Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Ja vet det blir frarådet å tatovere seg i utlandet, men dette var et helt klart seriøst sted, sterilt og pent. Tatovøren hadde 12års erfaring. Min tatovering er såpass stor og innviklet, at jeg tipper den ville kostet ca. 10 000kr her hjemme, og så mye gidder jeg ikke bruke. Jeg betalte 3200 noe de der nede også etter noen timer innrømmet at var alt for billig egentlig. Men deal var deal. Det var en såpass bra deal at jeg tenkte skjer det noe fikser jeg bare på det her hjemme for litt ekstra.

Alt i alt tok det 23 timer å få tatoveringen ferdig, 16t under nåla. 3 motiver som knyttes sammen med fritegning av tatovøren, følger anatomien rund bryst, skulder og rygg.

Lest litt mer nå, og husker de sa det der nede også. Man smører tatoveringen mde vaselin før dusj for å beskytte den mot vann rett og slett. Vaselin er vanntett. For mye vann på tatoveringen er ikke bra, kan føre til falming og at flass biter detter av for tidlig.

Alt er i rødt og svart, men det røde er nå rødt på skulder og bryst, men på rygg er det rosa. Leste at det først kan bli rødt, så rosa siden huden kan bli svollen, når det leges blir det orginalt rødt igjen, så håper på det.

Tror jeg skal forsette å smøre så den ikke ser tørr ut i allefall. Nå i dag har det plutselig begynt å klø ganske kraftig over hele området, det er vel et tegn på at det gror.

En ting som sikkert virker veldig selvklart men som jeg lurer fortsatt litt på er: alle sier man ikke skal pirke, har ikke gjort det, men når jeg smører på krem el dusjer detter det jo av en del flass biter i selve vaske/smøre prosessen selv om jeg er forsiktig. Slik blir det jo bare og dette er normalt vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja vet det blir frarådet å tatovere seg i utlandet, men dette var et helt klart seriøst sted, sterilt og pent. Tatovøren hadde 12års erfaring. Min tatovering er såpass stor og innviklet, at jeg tipper den ville kostet ca. 10 000kr her hjemme, og så mye gidder jeg ikke bruke. Jeg betalte 3200 noe de der nede også etter noen timer innrømmet at var alt for billig egentlig. Men deal var deal. Det var en såpass bra deal at jeg tenkte skjer det noe fikser jeg bare på det her hjemme for litt ekstra.

Alt i alt tok det 23 timer å få tatoveringen ferdig, 16t under nåla. 3 motiver som knyttes sammen med fritegning av tatovøren, følger anatomien rund bryst, skulder og rygg.

Lest litt mer nå, og husker de sa det der nede også. Man smører tatoveringen mde vaselin før dusj for å beskytte den mot vann rett og slett. Vaselin er vanntett. For mye vann på tatoveringen er ikke bra, kan føre til falming og at flass biter detter av for tidlig.

Alt er i rødt og svart, men det røde er nå rødt på skulder og bryst, men på rygg er det rosa. Leste at det først kan bli rødt, så rosa siden huden kan bli svollen, når det leges blir det orginalt rødt igjen, så håper på det.

Tror jeg skal forsette å smøre så den ikke ser tørr ut i allefall. Nå i dag har det plutselig begynt å klø ganske kraftig over hele området, det er vel et tegn på at det gror.

En ting som sikkert virker veldig selvklart men som jeg lurer fortsatt litt på er: alle sier man ikke skal pirke, har ikke gjort det, men når jeg smører på krem el dusjer detter det jo av en del flass biter i selve vaske/smøre prosessen selv om jeg er forsiktig. Slik blir det jo bare og dette er normalt vel?

bilde? :)

Lenke til kommentar
Ja vet det blir frarådet å tatovere seg i utlandet, men dette var et helt klart seriøst sted, sterilt og pent. Tatovøren hadde 12års erfaring. Min tatovering er såpass stor og innviklet, at jeg tipper den ville kostet ca. 10 000kr her hjemme, og så mye gidder jeg ikke bruke.

men når jeg smører på krem el dusjer detter det jo av en del flass biter i selve vaske/smøre prosessen selv om jeg er forsiktig. Slik blir det jo bare og dette er normalt vel?

Kan selvfølgelig være proffe tatovører i utlandet også, men det jeg mener er er det beste argumentet mot å tatovere seg utenlands er som sagt at du ikke kan gå tilbake til han som gjorde det hvis du lurer på noe, eller hvis det er noe feil. Hvis det er noe man lurer på om tatoveringen sin vil man jo helst ha svaret fra mennesket som lagde den.

Når det kommer til det at det detter av saker når du smører. Kan jo bli "hull" o.l. i motivet hvis man klarer å rive av noe man ikke burde, men tviler på at dette er et utbredt problem under dusjing og smøring.

Lenke til kommentar

Heisann.

Har planer om å få utvidet hullene jeg har i ørene. Hvor får jeg kjøpt slik øredobber som utvider mer og mer?

Og må jeg gå til en piercer?

Hvor kan jeg få kjøpt slike øreplugger?

takk for svar eventuelle svar:)

Lenke til kommentar
Heisann.

Har planer om å få utvidet hullene jeg har i ørene. Hvor får jeg kjøpt slik øredobber som utvider mer og mer?

Og må jeg gå til en piercer?

Hvor kan jeg få kjøpt slike øreplugger?

takk for svar eventuelle svar:)

Dra til en piercing sjapep og spør deer. Jeg har utvidet til 6mm nå og kan ikke utvide så mye mer fordi jeg utvidet et hull fra før av som en frisør tok. Hu tok hullet alt for langt ned og jeg får da ikke utnytet den vøerste delen viss jeg skal strekke videre. Prat med en piercer du.

Lenke til kommentar
okei, skal gjøre det:)

Vet du av noen nettbutikker som selger slike plugger og spiraler?

crazy-factory.com har veldig greie utvidere, billig er det også. *sida er nede akkurat nå, mulig det er serverproblemer/oppdateringer på gang* De er litt treige med leveringa, 10 dager til 2 mnd(!) som jeg måtte vente en gang.. -.- men smykkene er bra og billige, bra utvalg er det også. Så og si alle smykkene mine er bestilt derfra.

Lenke til kommentar

crazy-factory.com har veldig greie utvidere, billig er det også. *sida er nede akkurat nå, mulig det er serverproblemer/oppdateringer på gang* De er litt treige med leveringa, 10 dager til 2 mnd(!) som jeg måtte vente en gang.. -.- men smykkene er bra og billige, bra utvalg er det også. Så og si alle smykkene mine er bestilt derfra.

La meg legge trykk på *billig*. Det bør være årsaken til at du handler der. For ellers har jeg erfaring med at de roter fælt. 1.gangen bestillte jeg bare smykker i 4mm. Likevel fikk jeg 1 plugg som var en heeeelt anna størrelse. Tipper den er 8mm.. liksom.. Hallo?

2.gangen klarte det å bli tull med billingaddress og deliveryaddress. Jeg er sikker på at jeg skrev forskjellig, men etter å ha ventet 1 måned så jeg på bestillingsbekreftelsen og så at de var satt til samme. Pakken endte derfor med å gå i retur. Jeg ga beskjed via det derre tilbakemeldingsskjemaet, og de skulle sende pakka til riktig adresse. Pakken kom, men til sammen ventet jeg da 1 måned. Da jeg endelig fikk den hadde de ikke sendt med alt jeg bestillte - for de hadde ikke hatt alt inne. Så har jeg ventet på siste del, men ikke fått enda. Skulle ikke forundre meg om de har sendt det også til billingaddress, så jeg har skrevet ny henvendelse via kontaktskjemaet, for ca. 7-10 dager siden - men ikke fått noe svar.

Mangler bare 1 smykket da (tror jeg.. evt.. 2).. og jeg går nok ikke konk, men er bare irriterende.. Jeg bestilte liksom dette stuphet i slutten av mars...

Så ja - billig er de. Men ikke vær sikker på at du får akkurat det du har bestillt :p

Lenke til kommentar

Jeg har vært så dum at jeg tatoverte et navn på tvers av overarmen.

Nå vil jeg ta noe over den. Problemet er at skrift er vanskelig å tatovere over.

Noen som har noe forslag til bra motiv som dekker over skrift? Jeg vil helst ikke ha tatoveringen noe lenger ned på armen enn den er fra før, så tenk at det dekkende området skal være nederst..

Om dere skjønner..

Lenke til kommentar

La meg legge trykk på *billig*. Det bør være årsaken til at du handler der. For ellers har jeg erfaring med at de roter fælt. 1.gangen bestillte jeg bare smykker i 4mm. Likevel fikk jeg 1 plugg som var en heeeelt anna størrelse. Tipper den er 8mm.. liksom.. Hallo?

2.gangen klarte det å bli tull med billingaddress og deliveryaddress. Jeg er sikker på at jeg skrev forskjellig, men etter å ha ventet 1 måned så jeg på bestillingsbekreftelsen og så at de var satt til samme. Pakken endte derfor med å gå i retur. Jeg ga beskjed via det derre tilbakemeldingsskjemaet, og de skulle sende pakka til riktig adresse. Pakken kom, men til sammen ventet jeg da 1 måned. Da jeg endelig fikk den hadde de ikke sendt med alt jeg bestillte - for de hadde ikke hatt alt inne. Så har jeg ventet på siste del, men ikke fått enda. Skulle ikke forundre meg om de har sendt det også til billingaddress, så jeg har skrevet ny henvendelse via kontaktskjemaet, for ca. 7-10 dager siden - men ikke fått noe svar.

Mangler bare 1 smykket da (tror jeg.. evt.. 2).. og jeg går nok ikke konk, men er bare irriterende.. Jeg bestilte liksom dette stuphet i slutten av mars...

Så ja - billig er de. Men ikke vær sikker på at du får akkurat det du har bestillt :p

Jeg bestilte en del varer derifra på mandagen. Så på delivery adress og sånn selv senere på den samme uken. Da sto det at den skulle bli levert til "Norge - South Korea".

Det står ikke på ordren min men.. vi får se om den kommer frem ;) Sendte en mail på torsdagen, ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Vurderer å tatovere en "Ace of Spades" på venstre av brystkassa. Oppå mannepuppen liksom. sånn at det blir A'en og spar tegnet under.

Innspill? evt andre forslag

er et kult motiv det , har en på jobben som har spartegnet på underarmen , hvor hele tegnet er fylt med hvite hodeskaller ;)

Tror jeg går for den gitt... Må vente et år først da, men tror dere jeg kan gå ned til shappa å spørre om dama som jobber der kan tegne motivet først eller (sikkert standard framgangsmåte :p) ? Ganske ny med dette :/

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...