Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Brystvorter må være av en viss størrelse for å kunne ta to par i en. (vil ha vertikal, har horisontal fra før)...Dette er en selvfølge..Og min ene er akkurat litt for liten :cry:

Hvor er hokus pokus medisinen som gjør den bittelitt større? Tips?

Jeg var så klar og hadde så lyst på.....Dobbel :cry:

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha hørt at brystvorter kan utvides, iallefall på kvinner. Var flere år siden jeg hørte noe om det, men mener å huske noe sånt.

hva med å høre med en piercer om du ikke kan forsøke å utvide den litt så kansje den blir stor nok.

bare en ide. vet ikke om det vil funke i praksis.

Ellers:

Noen som tror det kunne blitt kult med tatoverte varulvklær som klorer seg ut av brystet fra innsiden?

men nå får jeg snart for mange ideer på en gang. Må se til å begynne å utføre noen av dem.

Lenke til kommentar

Det som er at de vertikale skal bak de andre. Da er det ikke nok plass og han sa at det ville ødelegge brystvorten. Han målte og sjekket skikkelig.

Snakket om å "strekke" den slik at det ble mer plass. Men var ikke garanti. Skal prøve det.

Gir ikke opp så lett :thumbup:

Dyr eller annet som ser ut som de klorer/river seg ut kan i noen tilfeller være ganske stilig synes jeg. Men det kommer veldig an på artistene. Finner du rett artist kan det bli bra.

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om det bare er pga bildet som er forstørret, men ringen ser ut som om den er 1,6/8-9mm, og det er alt for mye vekt å ha i øyenbrynet. Ringen ser også matt og hakkete ut, noe som vitner om billig kinaskrot.

Det er ikke noe håp for piercingen din, ta den ut før den siste biten blir revet over. Snakk med pierceren og be ham/henne ta den på nytt, denne gangen med et mer egnet smykke. Bøyd barbell, 1,2/10-12mm er optimalt, da er smykket lett, litt for langt slik at det tillater hevelse og du kan bevege det for å rense, og det står ikke like mye ut fra kroppen. En ring beveger seg mye og overfører denne bevegelsen til vevet som gror rundt såret. En barbell holder seg mye mer i ro.

Tusen takk. Var ikke klar over dette, pierceren har heller ikke forklart meg dette =S Det jeg ikke liker ved han er at han er så påståelig, tror alt det han sier er rett. F.eks. _måtte_ bruke deres smykke, ringen, når jeg tok den, fikk ikke lov å ha barbell......... Er det spesielle rutiner som må gjøres, om man vil kvitte seg med den for godt, eller kan jeg desinfisere, og ta den ut selv? Bør vel gro før jeg evt. tar den på nytt? Blir det arr av dette?

Vel, det er mange piercere som er lært opp til at ring er det beste man kan bruke i en piercing, fordi 1. såret kan hovne opp i fred, og 2. det lett å rense. Og, mange tenker at barbeller ikke tillater noen av disse, men det er ikke vanskeligere enn å sette i en bøyd barbell som er et par millimeter for lang, så er alt i orden. At piercere gjerne vil bruke sine egne smykker, er stort sett fordi det er god fortjeneste på dem, men kan også være fordi de faktisk bruker gode smykker og folk kommer stort sett inn med noe skit fra Illusion eller H&M, gjerne for kort og med masse dingeldangel og pigger på.

Om du vil ta den ut, bruker du en "segerring-tang" (koster en femtilapp på Clas Ohlson), renser piercingen som vanlig, tar ut smykket, tar natriumklorid i en liten spruteflaske og spyler gjennom såret. Såret må gro før du tar på nytt, regn med rundt 2-3 uker. Du får antageligvis et lite arr av dette, men det kunne vært mye verre om smykket hadde grodd ut nok til at en liten hudfille holdt smykket på plass, og ringen så hektet seg fast i noe.

Lenke til kommentar

Takk takk! Segeringtang har jeg, men skjønner ikke helt hvordan det skal gjøres, hm. Må man skru på den kula (som forøvrig sitter altfor godt fast), før man ser segeringen? Må såret spyles flere ganger, eller bare den ene gangen, etter at smykket er tatt ut?

Endret av deu
Lenke til kommentar
Det som er at de vertikale skal bak de andre. Da er det ikke nok plass og han sa at det ville ødelegge brystvorten. Han målte og sjekket skikkelig.

Snakket om å "strekke" den slik at det ble mer plass. Men var ikke garanti. Skal prøve det.

Gir ikke opp så lett :thumbup:

Dyr eller annet som ser ut som de klorer/river seg ut kan i noen tilfeller være ganske stilig synes jeg. Men det kommer veldig an på artistene. Finner du rett artist kan det bli bra.

Du får holde oss oppdatert om hvordan strekkingen går da. :yes:

Blir definitivt varulv dersom det blir noen tatovert skapning som klorer og biter seg ut av brystet på meg. :yes: Har alltid digget varuler! :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg fjerna ringen, i øyebrynet, den og skylt gjennom med natriumklorid og litt klorhexidin til slutt. Føles rart, etter et helt år med den, men men. Dritbra at jeg fikk så god hjelp her, av psilocybe bla., før det var for sent, for har aldri tenkt på at det var tyngden/type ring som var grunnen til alle problemene mine!

Lenke til kommentar
Det skal jeg. Kommer til å høre gledeshylet gjennom nettet hvis det går :grin:

Skal varulven være i farger eller uten?

Så en tatovering en gang med lignende tema. Så ekte ut. Var sinnsykt bra laget. Dessverre husker jeg ikke hvor jeg så den :hrm:

Får lytte etter gledeshylet da. Selv har jeg i begge brystvortene, men synes det holder med en.

Er ikke en gang sikkert at det blir noen varulv. Har så mange prosjekter gående allerede og pga. at det ikke er noen gode studioer i nærheten her jeg bor så er det ikke mulig å få gjort noe så ofte.

Lenke til kommentar

Første gang jeg tok i brystvorten fikk jeg feil ring. Tynnere enn den skal være og svær. Den "skar" seg ut med god hjelp av bh`en som gjorde at det hele tiden var trykk på ringen så den ble presset utover i selve brystvorten. Fikk ikke fred og grodde ut.

Var ganske surt. Andre gang gikk det bedre. Ble begge. Og der er forklaringen og på hvorfor den ene brystvorten min er for liten og ikke den andre når det gjelder de vertikale jeg så gjerne vil ha......

Og til deu; Har du tenkt å gå til en annen piercer hvis du tar den på nytt?

Glimti; Ofte er det best med en. Men passet med to på meg. Lå løse kuler på for å se hvordan det så ut. Så ikke for mye ut på meg.

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar

Desertrose: Det hørtes ikke godt ut :S Drit når piercere gjør feil på sånne "bagateller" som det der.

Vet ikke helt om jeg velger samme, bor nær Molde, så tok den ved "Siste Stikk" der. Er ikke mange piercere/tatoo-sjapper her i distriktet så, i forhold til dere i Oslo f.eks. :p Var der senest for 4 mnd. siden og lurte på hvorfor jeg hadde så mye problemer med den, og han så på den og konkluderte med at det var feil rengjøringsrutiner fra min side (pga. at jeg brukte klorhexidin en stund). Greit nok det, men at han ikke sa noe om at jeg hadde feil ring (at den var for tung/stor), var svært rart..... Sa at det var samme ringen, som da den ble tatt, så han var fult klar over det. Skulle tro han visste slikt etter 14 år i yrket!

Såret har liksom prøvd å gro i over 1 år nå, derfor har det også væsket mye (noe som er normalt), men ikke etter 1 år, så det burde ringe noen bjeller hos han.

Uans, vet ikke om det blir ny, heller ta noe annet, f.eks. tunge (venoms) Utdanninga mi, innen helsesektoren, er streng mtp synlige smykker (hadde uansett måttet ta den ut når jeg er ute i praksis.... :roll: ), men lite streng, senere i arbeidslivet. Patetisk, og til dels ubegrunna, spør du meg.

Endret av deu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...