Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
Jeg fikk nettopp piercing i øyenbrynet, men jeg lurer på om det er sånn at jeg må bevege mye på den sånn at den ikke "gror fast"?

En venn av meg sa det, mens han som tok piercingen sa at jeg måtte la være å plukke i det..

Det er bare bullshit at det "gror fast". Du må bare la det få gro i fred.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk nettopp piercing i øyenbrynet, men jeg lurer på om det er sånn at jeg må bevege mye på den sånn at den ikke "gror fast"?

En venn av meg sa det, mens han som tok piercingen sa at jeg måtte la være å plukke i det..

Hør på Pierceren din. Ikke plukk og pell og vri på den. Det er bare frisørtips og fører skjeldent til noe godt

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort rett sålangt i å ikke har rørt den i det hele tatt, selv ikke med nyvaskede hender (har litt sprøyteskrekk (som dessverre innebar piercing og, jeg var uvel en time etterpå)).

Foressten, hørte det rareste fra søskenbarnet mitt. Hun sa at det ikke var vits å ta i øyenbrynet siden det "uansett vil gro ut". Med det begrunnet hun at huden uansett avstøter det, og at piercingen vil "gro ut" etter alt fra en mnd til et år.

Siden jeg allerede kjenner en som har hatt sin i to år betviler jeg dette, men ville vært gøy å høre.

Lenke til kommentar

Piercingsmykker gror ikke fast. Hør på pierceren din, ikke assorterte mongovenner som stort sett ikke har peiling. Øyenbryn gror ikke garantert ut, men de har lettere for å gro ut enn andre piercinger grunnet plasseringen. Sjansen kan reduseres ved å bruke et egnet smykke, og ved å gå til en piercer som kan se om du har et egnet øyenbryn eller ikke.

Lenke til kommentar
Piercingsmykker gror ikke fast. Hør på pierceren din, ikke assorterte mongovenner som stort sett ikke har peiling. Øyenbryn gror ikke garantert ut, men de har lettere for å gro ut enn andre piercinger grunnet plasseringen. Sjansen kan reduseres ved å bruke et egnet smykke, og ved å gå til en piercer som kan se om du har et egnet øyenbryn eller ikke.

Pierceren sa ingenting om det.

Jeg har fått en stang (litt lengre enn vanlig for å gjøre rensingen letter visstnok) med to kuler i hver ende.

Lenke til kommentar

Nei, men den er for kort nå, fordi jeg ikke klarte å la være å pirke på den. Christiane sa at den kunne bli for kort hvis det ble mye hevelse, men at den neste størrelsen ville bli for lang slik at den ville irritere øret mer enn nødvendig. Skulle komme tilbake hvis den ble for kort, men er mye bedre nå. Gjør ikke vondt lenger en gang. Hevelsen har gått ned også.

Endret av MSg
Lenke til kommentar

Jeg fikk noe å rense med som heter "Klorhexidin" eller noe slikt, er dette bra til å rense piercingen?

Og om jeg har forstått rett så trenger jeg bare å rense to ganger daglig. En etter dusj og en før jeg legger meg, og dette gjør jeg med en q-tips med Klorhexidin som jeg tar på såret.

Noen som vet hvor lang tid det tar for en øyenbrynspiercing å gro?

Er det sånn omtrent 3 mnd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...