Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer sterkt å ta meg en tatovering. Hvor mye vil en basic tatoo med "I Bianconeri" på underarmen koste? Noen tips eller lignende jeg kan ha bruk for?

1000-1400kr vil jeg tippe, sånn sirka.

 

Hvor stor skal den vere? I farge? Eller mener du med basic at den skal vere i kun sort?

 

Spesifiser litt mere :)

Lenke til kommentar

Tenker på en helsort tekst med "I Bianconeri" som skal gå sånn ca. over hele venstre underarm, eller evt. begynne litt etter albuen og slutte litt før håndleddet. Snakker innsiden av armen.

 

Har hørt det skal være ganske vondt å ta der, men det burde gå bra. :)

 

1000-1400 hørtes ikke værst ut. Bor i Lillestrøm-området hvis det skulle ha noe å si. Drar gjerne til Oslo hvis det er noe bedre kvalitet der.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar
Tenker på en helsort tekst med "I Bianconeri" som skal gå sånn ca. over hele venstre underarm, eller evt. begynne litt etter albuen og slutte litt før håndleddet. Snakker innsiden av armen.

 

Har hørt det skal være ganske vondt å ta der, men det burde gå bra. :)

 

1000-1400 hørtes ikke værst ut. Bor i Lillestrøm-området hvis det skulle ha noe å si. Drar gjerne til Oslo hvis det er noe bedre kvalitet der.

Mer rundt 2500-3000 tenker jeg

Lenke til kommentar

Timespris på tatovering varier vel normalt fra ca 1000 til 1800 (?), så er ikke så rart at prisforskjellene vil være store.. Når du ikke spesifiserer noe størrelse, font etc så blir det jo vanskelig å gjette på pris. Så vil du ha en liten kjip tatovering med "vanlig" skrift, vil du sikkert finne et studio som kan gjøre den for 1000-1500 på rundt en time, men husk at dette er ikke noe som forsvinner om noen måneder, så legg heller litt penger i det nå, eller vent til du har råd til en skikkelig tatovering.

 

Skjønner at motivet er knyttet til fotballaget Juventus, men er ikke "bianconeri" kallenavnet til omtrent alle sportsklubber i Italia som har sorte og hvite drakter?

 

edit: Og forøvrig er vel armen et av de bedre stedene å ta tatovering, så ikke noe å bekymre seg for. :thumbup:

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Har tenkt til å ta i en serif-font i hvert fall, men er litt usikker på hvilken. Georgia er stilig, men regner med at jeg får noen forslag fra personen som skal ta tatoveringen? De fleste tegner vel opp på papir først? Tar gjerne i mot forslag.

 

Jeg har penger til å legge 2500 i en tatovering nå, men lurte bare spesielt på hva som er grunnen til forskjellen. Når det gjelder varighet, så ønsker jeg å ha den der hele livet. Fin samtale-åpne og noe som betyr mye for meg. "I Bianconeri" betyr de sorthvite og lag som Siena og Udinese kalles jo det samme, det er riktig. "La Vecchia Signora" er jo et alternativ. :)

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Smerten var overvurdert for min del hvert fall. Jeg tok også på underarmen og synes langt ifra det var vondt, mer ubehagelig og irriterende enn det var vondt. Men smerte er jo veldig individuelt så noen kan sikkert slite enormt. Men det er nok verre steder å ta enn underarmen vil jeg tro.

 

Nå deler ikke vi lag, men tenkte bare at jeg skulle skyte inn at fotballrelaterte tatoveringer er drittøft. Vet at mange er skeptiske til det og mener interessen for det kanskje er noe som kommer til å dø ut, men jeg tør påstå at de fleste av dem ikke vet hvordan det er å ha et så lidenskapelig forhold til et lag som noen av oss har. Da er det lite som gjør en mer komplett enn å blekke den lidenskapen på kroppen. :)

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til den store forskjellen i pris?

 

Hvorfor postet du ikke DesertRose? Trenger ikke så langt svar, men hadde vært fint å få vite om det er store forskjeller på kvaliteten osv.

 

Jeg prøvde å legge inn noe, men det gikk ikke. Derfor ble ingenting postet. Det hadde ingenting med du lurte på :)

Hvis du tenker på det du lurte på så er grunn til variasjonen på pris når det gjelder tatoveringer; detaljer, størrelse, stedets timespris osv.

Jeg merket ikke stort da jeg fikk tatovering på underarmen. Lente meg tilbake og duppet litt :whistle:

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Smerten var overvurdert for min del hvert fall. Jeg tok også på underarmen og synes langt ifra det var vondt, mer ubehagelig og irriterende enn det var vondt. Men smerte er jo veldig individuelt så noen kan sikkert slite enormt. Men det er nok verre steder å ta enn underarmen vil jeg tro.

 

Nå deler ikke vi lag, men tenkte bare at jeg skulle skyte inn at fotballrelaterte tatoveringer er drittøft. Vet at mange er skeptiske til det og mener interessen for det kanskje er noe som kommer til å dø ut, men jeg tør påstå at de fleste av dem ikke vet hvordan det er å ha et så lidenskapelig forhold til et lag som noen av oss har. Da er det lite som gjør en mer komplett enn å blekke den lidenskapen på kroppen. :)

Enig. Venter selv på å ta en selv. Skal ta i slutten av november. United logo i farge på overarm/skulder :) For min del er også dette det mest sirke jeg noen gang kan tattoovere meg med uten å angre, ettersom jeg aldri, aldri, aldri kommer til å en gang vurdere skifte lag. Fotball er lidenskap, og da synes jeg kroppen min fortjener å blekkes med noe fotballrelatert også :)

Lenke til kommentar
jeg har utvida øret mitt på 8 mm og har nettop kjøpt dette smykke:

 

http://www.piercing-piraten.com/p746/Doubl...oduct_info.html

 

Hva er deres erfaring med denne nettbutikken og smykkene de selger?

Jeg har bestilt opptil flere smykker derifra. Og jeg synes de er meget så gode.

Denne gangen fikk jeg godterier sammen med pakken min ! :D

 

 

det fikk jeg også:D en halloween kjælghet :p den var god :p

Endret av dekoras
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert i lengre tid å tatovere meg nå.

 

vet også hva jeg skal ha og.. eller sånn cirka.

 

post-138849-1225043145_thumb.jpg

 

Tegnet betyr rune i runer (navnet mitt) og det under er et smykke etter min mor som døde 270808.

 

Er det mulig å spørre en tatovør om å fikse noen greier rundt eks. lage det til et våpenskjold eller no sånt.

 

Bor til vanlig i molde, selv om jeg er i skjold leir i troms.

Er det noen som anbefaler siste stikk i molde eller er den tattoosjappa i bardufoss bedre, ser ikke så bra ut, men hørt en del godt om den.

 

Den skal være på høyre underarm.

 

og hvor mye tror dere den vil koste? 4-5X8cm cirka

Endret av Rune88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...