS: Vet det er sent svar, men jeg er ikke så aktiv på forumet nå i sommerdagene.

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar
  Amanita Muscaria skrev:
  stakan skrev:
La oss si at en person er fast bestemt på å tattovere seg på Gran Canaria, og det hjelper ikke å protestere, hvor bør man da gå?

Er denne personen deg :!:

tror ikke det, men det minnet meg om " en kompis av en kompis er litt glad i mannestomper og han er redd for hva kompisene hans sier hvis han sier det til de, hva skal han si":p

Hehe, er nok ikke det du. Men er fortsatt interessert i å høre om det er noe bra steder å finne på Gran Canaria.

Lenke til kommentar

Vet mange piercere styrer unna gravide med nålen, gjelder det øreflippene til gravide også? Jeg begynner å bli utålmodig på å få gjort noe med dem, men noen må ordne det salige rotet en del frisører har gjort dem til først. oO

Lenke til kommentar

Skal ikke komme her og påstå at jeg har snakket med masse folk eller noe, men mener liksom å ha hørt at man blir sendt pent ut igjen om man kommer tydelig gravid inn i en tattisjappe. Noe jeg forsåvidt kan forstå. Til vanlig kan jeg forutsi noenlunde hvordan kroppen min reagerer på ting, ut fra erfaring, men det gjelder ikke lenger. Sitter med to digre blåmerker etter blodprøve nå, så noe annet sted enn øreflippene er uaktuelt for min del, fra min side, pga graviditeten. Men øreflippene mine. Seriøst. Jeg hater dem høyere enn jeg hater lårene mine (og som jente er det jo nesten obligatorisk å hate lårene mine). oO

Lenke til kommentar
  vK. skrev:
Ser ikke noe problem med en tattovørlærling, så lenge tattoveringen er simpel. Noe som de fleste lærlinger klarer etter 1års tid.

Det trodde jeg også, men tok grundig feil! Tok en meget simpel tattovering hos Chris hos Personal Art i Ski for en god stund siden og den ble ikke bra! Skal ta en cover up på den etter hvert.

Lenke til kommentar
  No14 skrev:
  vK. skrev:
Ser ikke noe problem med en tattovørlærling, så lenge tattoveringen er simpel. Noe som de fleste lærlinger klarer etter 1års tid.

Det trodde jeg også, men tok grundig feil! Tok en meget simpel tattovering hos Chris hos Personal Art i Ski for en god stund siden og den ble ikke bra! Skal ta en cover up på den etter hvert.

Burde blitt gått ut med en type "garanti", at hvis lærlingen fucker helt opp, burde personen h*n går i lære under fikse opp i feilen med enten cover up eller "reprasjon".

Lenke til kommentar

Veit ikke om lærlinger går under den tankegangen, gjør det? Er vel litt opp til alle og enhver.

Jeg vil jo si at man går til lærling med enten en veldig enkel tatovering, eller med vilje og viten innse at det kan gå at skiten.

Lenke til kommentar

Selvsagt er opp til alle og enhver om man ønsker å gå til lærlinger eller ikke.

Som det har vært sagt flere ganger i denne tråden så får man det man betaler for. Selv er jeg imot mye av det som sies i denne tråden, men akkurat dette utsagnet holder jeg med. Om du skal få noe så viktig/permantent som en tattovering så bør du først være sikker på at du går til noen som kan kunsten. En dårlig tatoverinbg med mye farge utenfor kanten er bare stygt og de fleste vil gjerne bøte på skaden med å ta noe nytt over, noe som ikke burde være nødvendig.

Nå skal jeg innrømme at første gangen jeg fikk piercing så var det en lærling som tok den (noe jeg ikke viste før jeg satt i stolen) og det gikk helt fint. Men igjen, du burde ikke gamble med slike ting, bedere å være sikker på at du går til noen som kan jobben.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en lærling tatovering ved Lets Buzz uten å være klar over at hu var lærling, men akkurat den tatoveringen er vel kanskje en av verdens enkleste og den gikk veldig fint, så er/var ikke noe problem.

Det at jeg ikke fikk beskjed er jeg litt misfornøyd med, men tror de trodde at jeg var klar over det.

Lenke til kommentar
  Glimti skrev:
Nå skal jeg innrømme at første gangen jeg fikk piercing så var det en lærling som tok den (noe jeg ikke viste før jeg satt i stolen) og det gikk helt fint. Men igjen, du burde ikke gamble med slike ting, bedere å være sikker på at du går til noen som kan jobben.

Regner ikke med at det var PA'en? :p

Heffer skrev:
Jeg fikk en lærling tatovering ved Lets Buzz uten å være klar over at hu var lærling, men akkurat den tatoveringen er vel kanskje en av verdens enkleste og den gikk veldig fint, så er/var ikke noe problem.

Det at jeg ikke fikk beskjed er jeg litt misfornøyd med, men tror de trodde at jeg var klar over det.

Joda, men når jeg kommer hjem fra et tatoveringsstudio vil jeg tenke "Denne ble utrolig fet" istedet for bare "jaja, dette var jo ikke noe problem". Og da tror jeg det er større sansynlighet at jeg sitter igjen med første tanken om jeg går til en som har holdt på noen år...Samme hvor enkelt motivet er.

Lars skrev:
  stakan skrev:
La oss si at en person er fast bestemt på å tattovere seg på Gran Canaria, og det hjelper ikke å protestere, hvor bør man da gå?

http://tinyurl.com/m69k5k

:!: Støtter rådet fra Lars!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...