Myklebust89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er to forskjellige sett fra 1,6mm til 5mm, også får man kjøpe tilleggsgreier fra 6mm til 8mm, om du skulle ønske det... http://www.barbarella.se/Public/Store/list...ucts/27_10.html Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Takker! Forresten, hvordan fungerer dette med utviding? Hvor lang tid bør det gå mellom hver av de smykkene her? http://www.barbarella.se/Public/Store/show...64&from=107 Må jeg skjære da, eller holder det med å ta et hull på 1,6mm hos en piercer, så dra hjem og dytte i nytt smykke etterhvert? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg skal utvide fra et frisørhull jeg tok for ti år siden, og som jeg har utvidet bitte-bitte-bittelitt allerede. Og sånn som jeg har forstått det bør det gå rundt 3-4 uker mellom hver utviding. Altså, huller bør være skikkelig grodd mellom hver gang. Det der er for øvrig akkurat samme kitet som jeg skal begynne å utvide med i dag. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Skal du ha i et smykke i ca 3-4 uker da, eller bruker du de der til å utvide, så bytte til tunell eller lignende og går med det i 3-4 uker? Fortell gjerne hvordan det gikk etterpå Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Da har jeg fått i den nest minste av ringene... Siden det var relativt vondt, prøvde jeg den minste først, men den var alt for tynn. Så fikk til slutt inn den nest minste, og nå føles det som det gjorde da jeg tok selve hullet for årevis siden. Ja, jeg tenker å ha denne ringen i til hullet er helt grodd, og jeg kan gå på neste ring. De er ganske fine, og det er vel det letteste... Hva er den beste oljen til strekking, og hvordan skal man bruke oljen? Bare smøre den på øret og ringen? Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Får lønning om et par dager, så da blir det bestilling Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Anbefaler deg å lese mer... Jeg er selv en nybegynner innen dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hva er den beste oljen til strekking, og hvordan skal man bruke oljen? Bare smøre den på øret og ringen? Vel, når jeg strakk tok jeg en god del olje på f.eks. en q-tip og bare sausa hullet og smykket godt inn. Bare husk at det du strekker med ikke trenger gli inn med en gang. Dytt den gjerne inn så langt som du klarer til det gjør merkverdig vondt, og så vent heller et par minutter før du forsøker igjen. Bruker selv Jojobaolje som kan kjøpes på apoteket. Fikk den anbefalt her i tråden. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Da får jeg bare prøve det neste gang... Dagens strekking var litt vond. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg tok fra 1mm til 2.2mm i begge øra samtidig.. Dytta et qtip rør gjennom helt til huden bare glapp. Var ganske vondt. Så gjorde jeg det samme med 4mm tunneller 2 uker etterpå. Etter det så gikk utviding greit og fort uten smerte eller blod. Tok fra 4-6 med en gang, brukte deler av aloveraplanten min til å smøre. Fungerte bra og det var fint etter 2 dager Har for tiden 10mm, annbefaler å gjøre det med Xpandere. Koster ikke mer en 1 euro på www.crazy-factory.com Tips til Utviding er å la det gro minst 1 uke mellom hver 2 mm. 1-2 kan du la gro 8 dager til 14dager. Etter det så går resten rimelig fint bare at du blir litt "hoven" eller irritert 3-5 dager etterpå. Alt med måte! Ingen fasit på hvordan det skal gjøres, bare vær klar over dine egne grenser. Alle har forskjellig ørebrusk Var litt borte når jeg skrev dette men hey! Håper det hjalp noen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Jeg mener jojobaolje is tha thing Du smører inn øret ditt 2 ganger om dagen i 2 dager, så går du og dusjer, så strekker du=) I de dagene som kommer så bruker du fremdeles den oljen siden den gjør at huden blir sterkere. Etterhvert som du kommer opp i litt størrelse så begynn og sov uten de, huden blir tykkere og bedre når det gjelder strekking( du kan få et bedre resultat ) Grovt sagt=) Og som Busken over meg sa, du må lære kroppen og kjenne;) Mykle: Hvis du maserer øret ditt et par ganger om dagen et par dager før du skal strekke og frem til du strekker så kommer du til og kjenne langt mindre=) ( med jojobaolje) Endret 16. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for tipsene, Busk og Fluesopp Da håper jeg neste strekking ikke blir fullt så smertefull Som jeg spurte om for noen sider siden, er det noen som har noe å si om Christy Brooker? Hun er gjestetatovør i Ålesund nå, og jeg vurderer å få festet drømmekarpen min til leggen Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg mener jojobaolje is tha thing Hvis du maserer øret ditt et par ganger om dagen et par dager før du skal strekke og frem til du strekker så kommer du til og kjenne langt mindre=) ( med jojobaolje) Øremasjase is the thing! ---------------------------------------------------- Skal ned til studioet igjen en gang til neste uke og se om de har fått tak i smykkene til ampallang da. Spurte dem om øyetattis også men det gjorde de ikke. Men det er uansett snakk om noen år og en del tenking før det blir aktuelt. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for tipsene, Busk og Fluesopp Da håper jeg neste strekking ikke blir fullt så smertefull Som jeg spurte om for noen sider siden, er det noen som har noe å si om Christy Brooker? Hun er gjestetatovør i Ålesund nå, og jeg vurderer å få festet drømmekarpen min til leggen Null problem Som Fluesopp sa så er en dusj før strekking annbefalt! Det hjelper på veldig mye. Kan også ha øret i springen rundt 5 min i varmt vann. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Noen som har erfaring med en slik piercing? Gror den lett ut? Glimti: Tørr du virkelig å ta øyetattoo?? Jeg syns øyet og synet ikke er noe å spøke med, og hadde aldri tatt en slik sjangs. Endret 16. januar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
No14 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Alt er til å spøke med!! Man tar ikke tatovering på den svarte i midten man ser med vel, så det går sikkert bra...kjør på Glimti!! Kan sikkert være litt skummelt med innfeksjoner og drit, men ,men.. Do it!Do it! Lenke til kommentar
123elisabeth9 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei! Er det noen her som vet mye om nape piercing? (piercing i nakken). Skulle gjerne visst om farer, pris, sted i Norge hvor man kan ta det og evt. aldersgrense. Vurderer også piercing i nesen, men er dette ansett som 90-talls og på vei ut? Pris og aldersgrense her..? På forhånd takk! =) Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei!Er det noen her som vet mye om nape piercing? (piercing i nakken). Skulle gjerne visst om farer, pris, sted i Norge hvor man kan ta det og evt. aldersgrense. Vurderer også piercing i nesen, men er dette ansett som 90-talls og på vei ut? Pris og aldersgrense her..? På forhånd takk! =) Hadde sikkert hjulpet å vite hvor i norge du bor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Vurderer også piercing i nesen, men er dette ansett som 90-talls og på vei ut? Pris og aldersgrense her..? Hva mener du med "piercing i nesen"? Finnes jo mange alternativer. Med det sagt går jeg ut i fra at aldersgrenser og pris avhenger fra studio til studio, men når jeg fikk septumen min piercet i Stavanger kostet det kr 500,-. Tror Solid hadde 16-års grense på den og andre typer "vanlige" piercinger. F.eks. var det 18-års grense på intimpiercinger og tatoveringer. Edit: Glimti, jeg fant forresten bilder av en ampallang som var strukket til 17mm. Fikk meg til å tenke på deg. Endret 16. januar 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Vurderer også piercing i nesen, men er dette ansett som 90-talls og på vei ut? Pris og aldersgrense her..? Hva mener du med "piercing i nesen"? Finnes jo mange alternativer. Med det sagt går jeg ut i fra at aldersgrenser og pris avhenger fra studio til studio, men når jeg fikk septumen min piercet i Stavanger kostet det kr 500,-. Tror Solid hadde 16-års grense på den og andre typer "vanlige" piercinger. F.eks. var det 18-års grense på intimpiercinger og tatoveringer. Du gikk glipp av den deilige neserensen til Christiane du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå