HaterDiskus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Er langt ifra umulig, men det kan ta litt tid å finne ut åssen man skal gjøre det for at det skal se best mulig ut=) Har jo bare én tatovering, men har lyst på sleeve med tiden. Problemet er at jeg ikke kommer til å ha råd til dette på årevis, og vil ikke sette andre planer på vent pga. dette. Kommer uansett aldri til å tatovere meg utenfor norrøn sjanger, så det vil jo passe sammen stilmessig. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Woah. Jeg fikk ikke den siste der til å funke helt. xD Edit: Mimir: Om planen i utgangspunktet er å flette det sammen, så kan du jo gi tattovøren din en heads up på akkurat det? Eventuelt få outlinen gjort og fylle på etterhvert som du får råd? Endret 18. september 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg skal tattoere meg idag her i steinkjer. Kan jo hoste opp ett bilde av tattoeringa når jeg er ferdig og har fått tatt av palsten og vasken den ren Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Mimir: Om planen i utgangspunktet er å flette det sammen, så kan du jo gi tattovøren din en heads up på akkurat det? Eventuelt få outlinen gjort og fylle på etterhvert som du får råd? Det er jo selvfølgelig en mulighet, men det er snakk om et såpass stort tidsrom her at jeg ikke er helt sikker. Tanken har jo vært i systemet, og den er jo ikke ferdig der enda. Når tiden kommer for neste besøk hos tatovøren så har jeg nok bestemt meg. Short on cash, så plenty med tid til å tenke. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Den var rå kverna... Skal til Electric Linda på lørdag og se på noen ideer jeg har for min neste tattoo.. Håper hun husker timen min da Fluesopp Hun har dessverre ikke noe ledig time før i desember Hei!snip snap Er det noen som kan hjelpe meg med det? Hvor vanskelig/krevende er det for en tatoverer å få slike skorpioner fine(tredim/skygge)? Denne var jo ikke så ille. Du kan jo bla litt i her. Disse bildene er bare i "wildlife" ketegorien, er nok mye skorpioner i andre ketegorier også... Går sikkert bra=) Jeg vil prøve å få time hos henne igjen, siden jeg tror det var en forglemmelse fra hennes side bare. Hun fant jo tross alt 2 dyktige som kunne gjøre det jeg ville. Men som jeg takket net til siden Linda er sykt god på realisme. Uansett lykke til=) Gleder meg til å se arbeidet Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Må nesten mase litt mer på dere. Hva burde jeg isåfall satse på? Hel eller halv? Veit at jeg må bestemme sjøl osv, og det har jeg ingen problemer med. Men jeg har alltid syns at halv ser litt merkelig ut. Som om det er noe som mangler. Noen som er enige der? :/ Når jeg tenker meg om så lurer jeg vel egentlig ikke på hva jeg skal ha, men hva dere liker best. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg foretrekker helsleeves, eller nedre halvsleeves. Øvre halvsleeves har for vane å se litt uferdig ut. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ikke overraskende at folk sier "holy sh*t, I didn't even see that". Et ambigram er å gjøre et ord like uleselig uansett hvordan du vrir og vender på det. Bullcrap. For å bruke eksempelet ditt fra Angels and Demons - se på "Water". Det er et fint konsept, men som oftest blir det som metalband-logoer. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg foretrekker helsleeves, eller nedre halvsleeves. Øvre halvsleeves har for vane å se litt uferdig ut. Når jeg tenker på halvsleeve så er det overarmen jeg ser for meg. Så da er vi forsåvidt enige. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Woah. Jeg fikk ikke den siste der til å funke helt. xD Ambigrammet? Det står Earth Air Fire Water i de diagonale linjene.. så kan man vri firkanten som man vil, og fortsatt lese det samme. edit: kanskje lettere å se når de er hver for seg: Endret 18. september 2008 av toth Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Så det rett etter at jeg postet i sted. Var Air og Fire sammen jeg ikke fikk til å stemme helt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Når det gjelder min evt. sleeve....noen motiver jeg må ha med? Norrøne altså. Har jo 3 saker jeg med sikkerhet skal ha, og har 1 fra før. Men så stopper det seg litt. Hvilke motiver må med i en norrøn sleeve? Er en torshammer jeg har fra før. Skal ha et vers fra håvamål, som delvis er designet selv utifra gamle håndskrifter, og noe i runer (som kan forbli en hemmelighet enn så lenge), og noe som representerer yggdrasil. Hva med å bruke grener som "bakgrunn"? Grener som gjør så alt henger sammen, og da representerer (nettopp) yggdrasil. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det spørs jo hva du er ute etter. Norrøn kultur? Norrønt språk? Norrøn mytologi? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Fenrisulven, midgardsormen eller Sleipnir, Audhumbla, Garm, Gere og Freke, og hvis du ikke vil ha midgardsormen så kan du jo ha Nidhogg, han hører jo sammen med Yggdrasil uansett. Hvis du er all for skjebne kan du jo tatovere en tolkning av Nornene, Urd, Skuld og Verdande (fortid, nåtid og fremtid). Om vi snakker helsleeve kunne det jo egentlig vært kult å dele armen din inn i Åsgard, Midgard og Utgard. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det spørs jo hva du er ute etter. Norrøn kultur? Norrønt språk? Norrøn mytologi? Litt av alt, men mest mytologi. Om vi snakker helsleeve kunne det jo egentlig vært kult å dele armen din inn i Åsgard, Midgard og Utgard. Det hadde jo vært genialt. Fenre må med, det er sant. Middgardsormen hadde jo heller ikke vært dumt. Men vil heller satse på Hugin og Munin, enn Gere og Freke. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg lurer også litt på hva jeg kan fylle en old school-sleeve med.. Har funnet en del, men må ha noe som bakgrunn og litt til resten av underdelen på overarmen.. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Dødningskaller, sparess, "lucky 7", flammer, sjørøverkart, skute, roser, pinups og enda mer dødningskaller. Masse å velge i. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Takk for det Bare sett meg litt blind på ting og tang nå ser du, så begynte å bli litt lite kreativ her Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ikke overraskende at folk sier "holy sh*t, I didn't even see that". Et ambigram er å gjøre et ord like uleselig uansett hvordan du vrir og vender på det. Bullcrap. Ambigram er uhyre avansert design for å gjøre noe leselig i flere retninger. Enten samme ordet, eller to ett ord ene veien og et annet andre veien, med samme tegnene. Når du sier uleselig, må du lese posten bildet hørte til. "I do NOT want the name to jump out". Er dette veldig uleselig? Og denne er jo fantastisk: Ambigrammer kan faktisk være utrolig fascinerende når de er dyktig utført. Les mer fra en proff: http://www.johnlangdon.net/typesofambigrams.html veldig uleselig begge. Dødningskaller, sparess, "lucky 7", flammer, sjørøverkart, skute, roser, pinups og enda mer dødningskaller. Masse å velge i. må ikke glemme "manns ruin" , det er en klassiker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå