Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kopierer jo gjerne folk bilder osv over en lav sko, og gjør om disse til tattoo. Ser ikke at det er no verre å ta noe som allerede er en tattoo.

 

Høres nesten ut som at enhver tattoo som ikke er tegnet på frihånd direkte av fjotten med nåla er en dårlig kopi av noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingenting galt i å hente inspirasjon, men å ta noen andre sin tatovering, som noen (enten tatovøren eller dem selv) har lagt mye arbeid ned i, det synes jeg er respektløst. Så langt har jeg kun planlagt et "enestående" kunstverk på kroppen min, og da sendte jeg mail til artisten og spurte om han hadde lineart/vectorart liggende, slik at det skulle bli lettere enn å kopiere fra et dårlig bilde på hjemmesiden hans. Han ble bare smigret.

Lenke til kommentar

Legger man ut bilde av sin tattovering på en åpen internettside for bilder av tattoveringer kan man ikke forlange at ingen skal kopiere den. Mitt ene bilde spurte jeg om jeg kunne tegne av, så fikk jeg lov til det. Det andre bildet lå åpent på en større internettside for bilder av tattoveringer. Det er vel bare en annen som har samme tattovering, og han lever på andre siden av jorda for alt jeg vet.

 

Synes ikke det er værre å kopiere en tattovering enn et albumcover for eksempel, eller et annet bilde, malt eller fotografert. Enten har man lagd motivet selv, eller så har man kopiert det.

Lenke til kommentar

...bryter inn her med et par spørsmål :p Har lenge hatt planer om å tattooere meg, og nå som pengene bynner å komme inn på konto tenkte jeg å sette planen ut i live.

Da jeg bor i Sandnes, er det naturligvis tatto salongene i Sandnes og Stavanger som er mest aktuelle for meg... Lurer på om det er noen som har erfaringer med disse, og kan anbefale noen av dem (gjerne en tattoo artist også :) )? Mener det er Leading Light som holder til i Sandnes og Stavanger, i tillegg til et par andre i Stavanger såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Legger man ut bilde av sin tattovering på en åpen internettside for bilder av tattoveringer kan man ikke forlange at ingen skal kopiere den. Mitt ene bilde spurte jeg om jeg kunne tegne av, så fikk jeg lov til det. Det andre bildet lå åpent på en større internettside for bilder av tattoveringer. Det er vel bare en annen som har samme tattovering, og han lever på andre siden av jorda for alt jeg vet.

 

Synes ikke det er værre å kopiere en tattovering enn et albumcover for eksempel, eller et annet bilde, malt eller fotografert. Enten har man lagd motivet selv, eller så har man kopiert det.

 

Det kan være naboen din har kopiert samme tattovering uten at du vet det..og mange andre også!

 

 

Man kan lage motivet selv eller kopiere, men de fleste her ville kanskje be tattovøren om å lage en som er tegnet spesielt til seg selv!

Lenke til kommentar

Når det gjelder de som angrer på tatoveringer så tror jeg at når man tar vekk de som er tatt på ferie, tar på impuls, ikke tenker gjennom motivet, tar for små, eller for at "alle andre har", tenker pris framfor kvalitet osv, så tror jeg det er ganske lav prosent igjen som angrer.

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...