Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Skal ta ny tatovering snart, men er meget i tvil om jeg skal ta i farge eller ei... Timen er 4.desember.

 

Jeg skal ha en fugl, og en blomst, samt noen andre greier. Over hele innsiden av nederste del av armen, fra albuen til håndleddet. (ehm, heter den delen av armen noe? står helt stille for meg :blush: ). Vi har sålangt blitt enige om at fuglen skal være i farger, og resten black/grey, tatovøren sa at det kunne bli veldig fint. Tror dere det kan bli fint? Jeg har ikke sett så mange tatoveringer som er halvparten av hver. Jeg liker veldig godt farger på andre, men er usikker på om jeg vil ha så mye av det selv. BW er litt mer nøytralt kanskje, passer til flere klær? valgets kvaler...

 

Noen argumenter eller forslag på hva jeg skal gjøre? Hva blir som oftest finest, osv...

Ehhm.. Jeg kaller det hvertfall underarm :p

 

Farge eller ikke blir som det meste annet en smaksak. Har sett mange fine tatoveringer hvor "hovedelementene" er i farge, mens bakgrunnen/alt det andre er i BW...

Personlig syns jeg det er finest med mye farger på en sånn type tatovering på jenter.(går ut fra at du er jente)

 

Hvor skal du ta tatoveringen?

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenden om at tatoveringer skal ha så stor personlig betydning, symbolisere whatnot og ha så dyp "mening" syns jeg er noe sabla ræl. Miami Ink-mannskit. Holder det ikke med å tatovere ditten og datten enkelt og greit fordi...det ser fett ut?

Som sagt får begrunnelsen være personlig.

Men det er vel nogenlunde åpenbart at man har større sjans for å kunne bære tattisene med hevet hode når man er 70 om de har en mening.

Hvor sikker er du på at du ikke ser på chtulu som noe barnslig ræl når du er 39?

Endret av toth
Lenke til kommentar
H.P Lovecraft kan aldri bli barnslig, så det så :love:

Chtulu var bare et tilfeldig eksempel. :)

Som sagt får begrunnelsen være personlig.

Men det er vel nogenlunde åpenbart at man har større sjans for å kunne bære tattisene med hevet hode når man er 70 om de har en mening.

Hvor sikker er du på at du ikke ser på chtulu som noe barnslig ræl når du er 39?

Finnes ingen garantier i livet. Kan ikke slutte å leve av den grunn.

Selvsagt ikke. :)

Men det betyr ikke at det ikke er lurt å tenke seg om en ekstra gang eller tre, også med fremtiden nogenlunde med i vurderingen, før man blekker seg.

Når man først skal ha det hele livet, er det jo like greit at det har en mening man kan stå for, og/eller slipper å være flau av senere. Slutter ikke å leve av det :)

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på en sak. Mange her inne (inkludert meg selv) er av den oppfatning at tatoveringer og annen kroppskunst blir mer og mer akseptert. Men samtidig så blir vi jo et mer strømlinjeformet og standarisert samfunn (sånn evolusjonen fungerer). Så...hvordan vil dette bli sett på om 30, 50 eller 100 år? Mener ikke at folk skal ha dette i bakhodet når de tatoverer seg; jeg spør kun av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Nå er ikke akkurat Glint en person som gjør noe sånt uten å ta tenkt over det en del. I blant må man bare stole på magefølelsen og ikke tenke "Hva om jeg om 30 år blablabla".

Som sagt var hans tat et tilfeldig eksempel.

Dog sa han at "det ser fett ut" holdt som begrunnelse for ham, og vi vet vel alle som har levd noen år at det som "er fett" i én periode av livet, kan bli veldig "ufett" senere. Selvfølgelig ikke nødvendigvis :)

Lenke til kommentar
Skal ta ny tatovering snart, men er meget i tvil om jeg skal ta i farge eller ei... Timen er 4.desember.

 

Jeg skal ha en fugl, og en blomst, samt noen andre greier. Over hele innsiden av nederste del av armen, fra albuen til håndleddet. (ehm, heter den delen av armen noe? står helt stille for meg :blush: ). Vi har sålangt blitt enige om at fuglen skal være i farger, og resten black/grey, tatovøren sa at det kunne bli veldig fint. Tror dere det kan bli fint? Jeg har ikke sett så mange tatoveringer som er halvparten av hver. Jeg liker veldig godt farger på andre, men er usikker på om jeg vil ha så mye av det selv. BW er litt mer nøytralt kanskje, passer til flere klær? valgets kvaler...

 

Noen argumenter eller forslag på hva jeg skal gjøre? Hva blir som oftest finest, osv...

Ehhm.. Jeg kaller det hvertfall underarm :p

 

Farge eller ikke blir som det meste annet en smaksak. Har sett mange fine tatoveringer hvor "hovedelementene" er i farge, mens bakgrunnen/alt det andre er i BW...

Personlig syns jeg det er finest med mye farger på en sånn type tatovering på jenter.(går ut fra at du er jente)

 

Hvor skal du ta tatoveringen?

 

 

Underarmen ja, kanskje det, virker jo logisk :!: Ja, er jente :) Skal ta på lets buzz! Fuglen skal være litt på siden av det andre, altså ikke over, men blir likavel en del av resten da selvsagt. hmmm.. Jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg.

 

Har tenkt litt tanken på å la tatovøren bestemme, og så går vi for det han tror han vil mestre best. :hmm:

Lenke til kommentar
1000-5000. Spørs hva du ser på som stor, hvor du går, og hvordan tatoveringen skal være.

Og kor stor armen hans er?

 

Hehe, armen min er ikke så stor så jeg vet ikke om de kan bli så fint da men....

Den skal iallefall ikke ha noen skygge, skal være svart og være sånn ca. 20 cm på underarmen. Kan ikke være så brei siden jeg har så tynn arm -.- Og de skal bare være sånn normal tribal tatovering, ikke mange detaljer osv.

 

Tar de lang tid og ta en sånn, og kan den komme under 3000 kr. ?

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Glint:

Joda, klart. Eg tenkte berre at hvis han hadde ein stor arm ville det gå meir blekk til dersom han skulle ha på (heile?) underarmen? Og blekk kostar vel?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...