Abigor Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Finner jeg først bilde av en perfekt tattovering så kopierer jeg grådig. En tattovering snudde jeg enkelt og greit på hodet, en annen ble gjort med skyggeeffekt istedenfor helt svart. Sånn sett har det ikke vært helt kopi, men linjene har alltid vært de samme. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Da er det godt den gjennomsnittlige kreativiteten ligger atskillig høyere enn din... Er forøvrig 100% enig i det Eplefe sier om kopi av tatoveringer. edit: leifern Endret 12. november 2008 av Tommy Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det er ikke riktig å kopiere andres tatoveringer, men man kan jo hente inspriasjon. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er ikke sååå vansklig og komme med ideer selv. Syns ikke det er kult at noen kopierer noe som kanskje noen andre har brukt lang tid på og komme frem til. Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Nå kopierer jo gjerne folk bilder osv over en lav sko, og gjør om disse til tattoo. Ser ikke at det er no verre å ta noe som allerede er en tattoo. Høres nesten ut som at enhver tattoo som ikke er tegnet på frihånd direkte av fjotten med nåla er en dårlig kopi av noe annet. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg ser ingenting galt i å hente inspirasjon, men å ta noen andre sin tatovering, som noen (enten tatovøren eller dem selv) har lagt mye arbeid ned i, det synes jeg er respektløst. Så langt har jeg kun planlagt et "enestående" kunstverk på kroppen min, og da sendte jeg mail til artisten og spurte om han hadde lineart/vectorart liggende, slik at det skulle bli lettere enn å kopiere fra et dårlig bilde på hjemmesiden hans. Han ble bare smigret. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Legger man ut bilde av sin tattovering på en åpen internettside for bilder av tattoveringer kan man ikke forlange at ingen skal kopiere den. Mitt ene bilde spurte jeg om jeg kunne tegne av, så fikk jeg lov til det. Det andre bildet lå åpent på en større internettside for bilder av tattoveringer. Det er vel bare en annen som har samme tattovering, og han lever på andre siden av jorda for alt jeg vet. Synes ikke det er værre å kopiere en tattovering enn et albumcover for eksempel, eller et annet bilde, malt eller fotografert. Enten har man lagd motivet selv, eller så har man kopiert det. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 ...bryter inn her med et par spørsmål Har lenge hatt planer om å tattooere meg, og nå som pengene bynner å komme inn på konto tenkte jeg å sette planen ut i live. Da jeg bor i Sandnes, er det naturligvis tatto salongene i Sandnes og Stavanger som er mest aktuelle for meg... Lurer på om det er noen som har erfaringer med disse, og kan anbefale noen av dem (gjerne en tattoo artist også )? Mener det er Leading Light som holder til i Sandnes og Stavanger, i tillegg til et par andre i Stavanger såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Legger man ut bilde av sin tattovering på en åpen internettside for bilder av tattoveringer kan man ikke forlange at ingen skal kopiere den. Mitt ene bilde spurte jeg om jeg kunne tegne av, så fikk jeg lov til det. Det andre bildet lå åpent på en større internettside for bilder av tattoveringer. Det er vel bare en annen som har samme tattovering, og han lever på andre siden av jorda for alt jeg vet. Synes ikke det er værre å kopiere en tattovering enn et albumcover for eksempel, eller et annet bilde, malt eller fotografert. Enten har man lagd motivet selv, eller så har man kopiert det. Det kan være naboen din har kopiert samme tattovering uten at du vet det..og mange andre også! Man kan lage motivet selv eller kopiere, men de fleste her ville kanskje be tattovøren om å lage en som er tegnet spesielt til seg selv! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg ser egentlig ingenting galt med det, det er tross alt sin egen kropp. Men så pleier jeg å finne fine malerier på internett og i filmer og male min egen versjon, henge den opp på veggen og kalle den min egen. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=522423 Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 åå naiii! Jeg bruker motiver fra kunstnere i tatoveringene mine. :( Name me Copycat. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=522423 Halvparten som angrer på tattissen sin...det var maaaange!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Name me Copycat. Endre nick, endre nick! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Glint: Chutulu-verdenen er ikke det letteste og be en tattovør tegne heller da:P Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Halvparten som angrer på tattissen sin...det var maaaange!! Har litt vondt for å tro på akkurat det tallet der, men det er nok fryktelig mange. Endret 13. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er langt fra overrasket. Det er jo så hinsides mye DRIT å se. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det er sant. Men det jo også sånn at mange med drit på kroppen syns at det er den feteste tatoveringen ever made. Dessverre. Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Når det gjelder de som angrer på tatoveringer så tror jeg at når man tar vekk de som er tatt på ferie, tar på impuls, ikke tenker gjennom motivet, tar for små, eller for at "alle andre har", tenker pris framfor kvalitet osv, så tror jeg det er ganske lav prosent igjen som angrer. Endret 13. november 2008 av DesertRose Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ja, sier ikke det nesten seg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå