HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Da får jeg vel flere å le av da. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Eneste måten og få tilbake et symbol som har blitt forandret av syke mennesker er og få tilbake den orginale meningen. Selv om det sikkert er stor mulighet for at det aldri kommer til og skje, men man kan ikke la være og prøve. Endret 7. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det er jeg helt enig i. Jeg kommer helt sikkert til å pryde min kropp med kontroversielle symboler. Hva andre måtte tro får være deres sak. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fordommer er noe man holder for seg selv. Jeg respekterer at folk har forskjellige meninger og et kontroversielt politisk ståsted. Men jeg respekterer ikke mennesker med fordommer. Så det forklarer vel den tidligere nevnte mangelen på respekt. Jeg synes fortsatt det blir feil å kalle det fordommer når disse menneskene har levd hele sitt ungomsliv eller barndom med at folk rundt dem har blitt drept, torturert eller fengslet under dette symbolet. Det gjør noe med mennesker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Men det gjør allikevel ikke Mimir til nazist eller noe i den duren. Endret 7. januar 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) -Grendel-: Klart det gjør noe med mennesker, men det er jo like fult fordommer. De dømmer jo mennesker, utifra et symbol. Endret 7. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men det gjør allikevel ikke Mimir til nazist eller noe i den duren. Neinei så klart ikke, men synes utsagnet om at han ville ledd av dem i etterkant var litt drøyt Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fordommer fortjener ikke respekt. Det er nå min mening. Greit, de har kanskje hatt det fælt. Det er en forklaring; ikke en unnskyldning. Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg synes å ha hørt noe om det skal være et (evt flere?) bra tattoo studioer i praha, er dette reelt og vet evt noen om dette/disse? Som det er dyktige folk og som er like sikkert eller bedre resultat som i Norge? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Jeg er ikke ute etter å virke som en bedreviter, men jeg syns ikke at du skal tatovere deg i utlandet. Uansett hvor god kvaliteten er så kan det by på problemer hvis noe skulle gå galt når du har kommet hjem. Endret 7. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ville tatt tatovering i Norge. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Rett og slett for hvis det skjer noe så behøver du ikke og dra tilbake til Polen for og fikse det. Grendel: Er enig med deg i den biten at det finnes mange mennesker som led under det symbolet. Jeg vet åssen bestefaren min hadde reagert( ikke bra), men jeg har pratet med min bestemor om akkuratt dette symbolet og hun forsto det. Men hun hadde veldig sterke følelser når det gjaldt hakekorset. Så jeg vet ikke noe annet måte enn og prøve og vise respekt for verden rundt seg og håpe at man kan forandre på det. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Skjønner at nazistene stjal symbolet, men likevel.. Det har fått en helt ny betydning, og etter min mening er det ganske respektløst å "flashe" det symbolet. "Alle" forbinder jo hakekorset med nazistene. satte alle i hermetegn så ingen kan begynne å diskutere generalisering!! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Ja jeg er kjempeenig i det, men akkurat å gni symbolet i trynet på noen og le av dem etterpå er ikke riktig måte Edit: var til Fluesopp Endret 7. januar 2009 av -Grendel- Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hva pokker het mannen med hele overkroppen fyllt av solkors da? Solkors/hakekors/swastika er blitt brukt i hele menneskets historie siden vi begynte å lage symboler. Det er universalt og oftest brukt som symbol på solen. Det er gjerne knyttet til lys, liv, håp, lykke og alt som er godt. Det er snakk om en tradisjon på flere tusen år imotsettning til nasjonalsosialistene som brukte den firkantede versjonen i bare et par tiår eller mindre. GOOD LUCK EMBLEM "The Swastika" is the oldest cross and emblem in the world. It forms a combination of four "L's" standing for Luck, Light, Love and Life. It has been found in ancient Rome, excavations in Grecian cities, on Buddhist idols, on Chinese coins dated 315 B.C., and our own Southwest Indians use it as an amulet. It is claimed that the Mound Builders and Cliff Dwellers of Mexico, Central America consider "The Swastika" a charm to drive away evil and bring good luck, long life and prosperity to the possessor. At mennesker ikke selv vet dette skyldes uvitenhet og om de agerer på sin egen uvitenhet så er de selv skyld i misforståelsen. Some people believe that the display of any sort of swastika should be forbidden because it is offensive to Jews. From first-hand experience, i can assure you that dozens of elderly German Jews i personally know who lived through or escaped the holocaust, were and are well aware that the swastika pre-dated the Nazis and do not consider it a Nazi symbol. One thing most of them have learned -- and have taught to me -- is that RELIGIOUS TOLERANCE is a key to preventing future holocausts. Therefore they honour and respect the religious iconography of others. including the Jains and the Hindus, who revere the swastika as a symbol of a symbol of long life, good health, and good luck, and the special symbol of the Hindu elephant headed god Ganesh. My own mother, a Jew raised in Germany in the early 20th century, tells me that her family's sun-porch had an inlaid tile design of swastikas on the floor -- and her mother once told her it was "wrong" of Hitler to use the symbol as a political emblem. The swastikas were still there on the floor when she and her family fled Germany to escape. Endret 7. januar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er det noen som har noe å si om Christy Brooker? Hun er på besøk i Ålesund nå, og utfra de tre tatoveringene hun har gjort i vennegjengen min allerede er hun god. Men noen andre som har noe å si? Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Abigor: "The Swastika" is the oldest cross and emblem in the world. It forms a combination of four "L's" standing for Luck, Light, Love and Life. It has been found in ancient Rome, excavations in Grecian cities, on Buddhist idols, on Chinese coins dated 315 B.C., and our own Southwest Indians use it as an amulet. Må bare spørre, presenterte du dette som fakta? At verdens eldste kors står for Luck, Light, Love og Life fordi det er formet som fire stk av bokstaven L. Hvis jeg ikke tar feil så er symbolet eldre en det latinske alfabetet og det engelske språket.. Og for å slenge i en mening til, ja enig at vi kan bruke solkorset som et symbol for livet, solen og hva folk legger i det, så kan vi heller le av nynazistene som prøver å bruke det som sitt "eget" uten å faktisk vite hva det står for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Huhei, og der var time hos PinPoint bestilt. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Huhei, og der var time hos PinPoint bestilt. Hva skal gjøres? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Pokker! Jeg har tenkt og tenkt. Prikketeknikken til Kunst Med Puls frister noe helt vanvittig; men vet ikke om det kommer til å fungere i sammnheng med den som allerede er der (standard tatovering). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå