Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Helt ny her..

Jeg har piercing i øyenbrynet.. Men når jeg jobber (deltid, 2 ganger i uken), bruker jeg uniform og kan ikke bruke piercing. Finnes det noe slags plaster som man kan dekke til med? Atm så bruker jeg 2 veeldig små kuler på i piercingen så det skal ikke være noe problem å dekke dem tror jeg.

Ja, jeg har fjernet dem når jeg er på arbeid til nå, men når jeg skal sette den inn igjen blir det alltid noe problem. Får den ikkje skikkelig inn, å jeg føler at jeg lager ett nytt hull hele tiden. Den glir værtfall ikke inn lett, men jeg må presse den inn.. Som gjør at jeg begynner å blø osv.

Lenke til kommentar

Dobbeltpost :S

Aha.. Ja tror jeg får lov til å bruke plaster over :)

Uniform.. da mener jeg... klær.. Alle ansatte bruker samme klær så de liker ikke at noen skiller seg ut med tattoos å piercing :)

Endret av Audia48e
Lenke til kommentar

Ja, uffameg så tragisk at noen skiller seg ut :roll: Takler ikke denne jobbmentaliteten, så lenge det ikke er tungtveiende hygieniske grunner for det, som det ikke er i ditt tilfelle eller?! :wallbash: Ja, har vært borti det samme som deg, og da brukte jeg bare sånn tynn hvit tape som blir brukt på bandasjer osv. Hadde CBR (ring) da, så var stress. Lykke til

Lenke til kommentar

Folk med synlige tattoveringer og piercinger er stygge mennesker som ikke gjør en god nok jobb så lenge disse ulumskhetene synes! De får mer oppmerksomhet så lenge de ikke ser ut som alle andre og det tar fokus vekk fra jobben de skal gjøre.

Lenke til kommentar
Folk med synlige tattoveringer og piercinger er stygge mennesker som ikke gjør en god nok jobb så lenge disse ulumskhetene synes! De får mer oppmerksomhet så lenge de ikke ser ut som alle andre og det tar fokus vekk fra jobben de skal gjøre.

Virkelig tragisk at det finnes slike fordommer i verden den dag i dag. Trodde vi skulle ha kommet lenger i år 2009.

Forøvrig så har jeg selv tatovering på både hals og fingre og får mer positive enn negative komentarer. Men det er gjerne ute på pub og ikke på jobb vel å merke.

Lenke til kommentar

Jobbar med reklame- og motefotografi.

Det er vel til ein viss grad meir akseptert i "kunstneriske" yrker reknar eg med. Er du advokat vert det vel noko anna. =P

Edit: Men det er jo faktisk litt for mykje å forlange at absolutt alle skal tykkje at tatoveringar er allment akseptert enda, for det er det ikkje. Den kunstforma i i alle fall her i den vestlege verda er fortsatt veldig ny og er fortsatt knytt av mange til kriminelle og å ha ei tøs i kvar ei hamn og tre horer i dei andre. Det er jo sjølvsagt synd at det er slik, men det er det faktisk. Det er ikkje sikkert at det er arbeidsgivaren som har noko imot tatoveringar, men han kan risikere at evt. kundar osv. ikkje er så positive til det, og det kan ein i mange yrkesgreiner rett og slett ikkje risikere om ein tenkjer økonomisk. Hvis ein arbeidsgivar kan tene betre på nokon andre enn deg har han ikkje nokon grun til å velgje deg foran nokon andre. Det er bizninz, og det kan eg forstå.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Virkelig tragisk at det finnes slike fordommer i verden den dag i dag. Trodde vi skulle ha kommet lenger i år 2009.

Forøvrig så har jeg selv tatovering på både hals og fingre og får mer positive enn negative komentarer. Men det er gjerne ute på pub og ikke på jobb vel å merke.

Håper du ikke tok meg seriøst der..:p

Skulle finnes et emoticon med ironi tattovert i panna.

Lenke til kommentar

Haha, de andre ansatte på rema har sagt at jeg kan holde på så mye jeg gidder, så lenge de ikke finner meg dinglende i taket på pauserommet. Tror ikke sjefen min hadde ansatt noen med masse piercinger, men siden vi er i familie er jeg sikkert et unntak.

Kundene er veldig enten-eller. Noen spør hvilken syk sekt jeg er med i (!), mens andre er kjempeinteresserte og syntes det er drittøft.

Lenke til kommentar

Så hvilken syk sekt er du med i?

Fra spøk til halvor...det er sjefer som ikke vil ansette gjennomhulla og tattoverte folk som er med på å skape fordommer. Blir det ansatt "sånne" i alle yrkesgrupper ville folk bli mer vant med å se det og dermed akseptert. Ser ikke helt hvorfor en advokat ikke kan ha trynet fullt av tattoveringer og kroppen fullt av piercinger.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt sjefene som ikke ønsker ansatte med synlige piercing og tattovering når de skal møte kunder. Det er rett og slett god økonomisk tekning, og øker ikke fordommen. Mange av disse har trolig ikke fordommer mot det selv, men de vet at kunde kanskje vil ha det. Og derfor velge de uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...