Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm ... Jeg bør enten få en breiere brystkasse eller vende meg til at 8x5 er en fin size for tatoveringa jeg planlegger. :p

Det du sier der: Enten skal jeg ikke ha en tattoo til eller så blir det en knøttliten tattoo til.. :p

He he, jeg skal ha en tattoo til.

Opptil flere faktisk.

Mangler penger da, og å finne en litt flinkere fyr enn duden jeg var hos og tok dragen min.

Lenke til kommentar
Noen som kan kinesisk ? Lurer litt på en tatovering en jeg kjenner har tatt. Jeg mener at man ikke kan ta 4 separate kinesiske bokstaver/tegn, rett oversatt fra norsk, og sette de etterhverandre til ett navn.

 

Eller ?

 

Eks'n min har faktisk funnet seg ei kineserdame, og han driver og PRØVER lærer seg kinesisk. Så han har nå iaffal fortalt meg at 1 tegn alene kan bety en ting, men sammen med 1 annet så kan det bety noe helt annet.

 

De ordbøkene man må slå opp i der er helt sinnsyke.. hehe..

 

Jeg har dog fått inntrykk av at stort sett så betyr ikke 1 tegn 1 bokstav.. det betyr som regel 1 ord...

 

Men det finnes jo faktisk 'convertere' fra engelsk til kinesisk, så hvis du har flaks kan du prøve å putte de inn der og se hva du får :p

Lenke til kommentar
He he, jeg skal ha en tattoo til.

Opptil flere faktisk.

Mangler penger da, og å finne en litt flinkere fyr enn duden jeg var hos og tok dragen min.

 

Hva ble galt forrige gang?

Vel, ved de første øyekastene ser den bra ut, og folk har komplimentert meg med at det var bra arbeid fra tatovøren, i motsetning til andre tatoveringer han har gjort, men hovedsaklig er det for store åpenrom mellom de forskjellige delene av dragen, for ujevne streker og ved hver "ende" av streken, har han holdt inn nåla for lenge så litt av effekten man får når man skriver med blekkpenn og holder penna for lenge nede på arket melder seg med en mindre flott, litt større flekk og litt tykkere strek enn andre sider.

Lenke til kommentar

Ikke lenge igjen nå før overarmen skal gjøres ferdig. Ikke greit når artisten som egentlig skal ta hele sleeven sliter med håndleddet. Er 3mnd siden sist han tok i maskinen nå, han skal ta noen tattoos denne og neste uke, og forhåpentligvis går det greit å skyggelegge osv ferdig overarmen min i slutten av eller i midten av uken etterpå.

 

Også startet å se på asiatiske motiver (bilder, skulpturer, maleri m.m.) i planlegging av den andre armen, da jeg tror høyre armen får være i fred så lenge bare overarmen er ferdig.

 

Går fort bort endel penger i dette, men trøster meg med at jeg ikke drikker øl :p

Lenke til kommentar
Vel, ved de første øyekastene ser den bra ut, og folk har komplimentert meg med at det var bra arbeid fra tatovøren, i motsetning til andre tatoveringer han har gjort, men hovedsaklig er det for store åpenrom mellom de forskjellige delene av dragen, for ujevne streker og ved hver "ende" av streken, har han holdt inn nåla for lenge så litt av effekten man får når man skriver med blekkpenn og holder penna for lenge nede på arket melder seg med en mindre flott, litt større flekk og litt tykkere strek enn andre sider.

 

Min er også litt ujevn noen steder, og litt tykkere osv. Frustrerende. Det er en grunn til at jeg skal bytte tatovør til neste gang for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Glint, Eplefe og Psilocybe

 

Jeg stiller meg kritisk til at populære symboler stadig blir brukt i denne tråden! At tribal er det mest polpulære motivet betyr ikke at man automatisk skal slenge dritt om det motivet og rose alt annet!

 

For å ta et eksemel: Mesteparten av verden vil at hele Vesten skal kollapse og drukne i sitt eget blod og at alle vestlige skal lide en langsom og smertefull død og bli kvalt i sitt eget oppkast!

Betyr det at Det internasonale verdenssamfunnet skal gå inn for at det skjer? Svaret er nei!

 

Og hva med dette?

 

http://tonesutterud.com/articles/body_mods/index.html

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2569025.ece

 

Jeg er åpen for å diskutere ansiktststatoveringer, forskjellige symboler eller hva det måtte gjelde!

Lenke til kommentar

eplefe

 

For litt siden klaget du på at jeg ikke tillførte tråden noe, men kansje du først burde klage på deg selv! For ikke så lenge siden kom jeg med tre linker mens vi snakket om ansiktstatoveringer (i det forrige innlegget mitt fant jeg bare to av dem) og her er et innlegg du aldri svarte på:

 

Jeg er ikke veldig i mot ansiktstatoveringer, nei, men jeg vil ikke prøve med kritikk, for da er det deg som person jeg går på, og jeg gidder ikke enda en runde med "Eplefe og Penis Trygve hater meg".

 

Jeg har ikke gått på person så langt i denne tråden. Jeg har vært kritisk til at folk kritiserer alt de ser på som uoriginalt og jeg har vært kritisk til at folk går inn for å nedlesse folk med drittkasting og usakeligheter straks de sier at de liker tribal eller delfiner, kinategn eller stjerner.

 

Nå har jeg aldri slengt dritt mot deg. Og ja, jeg forsvare at folk tar de motivene de ønsker uansett hva andre måtte men, men jeg er villig til å diskutere og endre mitt syn på saken hvis noen kommer med gode argumenter for det, men det har det vært en sørgelig mangel på så langt.

 

Og det jeg har sagt om din tattis er at motivet ikke er originalt. Aidskake/ Penis Trygve har jeg aldri sagt et vont ord om.

 

Så hvorfor ønsker du ikke å diskutere ansiktstatoveringer? Er det fordi jeg vil ha tribal i ansiktet? Hvis du er missfornøyd med svarene jeg har gitt så langt så burde du kansje se litt på svarene dine. Jeg er nemlig åpen for sakelig diskusjon uansett om det gjelder tribal, originale motiver eller ansiktstatoveringer eller hva det måtte være så lenge det er innefor tema av denne tråden.

 

Du klager på at jeg stadig kommenterer folk som kritiserer tribal, kinategn, stjerner eller delfiner, men hva med om dere slutter å kritisere disse motivene side opp og side ned i denne tråden?! Det er ikke bare min feil at tråden går i ring!

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg tribals er noe av det beste man kan putte i ansiktet om man først skal blekke ansiktet sitt.

 

For en gangs skyld er vi enige! :thumbup:

 

Når det gjelder utførelse så har forstått at mange mener det er helt avgjørende for motivet, men jeg mener fortsatt at det viktige er at den som har tatoveringen blir fornøyd og liker utførelsen!

Lenke til kommentar
Synes du ikke at det viktigste er at den som har tatoveringen selv er fornøyd?

Problemet er at mange ikke vet sitt eget beste, og ender derfor opp med å se ut som en dass. Ekstra ille er det jo når det er ansiktet det er snakk om, som er vanskelig å dekke til (om man ikke jobber som birøkter eller er kvinne i Afghanistan).

 

Jeg tror jeg må beklage og si at alle jeg kjenner som har tatt såkalte tribal-tattiser har sittet igjen med gansek slett resultat. Ikke har tatoveringene vært særlig gjennomtenkt heller, og ofte foretatt fordi man "bare ønsket enn tattis" uten å gjøre forarbeidet skikkelig. Tenk så mye bedre ting de KUNNE endt opp med om de tok seg litt mer tid og i tillegg ikke var gjerrige på prislappen :thumbup:

 

Det er altså ikke en bestemt stilart jeg vil kritisere her, men snarere mangel på stil.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner altså ingen som har direkte elendige tattiser. Jeg kjente en for noen år siden, men hun tatoverte seg i Arendal og der er de elendige! I dag så kjenner jeg ingen som har grusome tatoveringer og jeg kjenner flere med tatovering.

 

Så det er nok smak og behag. Det samme kan man si om stil.

 

Når det gjelder prisen så ser jeg ikke på den slags når jeg velger studio, men det er sikkert mange som gjør det.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg kritisk til at populære symboler stadig blir brukt i denne tråden! At tribal er det mest polpulære motivet betyr ikke at man automatisk skal slenge dritt om det motivet og rose alt annet!

 

For å ta et eksemel: Mesteparten av verden vil at hele Vesten skal kollapse og drukne i sitt eget blod og at alle vestlige skal lide en langsom og smertefull død og bli kvalt i sitt eget oppkast!

Betyr det at Det internasonale verdenssamfunnet skal gå inn for at det skjer? Svaret er nei!

 

Mulig det er fordi jeg er ganske beruset nå, men jeg skjønner FFFFAAAAEN ikke hva du prøver å få frem her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...