Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay endelig lønningstid!

 

Klarte å oppleve det mest irriterende forrige gang jeg skulle ta piercing. Var inne på Pinpoint, hadde bestilt time og greier så manglet jeg 90 kr pga bank surr!

 

Så nå sjker det endelig! Min venstre del av leppa skal få metall i seg :D!

 

Jeg tror jeg tar det på Leading Light i Drammen, Ståle som piercer der skal tydeligvis være flink nokk. Hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kroppskunst eller idioti? Sak frå TV2 underhaldning. :wee:

 

Over til litt meir seriøse saker:

Eg har fleire gonger klaga mi nød her, i håp om at nokon kan gje meg svar.

Den lille utvidaren i venstre øyra vil aldri slutta å blø frå eit lite punkt, og det er veldig irriterande.

No har deg seg slik at eg gjekk utan nokon ting i holet i høgre øyra i fleire år før eg bestemte meg å igjen ha noko i det.

Kan dette ha noko å sei?

Kan det vere at eg må gå utan noko som helst i venstre øyra for at det skal kunne gro?

Lenke til kommentar

1: Tapers skal ikke brukes som smykker. Claws, talons og pinchers kan brukes, så det kommer helt an på hva du mener med "utvider". Tapers veier essensielt for mye til at hullet får grodd.

2: Det kan være en allergisk reaksjon på materialet. Jeg oppdaget nå nylig at jeg tydeligvis reagerer på akryl, for øret mitt hovnet opp noe verre, og i tillegg reagerte det noe helt utrolig på kulden, men så fort jeg fikk i et smykke i stedet for akryltaperen, så sank hevelsen FORT. Å bytte smykke kan derfor være en idé.

3: Det kan være at du har tørr hud i området rundt hullet, dette er ganske normalt. Da sprekker huden opp konstant, og dette kan være en grunn til at du blør. Det er ganske usannsynlig, for du ville fort merket det om du slet med tørr hud.

 

Sist men ikke minst: Legg ut et bilde av god kvalitet så vi har en sjanse til å SE hva som feiler piercingen din, eller enda bedre: stikk innom en piercer og spør DEM om hva som er galt med hullet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1. Eg går ikkje med taperane som smykke. Eg brukar nokre akrylpluggar, storleik 10g, ikkje langt i frå ein av dei små på bilete under.

post-86885-1225734549_thumb.jpg

 

2. Eg kan jo forsøke med eit smykke i eit anna materiale. Saka er at eg må skaffa meg eit sånn eit først.

 

3. Ordentlige piercingsalongar er det longt mellom her "på landet", og når eg først skal få det sjekka ville eg nok gjenge til nokon i f.eks. Stavanger, i staden for å hoppa innom "Svennis Tattoo".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Kor langt kan ein forresten gå når det kjem til strekking av sånne piercingar som er "midt i midten" på haka? Er det labrets det heiter?
Du kan gå ganske stort. Labret er forøvrig navnet på alle underleppepiercinger.

Mer om labreter her.

Oh, edit:

 

Meinte: Kor stort kan ein gå, og ta ut smykket igjen sånn at det ikkje blir eit veldig merke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...