Badjoker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er det en fordom at man advarer mot å noe som vil synes uansett hva du har på deg av klær for resten av livet? Eller å komme med en personlig mening om at det er dumt? Jeg mener at dette er noe du bør overveien ca en million ganger før du går til stolen og faktisk gjør det. Uansett hva du måtte mene nå kan det være endret om 40 år. Om du da sitter som administrerende direktør i et firma og går i et møte i full dress og slips ser det ikke bra ut med en tatovering over hele trynet. Derfor jeg er ingen fan av synlige tatoveringer Du kan si hva du vil nå, men du aner ikke hva som skjer om 30-40 år, hvordan verden ser på det, hvordan du ser på det og hvordan arbeidslivet generelt ser på det. Du kan gjerne si at du aldri vil bli en administrerende direktør i dress og slips, men du vet ikke hvordan du føler det om 30-40 år uansett hvor mye du prøver å overbevise deg selv om at du vet det. Men selvsagt, det er ditt ansikt og din mening som betyr at the end of the day, jeg skal ikke stoppe deg - for all del. Må man være kjendis for å ikke bli sett ned på? Jeg er ikke kjendis, jeg føler heller ikke at jeg blir sett ned på. Og hva i alle dager har det med en ansiktstatovering å gjøre? Blir du sett mindre ned på av den grunn? Tror nok heller du blir sett MER ned på av gjennomsnittsmannen i gata, uansett om det skyldes fordommer eller ei. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvis man først er typen til å tatovere seg i ansiktet, så er man sannsynligvis ikke typen til å bli administrerende direktør. Kanskje man driver en nattklubb eller eier et treningssenter for boksere, men man har sjeldent både ansiktstatovering og mastergrad. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Så du mener alle som har ansiktstatoveringer er for dumme til å ta en utdannelse? Her snakker vi fordommer... Lenke til kommentar
kaosfjas Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det handler vel mer om at de som har ambisjoner om sånt, ikke vil ødelegge for seg selv med å tatovere i fjeset.. Du bruker ikke fem år av livet ditt på å utdanne deg til noe for så å ende opp som en ingen vil ansette bare pga tatoveringa. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg tror DG sikter mer til interesser, og det kaosfjas sier. Støtter den. De fleste som er into ansiktstattoveringer har ikke samme personlighet som de som f.eks. er into lederstillinger i konserner (er min oppfatning). Jeg tror DG sikter mer til interesser, og det kaosfjas sier. Støtter den. De fleste som er into ansiktstattoveringer har ikke samme personlighet som de som f.eks. er into lederstillinger i konserner (er min oppfatning). Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Enig i den, er et fåtall som har Direktør-jobber. Finnes noen få av de, men det er unntaket. Har lyst å ta på halsen selv...motivet osv. er bestemt. På begge sidene, men jeg gjør det ikke før jeg vet hvor livet mitt er på vei. Men å se ned på folk med tattoveringer i ansiktet og på hendene blir rett og slett for dumt eller å dømme de. Vil heller ha en som tørr å være totalt seg selv som kompis enn en sau som følger resten av flokken. Endret 5. august 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Vil heller ha en som tørr å være totalt seg selv som kompis enn en sau som følger resten av flokken. Elsker dette argumentet, det er så totalt blåst. Bare fordi "meg selv" er det samme som mange andre betyr ikke at man er en sau som ikke "tørr" være seg selv. Jeg er meg selv jeg, selvom jeg har ambisjoner som jeg deler med mange andre. Det har ingenting med å TØRRE å være seg selv. Man trenger ikke gå kledd i svart, være emo eller tatovere seg i trynet for å være seg selv. Man må ikke være unik for å være seg selv Mitt poeng er at man ikke aner hva som skjer om 20 år, man trenger ikke ha mastergrad for å bli direktør, eller avdelignsleder eller andre ting. Tror du virkelig du vil være lavlønnet arbeidsmaur til du går av med pensjon om altfor mange år, eller tror du kanskje ambisjonene endrer seg med alderen? Endret 5. august 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Tror DU kanskje samfunnet endrer seg med alderen? :] Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Tror DU kanskje samfunnet endrer seg med alderen? :] Helt sikkert, men til hva vet vi ikke - vi kan bare spekulere Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Tror DU kanskje samfunnet endrer seg med alderen? :] det tror iallefall JEG Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det endrer seg etter hva flertallet ønsker, med mindre staten velger å sette opp en lov mot det. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Selvsagt vet jeg hvor gammel du er - Det står på profilen din. I tillegg kan man utfra trådens emne anta at personene som skriver i denne tråden er nærmere 30 enn 60 ettersom kroppskunst er mer utbredt blant vår generasjon enn de før oss Man trenger ikke være unik for å være seg selv, å si noe annet enn det blir bare dumt, det kan vi være enig om. Grunnen til at jeg dro inn emo "og alt det pisset der" er fordi det som oftest er de som kommer med meninger ala den du skrev at man aboslutt må skille seg ut for å kunne si at man er seg selv. Jeg er riktig nok enig med deg om at det er mange her i verden som ikke er seg selv, men de finnes i alle menneskegrupper, både blant emoer, direktører og folk med tatoveringer i trynet. Hvis du føler at en ansiktstatovering er det rette for deg og at du må ha det for å kunne være deg selv, så for all del - ta nå den tatoveringen, jeg stopper deg ikke. Jeg sier som jeg gjør om så mye annet "Jeg driter i hva folk gjør så lenge de ikke plager meg med det" - men jeg advarer alikevel folk om å gjøre noe jeg synes KAN være dumt i noen sammenhenger, hvorvidt de tar mine råd til følge er ikke opp til meg. Jeg er også enig i utsagtet "Heller uteligger og lykkelig enn rik og ulykkelig", men det betyr ikke at man må være uteligger for å være lykkelig eller at man automatisk blir ulykkelig når man er rik. Og selvom du ikke har ambisjoner i dag kan det endre seg på 20-30 år (uten at jeg skal si hva dine grunner for mangel på ambisjoner er) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det handler ikke bare om fordommer mot ansiktstatovering, men mer generelt om hva slags signaler man sender ut ved å ha et veldig "radikalt" ytre. Dette kan like gjerne gjelde klær, hårsveis, tatovering, piercing osv. Dessverre kan det være nok at man ser naturlig noldus ut til å bli dømt nord og ned For å ta et eksempel: Ingen av disse to får direktørjobber* sånn som de ser ut, men forskjellen er at han første kan legge om stilen relativt kjapt ved behov Tatoveringer kan også (til en viss grad) fjernes, men det er både dyrt og tidkrevende. Og spesielt i ansiktet tror jeg det er kjipt å fjerne tatovering fordi hele prosessen blir så synlig. Du vil da i svært lang tid gå rundt med en halvveis fjernet tatovering som ser ut som en crappy falmet hjemmetattis/Tyrkia-tattis Om man da ikke forsøker å skjule den ved å bruke mer foundation og sminke enn Jan Thomas * ser her bort i fra jobb som "direktør" i kaféen på Blitzhuset eller i tatoveringssjappe. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er det en fordom at man advarer mot å noe som vil synes uansett hva du har på deg av klær for resten av livet?Eller å komme med en personlig mening om at det er dumt? Det kan vel ikke kalles fordom, men man kan jo tenke på at folk er forskjellig fra enn selv før man begynner å advare mot alt mulig. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Selvsagt vet jeg hvor gammel du er - Det står på profilen din. I tillegg kan man utfra trådens emne anta at personene som skriver i denne tråden er nærmere 30 enn 60 ettersom kroppskunst er mer utbredt blant vår generasjon enn de før oss Man trenger ikke være unik for å være seg selv, å si noe annet enn det blir bare dumt, det kan vi være enig om. Grunnen til at jeg dro inn emo "og alt det pisset der" er fordi det som oftest er de som kommer med meninger ala den du skrev at man aboslutt må skille seg ut for å kunne si at man er seg selv. Jeg er riktig nok enig med deg om at det er mange her i verden som ikke er seg selv, men de finnes i alle menneskegrupper, både blant emoer, direktører og folk med tatoveringer i trynet. Hvis du føler at en ansiktstatovering er det rette for deg og at du må ha det for å kunne være deg selv, så for all del - ta nå den tatoveringen, jeg stopper deg ikke. Jeg sier som jeg gjør om så mye annet "Jeg driter i hva folk gjør så lenge de ikke plager meg med det" - men jeg advarer alikevel folk om å gjøre noe jeg synes KAN være dumt i noen sammenhenger, hvorvidt de tar mine råd til følge er ikke opp til meg. Jeg er også enig i utsagtet "Heller uteligger og lykkelig enn rik og ulykkelig", men det betyr ikke at man må være uteligger for å være lykkelig eller at man automatisk blir ulykkelig når man er rik. Og selvom du ikke har ambisjoner i dag kan det endre seg på 20-30 år (uten at jeg skal si hva dine grunner for mangel på ambisjoner er) Hva krangler vi om da, vi er jo enig...utifra det jeg forstår ihvertfall. Er ikke alltid like flink til å ordlegge meg, jeg mener absolutt ikke at man må se ut som en høvding fra en eller annen stamme for å være seg selv eller skille seg ut. Finnes mennesker som har så mye personlighet at det i seg selv blir "freaket" nok. Jeg syns bare det er mange som henger på frykt\fordomms-bølgen..noe jeg syns er trist. Og flere av de vet bedre, men det er tryggest å være på det sporet. Tviler på at jeg klarte å forklare meg noe bedre nå Endret 5. august 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ja, da forstår jeg deg. Da er vi enig Jeg synes også det er trist med fordommner, ikke missforstå meg der. Men når man går til så "drastiske" steg som å tatovere seg i ansiktet må man overveie slike ting og bestemme seg om det er noe man kan leve med, for fordommene endres ikke over natta. Kanskje fordommene er borte om 30 år og ansiktstatovering er allment "akseptert" - Ettersom vår generasjon da har "tatt over". Kanskje ikke.. Ettersom vi fremdeles ikke kan se inn i fremtiden kan vi bare spektulere i hva som skjer i fremtiden og slike ting må derfor overveies og tenkes igjennom grundig - i alle fall synes jeg det. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg vet om i hvert fall en med suit-and-tie-jobb som har ansiktstatoveringer. Hun bruker foundation over håndtatoveringene og ansiktstatoveringene, og går med longsleeve dressjakke. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Jeg vet om i hvert fall en med suit-and-tie-jobb som har ansiktstatoveringer. Hun bruker foundation over håndtatoveringene og ansiktstatoveringene, og går med longsleeve dressjakke. Nettopp, men akkurat den sminke-coverup-greia er litt kjipere for gutta (med mindre man heter Jan Thomas). I tillegg er det et spørsmål om det er verdt alt bryet med å leve et slikt "dobbeltliv". Dvs hvis man store deler av døgnet lever en tilværelse hvor ansiktstatovering er tabu, er det da verdt å ta det i første omgang? Men for all del, hver må selv avgjøre dette Endret 5. august 2008 av Langbein Lenke til kommentar
deu Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) CBR/BCR (captive bead ring/ball closure ring): de mest brukte smykkene. En nesten komplett metallring, med et lite mellomrom hvor kulen sitter. Kulen er vanligvis laget av stål/titan, men kan også være laget av forskjellige stener, bein eller plast. Denne har to små hakk som ringen klemmer på. Kan brukes stort sett overalt, med et par unntak.Hvordan får man av den ringen da?! Prøvde å skru på kula, men det funker ikke. Veldig glatt, får ikke skikkelig tak. Endret 5. august 2008 av deu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå