Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener at poenget med en tatovering er at den skal bety noe for deg personlig, samt at du skal være 99% sikker på du kan stå for den livet ut.

 

Og da faller alle argumenter basert på alder bort.

 

Vil du pryde kroppen med noe som betyr noe personlig, og du vet du kan stå for, spiller det ingen rolle om du er 18 eller 81.

Lenke til kommentar
Jeg mener at poenget med en tatovering er at den skal bety noe for deg personlig, samt at du skal være 99% sikker på du kan stå for den livet ut.

 

Og da faller alle argumenter basert på alder bort.

 

Vil du pryde kroppen med noe som betyr noe personlig, og du vet du kan stå for, spiller det ingen rolle om du er 18 eller 81.

 

Feil.

Lenke til kommentar
Jeg mener at poenget med en tatovering er at den skal bety noe for deg personlig, samt at du skal være 99% sikker på du kan stå for den livet ut.

 

Og da faller alle argumenter basert på alder bort.

 

Vil du pryde kroppen med noe som betyr noe personlig, og du vet du kan stå for, spiller det ingen rolle om du er 18 eller 81.

 

Feil.

 

Begrunnelse på hvorfor hans personlige mening er feil?

Lenke til kommentar
Trenden om at tatoveringer skal ha så stor personlig betydning, symbolisere whatnot og ha så dyp "mening" syns jeg er noe sabla ræl. Miami Ink-mannskit. Holder det ikke med å tatovere ditten og datten enkelt og greit fordi...det ser fett ut?

Endelig en som sier det.

 

Jeg begynner å bli drittlei av at Miami Ink alltid er like tårevått og følelsesladd. Går ikke en eneste episode hvor vi får se noe annet enn ei jente/dame eller gutt/mann som forteller hvor mye tatoveringen deres betyr og at den skal hjelpe dem gjennom tunge perioder i livet fordi mormoren deres døde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg begynner å bli drittlei av at Miami Ink alltid er like tårevått og følelsesladd. Går ikke en eneste episode hvor vi får se noe annet enn ei jente/dame eller gutt/mann som forteller hvor mye tatoveringen deres betyr og at den skal hjelpe dem gjennom tunge perioder i livet fordi mormoren deres døde.

Kanskje dei prøver å fremme "sunne verdiar"? Er jo tross alt ein amerikansk serie.

Lenke til kommentar

Da jeg bodde i Nannestad og tok bussen daglig til Oslo husker jeg at jeg så en mann på ca. 50+ med piercing i øyenbrynet. Han hadde grått langt hår tror jeg og godt med rynker. Han kledde faktisk øyenbrynspiercingen sin utrolig godt.

 

Når det gjelder smykker på arts&crafts må jeg bare si at jeg kjøpte noen fake tunnels(altså vanlige øredobber) der for 3-4 år siden, og de må det ha vært noe lugubert med for jeg fikk betennelse/ble svart/grønn på ørene. Så etter det har jeg aldri gidda kjøpt noe der igjen.

Lenke til kommentar

Miami ink ja..Virker jo snart som om de som ikke har mye død og elendighet kan skaffe tatovering. Synes de kunne puttet inn mer glade historier siden historier tydeligvis er et must.

Når det gjelder grunner til å tatovere seg så er det opp til hver enkelt. Det å like et motiv kjempe godt synes jeg er grunn nok. Så lenge man skaffer det fordi man selv ønsker det.

Lenke til kommentar

Skal ta ny tatovering snart, men er meget i tvil om jeg skal ta i farge eller ei... Timen er 4.desember.

 

Jeg skal ha en fugl, og en blomst, samt noen andre greier. Over hele innsiden av nederste del av armen, fra albuen til håndleddet. (ehm, heter den delen av armen noe? står helt stille for meg :blush: ). Vi har sålangt blitt enige om at fuglen skal være i farger, og resten black/grey, tatovøren sa at det kunne bli veldig fint. Tror dere det kan bli fint? Jeg har ikke sett så mange tatoveringer som er halvparten av hver. Jeg liker veldig godt farger på andre, men er usikker på om jeg vil ha så mye av det selv. BW er litt mer nøytralt kanskje, passer til flere klær? valgets kvaler...

 

Noen argumenter eller forslag på hva jeg skal gjøre? Hva blir som oftest finest, osv...

Endret av millvill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...