Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bare ta flaggruten til stavanger? :) Mye raskere det :thumbup:
Ikke sånn egentlig, nei, ikke om vi timer det riktig. Pluss at bilen vår er mer komfortabel enn flaggruten noensinne blir. Er fortsatt bopæl som er problemet.

Oh, jeg surra sammen her :p tenkte det tok ca 3 timer jeg, men det er så lang tid det tar fra der jeg bor...

 

Har veeeldig lyst å dra nedover O.o men har hverken penger eller tid til å få tatt noe der :\ Venter heller til Oslo tattoocon. neste år. Var en tur for første gang i år, og det ga mer-smak :yes:

Lenke til kommentar
Og nekter tattovører å tattovere gravide?

 

Nå har jeg ikke fulgt med i tråden helt i det siste så det kan godt være at det har blitt argumentert for det tideligere, men hvorfor skulle man nekte å tatovere gravide? Så lenge man ikke tattoverer på magen så skulle det vel gå greit?! Hvis man skal være paranoid så kan man unngå brystet også.

Men å nekte å tatovere folk som er gravide? Skal man nekte å selge hvetestenger til folk som er overvektige? Blir vel like latterlig?!

Lenke til kommentar

Rein gjetting fra mi side: Når man er gravid jobber kroppen på overtid og kan få problemer med å la tatoveringen gro skikkelig. Kroppen er også fylt med mer vann under graviditet, noe som gjør at man væsker litt mer mens man blir tatovert. Men først og fremst er det vel snakk om risikoen for infeksjoner. Det er da vitterligen lite lurt å bli tatovert mens kroppen din er mer utsatt for sånt, og det flyter et foster rundt i vommen som kan ta skade av slike infeksjoner.

Lenke til kommentar
Rein gjetting fra mi side: Når man er gravid jobber kroppen på overtid og kan få problemer med å la tatoveringen gro skikkelig. Kroppen er også fylt med mer vann under graviditet, noe som gjør at man væsker litt mer mens man blir tatovert. Men først og fremst er det vel snakk om risikoen for infeksjoner. Det er da vitterligen lite lurt å bli tatovert mens kroppen din er mer utsatt for sånt, og det flyter et foster rundt i vommen som kan ta skade av slike infeksjoner.

 

Jeg vet ikke om det går ut over gro egenskapene til kroppen, men blodet tror jeg er noe endret på en måte. Bla. så har man lettere for å blø neseblod, og det er heller ikke uvanlig at man blør i tannkjøttet når man pusser tenner.

 

Infeksjoner.. infeksjoner.. mjah.. tjah. Jeg vet ikke om det er dette eller første biten som evt. skulle være årsaken til at tattovører ville ønske å la være. Jeg innbillte meg kanskje at jeg hadde hørt om det var en issue der iaffal.

 

Jeg blir bare så gal av å være 'fastlåst' til å ikke kunne gjøre noe. Jeg hadde tenkt å ta en piercing, men så har jeg funnet ut at det kan være jeg må ta de ut ved fødsel dersom det blir komplikasjoner, og da har jeg funnet ut at det blir egentlig bare bortkastet å ta noe nå. BLÆH!

 

Glimti: Når man er gravid blir alt 'farlig'. Man kan(vel, du kan - men bør unngå) verken spise spekeskinke, eller krabber(ikke inni selve skallet iaff) eller muggelost :p

 

HELDIGVIS ikke 9 mndr igjen nei..så jeg burde vel bare bestille en time som jeg kan STORKOSE meg med når fødselen er over. Men skulle ikke forundre meg om det sikkert i tillegg tar 1 mnds tid før kroppen kommer til bake i 'vanlig modus' så dvs. 1 måned ekstra igjen å vente.. blæh.. puh.. Det burde vært mannfolk som hadde denne oppgaven.

 

Eneste nålene jeg får 'kose' meg med for tiden er akupunktøren sine.. mjoff.

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg har noen få spm. angående hull i ørene og utviding som jeg håper dere kan svare på:)

 

jeg vurderer å pierce øret mitt, for så å utvide hullet litt. Hvor lang tid tar det etter at hullet er tatt før jeg kan begynne å utvide? og hvilke smykker starter du med rett etter hullet er tatt? Har hørt fra noen at du kun kan bruke sånne starter dobber i begynnelsen, som jeg ikke synes er særlig stilige:p

Lenke til kommentar
er vell mulig og starte med og kutte , og da begynne noe større en normalt hull .

 

tja:P høres fryktelig skummelt ut:P bor i stavanger, tenkte jeg skulle ta turen på solid. men si at jeg bare stikker vanlige hull, hvor lang tid tar det da før jeg kan utvide? og må jeg gå rundt med en sånn liten dobb i evigheter etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...