Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

post-54293-1237457916_thumb.jpg

Oppe på 6mm i øret allerede! Har gått forbausende fort opp hit, utrolig hvor fort øret har grodd etter hver gang jeg har strekt. Hadde egentlig tenkt å vente med å bruke smykke til jeg var oppe på 8mm, men taper/expanderne blir så jævlig tunge, så jeg dro på Ragnaråkk og kjøpte en simpel plastsak for å slippe å ha svære stålpinner i øret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Hadde egentlig tenkt å vente med å bruke smykke til jeg var oppe på 8mm, men taper/expanderne blir så jævlig tunge, så jeg dro på Ragnaråkk og kjøpte en simpel plastsak for å slippe å ha svære stålpinner i øret.

Du vet du ikke skal gå med taperene til vanlig, ikke sant?

 

Edit:

Flippen din ser forresten noe rød/sår ut. :dontgetit: Hvor lenge siden er det siden du tok det første hullet?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet de ikke er laga for å gå med, men det tenkte jeg ikke på før jeg kjøpte dem så jeg hadde ikke noe å ha for det i stedet for. De var ikke så lange/tunge opp til 6mm, så det har gått greit å gå med dem. De hadde gummiringer og alt så.

 

Den er bittelitt sår/rød akkurat nå, den har alltid vært det i et par dager etter hver strekking. Er vel en måned og noen uker siden det første hullet? Er klar over at jeg kanskje har gått litt fort frem, men det har gått smertefritt så langt og nå skal jeg vente i alle fall et par uker før jeg strekker noe mer.

Lenke til kommentar
Er vel ingen som kjenner til ca priser for å tatovere en hel arm? hvor fyrt ca kan vi snakke her? kommer jo helt ann på detaljer/farger osv men, trenger en pris bare for å se om det kan la seg gjøres i det hele tatt! :)

Det er ikke mulig å gi en pris. Det kommer an på motivet, hvor detaljert osv.

Lenke til kommentar
Sikkert, men vi kan ikke ta utgangspunkt i noe som ikke stemmer. "Hva hvis den var 16?". Den er ikke det. Den er 18.

 

Ja, men i land der grensen er 16 år er det sikkert dyktige tatovører som holder seg til den aldersgrensen. Poenget mitt var at det blir feil å automatisk si at alle tatovører som tatoverer folk under 18 år automatisk er elendige!

 

Nå skal de nevnes at grunnen til at alle her er så skeptiske til tatovører som tatoverer folk under 18 år er at 18 år er myndighetsalderen her i landet og at man dermed har bestemt at folk ikke kan være annsvarlige eller gjøre egne valg før de har fylt 18 år. Dersom myndighetsalderen var 16 år ville sikkert alle sagt at grensen var 16 år og at de som tatoverte folk under 16 år ikke var til å stole på. ;)

 

For min del kunne aldersgrensen for tatovering vært 21 eller mer. Dyktige tatovører ville ikke hatt noe problem med å få hjulene til å gå rundt, og kundene hadde fått et par år ekstra på å bestemme seg for om motivet virkelig var noe de ville gå med resten av livet.

 

Dersom myndighetsalderen var 16 år, ville det gjerne vært fordi 16 var det antallet år det tok for et gjennomsnittlig menneske å bli noenlunde oppegående og ansvarlig. Sånn er det ikke.

 

Folk utvikler seg med forskjellig tempo. Du finner sikkert noen 16åringer som kunne tatt en tatovering de ikke angret på når de var 30 år.

Lenke til kommentar
matstsk: skal du opp mye? hullet et plassert litt rart.

 

Vet ikke helt, har tapers (og smykker) opp til 12mm, men tror muligens jeg nøyer meg med 10mm. Får se hvordan det ser ut etter hvert, vil heller ha litt for lite enn litt for stort. Tror du det er plassert sånn at det kan bli vanskelig?

 

Edit: Kan være at det ser snålt ut fordi ringen ytterst på tunnelen er en god del bredere enn selve tuben.

 

Edit 2: Og ang. rødfargen så ser jeg nå at det ser rødere ut på bildet enn det er i virkeligheten, dro litt hardt i kontrastspaken før jeg la opp bildet.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar
Ja, men i land der grensen er 16 år er det sikkert dyktige tatovører som holder seg til den aldersgrensen. Poenget mitt var at det blir feil å automatisk si at alle tatovører som tatoverer folk under 18 år automatisk er elendige!

 

Hvor bor vi? Hvilket språk snakker vi her på forumet? Det er rimelig å anta at vi diskuterer norske tatovører, og norsk myndighetsalder, som per i dag er 18 år. Etter 7 år i bransjen, og etter å ha daglig snakket med kunder og sett på tatoveringene deres, har jeg opparbeidet meg det vi på fint kaller erfaring, og den erfaringen tilsier at de aller fleste som jobber på barn;

a) er i oppstartsfasen, og trenger inntekter

b) jobber fra gutterommet, gjerne på ukritiske venner

c) jobber i en liten by hvor markedet egentlig ikke er stort nok til å holde driften i gang

d) gjør dårlig arbeid

 

Felles for disse er at de utnytter det faktum at barn er stort sett ukritiske til arbeid og hygiene, de har lite penger, at de er lite oppegående og svært lett påvirkelige. Man skal ikke skille seg ut, man skal ikke ha meninger som går imot strømmen, og konsekvenser er noe gamlinger tenker på.

 

Selvfølgelig er det ikke bare arbeidet det går på, for meg utviser det en mangel på integritet og yrkesstolthet.

 

Folk utvikler seg med forskjellig tempo. Du finner sikkert noen 16åringer som kunne tatt en tatovering de ikke angret på når de var 30 år.

 

Jada, folk er forskjellige. Du finner sikkert en moden og reflektert fjortis en gang i skuddåret, men jevnt over er det en usikker, hormonell og kvapsete gruppe mennesker. Mennesker formes av livserfaringer, og jeg ville syns det var pussig om en 30-åring tenkte tilbake 14 år og ikke så noen utvikling av verdier, meninger og holdninger. Men, folk har jo en gjennomsnittlig IQ på 100. Det er nok av enkle mennesker som tatoverer seg også.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil jeg se på ungdommer på en annen måte en jeg gjør i dag, men å kalle oss alle for en gjeng kvapsete mennesker blir for dumt.

og at man i tillegg sier at du finner en godt moden fjortis en gang i skuddåret varierer nok hva slags ungdomskretser du er borti, men for min del er det en latterlig påstand

Endret av Blarcky
Lenke til kommentar
Vet ikke helt, har tapers (og smykker) opp til 12mm, men tror muligens jeg nøyer meg med 10mm. Får se hvordan det ser ut etter hvert, vil heller ha litt for lite enn litt for stort. Tror du det er plassert sånn at det kan bli vanskelig?

Den kan se litt skeiv ut. Mange som må omplassere hullet før de strekker. Da Milanjo, f.eks, skulle skalpellere måtte hun se bort i fra det originalet hullet, for det hadde blitt veldig ujevnt etterhvert som han kom til å strekke.

 

Da er det mest snakk om frisørhull/DIY-hull.

Lenke til kommentar
De fleste i Miami Ink er en god del hakk over de fleste i Norge. Det beste arbeidet jeg har sett i landet er blitt gjort i Bergen.

 

det var det jeg trodde ja.. men betyr det at det er liten sjans for å få akkurat denne tatoveringen i norge? eller er jeg nødt til dra utenlands for å få en "bra" en?

 

her er linken til tatoveringen

http://chrisgarvertattoo.com/tattoo%20pages/6.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...