Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Glimti: Tenkte ikke på Mikern i det hele tatt, han er jo en hissig gauda :!:

Tror det blir bra jeg :thumbup:

 

Blir det ikke feil å kalle en tideligere verdensmester i boksing som bla. er kjent for ørebitt en gauda? :!:

Bittbull er vel et bedre kallenavn... ;)

 

Penis Trygve

 

Rema ja. Litt lett å skrive "i" istedefor "e" når det er sent og man har vært på pub og slengt innpå litt.

Joda, vet det er en forskjell på piercing og tatovering. Piercinger kan jo lett tas ut, men husk at dersom ørehullene er for store kan det fortsatt synes dersom du tar ut pluggene... ;)

Og ja, kommer nok til å tenke en stund til. Det neste prosjektet mitt er en skorpion på siden av halsen og deretter har jeg tenkt på en hodeskalle på brystet. Det skulle egentlig vært neste prosjekt, men gjennstår en del tenkearbeid først. Så går for skorpionen i første omgang. Bygger meg oppover mot ansiktet. :!:

 

Zaroos

 

Nettopp, bryr meg ikke merkbart med andres meninger da det er jeg selv som skal være fornøyd. Joda, vet at tattisene blir sittende (skal nemlig ikke klippe dem av). Men som nevnt har jeg alt synelige tattoveringer og jeg har hatt dem i noen år nå og har ikke angret et øyeblikk. (Har ikke angret på noen av de andre tattisene heller).

Og tror jeg går for tatovering fremfor tusj da tatoveringen blir sittende istedefor tusj som etter hvert blir falmet og stygg før hele greia forsvinner! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tatoveringene som Mike Tyson har i trynet er jo dritstilige! Det kan absolutt bli bra.

 

Edit: Men han er jo neger da. Tatoveringen blir jo mer fremtredende på en bleiking.

 

Ta ansikts-scarification isteden da. Det blir ikke fult så synelig :O

 

 

 

Det var en tull foresten >.< Det kan umulig være lurt å ta scarification i ansiktet..

Lenke til kommentar
Det var en tull foresten >.< Det kan umulig være lurt å ta scarification i ansiktet..
Hvorfor ikke? Hvorfor er det så mye verre enn f.eks. ansiktstatovering.

Jeg kan kjøpe poenget med at det ikke går an å skjule, men hvis man har tenkt over det så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Veldig tynn hud og sånt i ansiktet. Groprosessen vil se helt jævelig ut.

Jeg lurer på om det ikke er for tynn hud rundt og ved panna og tinningen, rett og slett.

Nesa tenker jeg det vil være heller vanneskelig å få til, så da er det nesten bare kinna og haka igjen.

Lenke til kommentar

Ang. ansiktstatoveringer: Jeg tror ikke at jeg egentlig ville sett ned på en person med ekstremt fremtredende ansiktstatoveringer (som marquesan/tribals som følger kroppens linjer etc.), jeg ville bare lurt litt på hva levebrødet deres var, om de møtte mange problemer i sosiale sammenhenger pga. av dem etc.

 

Jeg tror ikke mange er klar over hvor stor omvelting det er. En jeg vet om som skulle ha implants (her i Norge) ble bedt av utføreren om å skrive "FAEN" i panna og gå med det i en-to uker, og om han taklet blikkene han fikk for det, skulle hun heller plassere implantsene på ham.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Eplefe

 

Jeg ville heller ikke sett ned på folk med ansiktstatoveringer, ikke engang om det var tribal som ikke fulgte kroppens linjer. Men problemet er at de fleste vil det:

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article516522.ece

 

Foresten bilde av Tyson med tatoveringen sin. :D

 

RaW_DeNiM

 

Klipping i huden med saks må vel være på grensen til å få bedøvelse?!

 

Her fant jeg en link til ang. synelige tatoveringer og jobb:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2569025.ece

 

Det står også andre interessange ting der. Bla. kan man lese følgende, siste avsnitt:

 

Voksende bransje

Tatoveringsstudioer har dukket opp som paddehatter i Oslo de siste ti årene. Mokki Collection, som er landets dominerende distributør av utstyr, solgte i fjor varer til 57 studioer og tatoveringsartister i Oslo. I 1999 fantes det kun fem-seks studioer i Oslo.

- Norge og Skandinavia har tatt til seg tatovering på en helt spesiell måte. Flere av mine kunder forteller at de er fullbooket for tre måneder fremover. Og 30 stykker har ønsket å gå på tatoveringskurs siden mai. Norske artister er i dag blant de beste i verden. Men da jeg kom inn i bransjen for ti år siden, var det en jungel når det gjaldt utstyr og hygiene, forteller eier av Mokki, Moshe Ohana.

Alle tatoveringsstudioer må godkjennes før åpning.

- Snart åpner det niende studioet i vårt område. Bransjen følger opp hygienekrav og er samarbeidsvillige, sier St. Hanshaugens bydelsoverlege, Ingunn Haakerud.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

De som ser ned på folk med tatoveringer blant annet i ansiktet, implants, piercings o.l. har seriøse problemer! Bare fordi noen vil skille seg ut, se kul ut (etter deres mening) eller hvilken grunn det skulle være, så skal ingen se ned på de. Står jo respekt av noen som faktisk tørr dette, takler blikkene og spørsmålene ( misunnelse fra folk som ikke tørr å gjøre det sammen) At dette skal påvirke muligheten til å få jobb er jo helt sykt patetisk. Ikke snakk om en hemmelig agent elns heller da, men i en bank, kundebehandler osv.. Får nå ta folk sånn de er, stilen de har, så lenge klærne, lukten osv. er i orden.

 

Noen som har tips når det gjelder å skifte et øyenbrynsmykke, fra ring (med kule) til banan stang(spike)? Tenkte å gjøre det selv, om det er lett.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
At dette skal påvirke muligheten til å få jobb er jo helt sykt patetisk. Ikke snakk om en hemmelig agent elns heller da, men i en bank, kundebehandler osv.. Får nå ta folk sånn de er, stilen de har, så lenge klærne, lukten osv. er i orden.

Noble meninger, men desverre langt fra realiteten. For mange går kroppskunst under "klærne, lukten osv".

Du sier ta folk som de er, men hva om jeg ikke vil bruke deodorant, og lukter bad? og kun vil gå i rosa tights? Hvorfor skal ikke jeg bli akseptert på en arbeidsplass om en med ansiktstattis skal det?

 

Realiteten er desverre at folks utseende påvirker bl.a. salg, kunders holdninger osv. Derfor er utseende en faktor i alle stillinger som krever personlig kontakt med kunder og relasjoner som arbeidsgiver er avhengig av.

Man kan kanskje noe delvis klandre arbeidsgiver for å ansette på slike kriterier, men han har faktisk intet annet valg enn å holde kundene fornøyd om han vil ansette noen som helst.

Lenke til kommentar

Vask deg godt på hendene. :)

Går fint å gå fra BRC til banan. Men piercinger med surfacebar til BRC/banan osv er no.

 

Ang dette med fordommer:

Jeg har fordommer mot jenter med brunkrem. De har sikkert fordommer mot meg og, noe som er helt fint. Fordommer er en fin ting, til en viss grad. Jeg har forståelse for at sannsynligvis ingen hadde ansatt meg om jeg var advokat. Folk blir dømt pga hvordan de ser ut. Og jeg tror ikke jeg, med masse dritt i trynet, er noe bedre enn andre.

Endret av Penis Trygve
Lenke til kommentar
At dette skal påvirke muligheten til å få jobb er jo helt sykt patetisk. Ikke snakk om en hemmelig agent elns heller da, men i en bank, kundebehandler osv.. Får nå ta folk sånn de er, stilen de har, så lenge klærne, lukten osv. er i orden.

Noble meninger, men desverre langt fra realiteten. For mange går kroppskunst under "klærne, lukten osv".

Du sier ta folk som de er, men hva om jeg ikke vil bruke deodorant, og lukter bad? og kun vil gå i rosa tights? Hvorfor skal ikke jeg bli akseptert på en arbeidsplass om en med ansiktstattis skal det?

Bra poeng. Blir veldig individuelt, ja. Klærne er ganske standardisert, alle "må" gå med det samme. Lukt, normal hygiene, vil jeg si er en selvfølge. Har full forståelse for at folk kan føle seg støtt av en tatovering osv. men _jeg_ synes dette blir helt bak mål.
Lenke til kommentar

Ang. fordommer mot folk med synelige tattoveringer (og piercinger for den saks skyld): Tragisk, annet vil jeg ikke si! Dessvere er det realiteten i dagens samfunn og ved mindre du er kjendis med en karriere kan du ikke bli unngått å bli sett ned på. Trist, men sant.

 

Utsagnet "Trist, men sant" kan man sikkert tolke på flere måter, men uansett om man er for synelige tatoveringer/ piercinger eller ekstrem kroppskunst (som jeg er for) så må man vel innrømme at der er sant?! Man kommer seg skjelden ellere aldri utenom fordommer.

 

Forøvrig snakket jeg om ansiktstatovering med en type i kveld. Han sa art jeg måtte ikke finne på å gjøre det siden det var et ganske allvorlig valg å ta for hele resten av livet. Det har han nok rett i! Men jeg er fortsatt med mine tideligere planer.

 

Og sånn forøvrig mener jeg dette: Hva andre mener har ingen ting å si!

 

_Adler_

 

Det er fyfy å quote for mye!

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...