Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva med alt av tattoos som er mer eller mindre ren kopi av bilder? Er ikke disse heller "din" da?

Må tattooen være tegnet av en 3 åring som aldri har sett et bilde i sitt liv for at den skal bli orginal nok?

Er vi midt i NM i vrien her eller? Herregud.

Å avbilde eit maleri, fotografi, etc. blir jo noko heilt anna, men å kopiere ei tatovering nokon andre har fått laga til SEG er komplett idioti. Å hente inspirasjon er noko heilt anna, men ingenting han sa tilsa at han berre var tenkt å hente inspirasjon. Han spør jo som Dorian over her pent påpeikar om "hvor mye det vil koste å tattovere Bjørn Gelotte sin Tigertatto?"

Lenke til kommentar
Men hva med alt av tattoos som er mer eller mindre ren kopi av bilder? Er ikke disse heller "din" da?

Må tattooen være tegnet av en 3 åring som aldri har sett et bilde i sitt liv for at den skal bli orginal nok?

Hvor lik må et maleri være et annet for at det skal være en kopi? Det kommer selvsagt an på hvordan maleriet presenteres. Jeg kan ta et abstrakt kunstmaleri jeg finner på internett og kopiere det så godt jeg klarer fordi jeg liker bildet, men det blir aldri mitt og det vet jeg jo. Nå er det ikke ulovlig å kopiere en annens tatovering og påstå at det er ens egen, men hvis han som tar tatoveringen får komplimenter om den uten å nevne hvor han fikk inspirasjonen fra så er han ikke spesielt kul i mine øyne. Jeg ser virkelig ikke for meg at en som har Creation di Adamo tatovert på ryggen påstår at han selv står bak motivet, så den er jo grei. Men hvis du treffer noen som har et småobskurt albumcover tatovert på kroppen som du kjenner igjen og du spør dem om motivet, og de aldri nevner det albumcoveret, vil ikke den personen fremstå som litt teit i dine øyne?

Lenke til kommentar
tatoveringer:

 

1. Enkelt, norsk flagg uten noe "vaiing i vinden" på skulder eller bryst. Om skulder, så lurte jeg på å få laget den slik at den ligner på hva det norske flagget på norske soldaters(utenlandske forsåvidt også) uniformer er.

post-118993-1234186364_thumb.jpg

Spørsmål:

 

1. ang. skulder...hvordan tror folket dette vil se ut med flagg i henhold til størrelse ala uniformsstørrelse..vil dette bli for lite?

 

2. Hvor stort "bør" det være på begge plasser?

 

3. Har hårete "kasse" og litt hår på overarmen/skulder...hvordan fungerer det sammen med tatovering?

 

4. Lurer som sagt på å ta tatoveringen her i USA, da jeg vet det er en del allreite(tilsynelatende) tatoveringsjapper her i byen(Duluth) og kjenner flere som har tatt tatoveringer her og ikke hatt noe negativt å si. Grunnen er vel prismessig, og jeg regner vel med at USA ikke går under "sydentatovering" land?

 

 

Håper noen kan gi meg utfyllende svar, eventuelt stille meg flere spørsmål så jeg kan komme til bunns i dette

 

takk

Det blir nok for smått synes jeg. Størrelsen er ca 3,9cm x 2,7cm. Tanken er jo god, men jeg ville hatt det større. Så er jo flagget på norske uniformer speilvendt (noen som vet hvorfor?). Flagget er kun på høyre skulder, ikke begge.

 

Hår er ikke noe problem. Tattovøren barberer bort håret før arbeidet begynner. Jeg har tatt tattoveringer på armene uten å tenke på om jeg får pels der senere, det får heller være.

 

Jeg regner ikke med at amerikanere reiser til Norge for å tattovere seg, så det bør gå fint å ta det lokalt der du er. Kan ikke si noe om spesifikke steder, bare pass på at utstyret er sterilt, vasket eller nytt. Engangsbarberhøvler, rent og hygienisk lokale og utstyr er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Så, blir stedet hvor tatoveringen er hårløs eller mener du at håret begynner å gro oppp igjennom tatoveringen?

Jeg mener man bør tattovere seg uten å tenke på hår. Jeg mener også at du bør lage flagget større, kanskje 1,5 eller 2 ganger så stort?

 

Takk for flaggforklaringen, alltid lurt på dette. Synes igrunn flagget burde vært på venstre side på uniformene, slik at det ikke hadde blitt speilvendt. Men det har vel også sin grunn? Måten man holder geværet kanskje?

Lenke til kommentar

Hår vokser helt normalt om det er tattoo der eller ikke. For oss med litt kropshår kan dette skape problemer, jeg for en gidder ikke å barbere armene mine ofte, spesielt ikke på vintern når jeg går i langermet uansett. Til sommern når det blir tshortevær blir det vel fjernet noe, i tilegg til god bruk av sunblock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...