Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lurt på en sak. Mener å ha hørt/lest noe om at folk med fengselstatoveringer (hvor blekket inneholder metall) ikke kan ta MR-scan. For da vil metallet bli rivd ut gjennom huden. Er det en røverhistorie, eller er det noe sannhet i det?

Myte. MythBusters har prøvd det ut ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Har lurt på en sak. Mener å ha hørt/lest noe om at folk med fengselstatoveringer (hvor blekket inneholder metall) ikke kan ta MR-scan. For da vil metallet bli rivd ut gjennom huden. Er det en røverhistorie, eller er det noe sannhet i det?

Myte. MythBusters har prøvd det ut ;)

Men gikk ikke testen dems ut på om vanlige tatoveringer påvirket scanningen negativt (så det ikke selv, har bare blitt fortalt)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor ikke vente til du er 18?

Here we go again.

Det her nytter liksom ikke.

Hva er det du syter etter?

Jeg hadde også lyst å blekke meg når jeg var yngre, men er glad jeg var fornuftig nok til å la være.

Lenke til kommentar
Hu de prøvde det på hadde vel ikke fengselstatoveringer, såvidt jeg veit.

I have been in medical imaging for over 15 years. I have performed MRIs on tens of thousands of patients with tattoos. I have several tattoos. I have never experienced any problems with my tats, and I am around the magnetic field and RF wavelengths for multiple hours a day. And, I have never had a patient who had a problem with their tattoos. You can actually research this on line, and find many more sources (other that Mythbusters) that says the whole tattoo/MRI problem is b.s......

I've had my tatoo for 36 years and have had MRI's and Xray's and no technician ever said anything about my tatoo. My tatoo is fine.

I have a soft tissue disorder so I get MRIs every few months. I have 5 tattoos so far and have not had any problems. Nothing happened to any of my tattoos. The MRI machines have no effects at all.

osv, osv, osv ...

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Hu de prøvde det på hadde vel ikke fengselstatoveringer, såvidt jeg veit.

I have been in medical imaging for over 15 years. I have performed MRIs on tens of thousands of patients with tattoos. I have several tattoos. I have never experienced any problems with my tats, and I am around the magnetic field and RF wavelengths for multiple hours a day. And, I have never had a patient who had a problem with their tattoos. You can actually research this on line, and find many more sources (other that Mythbusters) that says the whole tattoo/MRI problem is b.s......

I've had my tatoo for 36 years and have had MRI's and Xray's and no technician ever said anything about my tatoo. My tatoo is fine.

I have a soft tissue disorder so I get MRIs every few months. I have 5 tattoos so far and have not had any problems. Nothing happened to any of my tattoos. The MRI machines have no effects at all.

osv, osv, osv ...

I hvilke av disse utspillene er det snakk om fengselstatoveringer?

Lenke til kommentar
Noen bra tips på utøvere i oslo/bergen/stavanger som er flinke på japansk tatovering (yakuza irezumi)? Veit at Marius Meyer er fenomenal, men han er konstant på reisefot.

solid i stavanger , han har liksom jap tattos som egen nisje virker det som ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...