Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle kanskje tatovere meg i sommer, men har ingen anelse om hva jeg skal ha

Men har mest lyst på tribal, eller sånn så det ser ut som om huden din er revet opp og det er noe bak..

 

Men det jeg trenger noen tips til er: Noen tatoveringer, tribal eller den revet opp effekten.. Tenkte jeg skulle ha den på armen, men ikke sikker hvor på armen..

 

Og noen som er kjent med noen gode tatoverings butikker i Lillehammer? Nærmeste fra her, blir der jeg gjør det visst det blir!

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Dere som strekker ørene: Hvordan gjør dere det? Selv bruker jeg spiraler, og er oppe i 10 mm nå. Og det er så gøy! Tror ørene mine er laget for å strekkes, for det går jo nesten helt av seg selv. Etter bare en liten stund med 8 millimeters spiraler, var hullene blitt så romslige at det var bare å sette inn 10 millimeters spiraler. Er det vanlig tro?

Lenke til kommentar
Dere som strekker ørene: Hvordan gjør dere det? Selv bruker jeg spiraler, og er oppe i 10 mm nå. Og det er så gøy! Tror ørene mine er laget for å strekkes, for det går jo nesten helt av seg selv. Etter bare en liten stund med 8 millimeters spiraler, var hullene blitt så romslige at det var bare å sette inn 10 millimeters spiraler. Er det vanlig tro?

 

Selv bruker jeg tapers. 14mm nå.. Skal bli dailig og stappe inn bein tunnella mine om en måndeds tid. mmm

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
"Særlig er det problemer knyttet med piercinger som settes inn av ufaglærte." ;)

Ja, jeg leste også dette. Men det som irriterte meg er sensasjonismen som driver artikkelforfatteren.

Jeg har inntrykk av at det undersøkelsen konkluderte med er at alt for mange piercer seg selv eller venner og at dette skaper problemer. Det artikkelen sier derimot er at piercinger er problemet. Ikke det at folk gjør det selv.

Legger også merke til dette som står på slutten:

"Forskerne mente personer som tok piercing burde få skikkelige råd fra piercerne om hvordan de skal ta vare på smykket i ettertid for å redusere muligheten for infeksjon."

Dette insinuerer at miljøet slurver når det kommer til dette. Intrykket mitt er stikk motsatt. De aller aller fleste er nøye med dette.

Da jeg tok piercing i januar så gjorde jeg det i Leading Light Bergen. Fikk god instruksjon om renhold osv. og beskjed om å komme innom etter 14 dager så de kunne se om den grodde riktig. Siden jeg på det tidspunktet ikke ville være i nærheten av Bergen så fikk jeg med meg navn og nummer til en piercer i mitt nærmiljø. Fikk også beskjed om å ringe Leading Light om det var noe som helst jeg lurte på.

Inntrykket jeg har er at bodymod-miljøet i Norge stort sett er proffesjonelle folk som ikke driver med noe dilldall. Unntak finnes selvsagt. Det gjør det alltid.

Men etter å ha lest den artikkelen så skulle en tro at det er unntakene som er regelen og ikke omvendt.

Derfor jeg ble så oppgitt.

Lenke til kommentar

Ble en smule oppgitt av den artikkelen jeg også ja. Ser for meg at jeg kommer til å få litt av hvert å forklare når tanter og øvrige familiemedlemmer har lest den. De kommer bare til å se "det er farlig å ta piercing", og ikke "det er farlig å bli piercet av folk som ikke har peiling".

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kanskje tatovere meg i sommer, men har ingen anelse om hva jeg skal ha

Men har mest lyst på tribal, eller sånn så det ser ut som om huden din er revet opp og det er noe bak..

 

Men det jeg trenger noen tips til er: Noen tatoveringer, tribal eller den revet opp effekten.. Tenkte jeg skulle ha den på armen, men ikke sikker hvor på armen..

 

Og noen som er kjent med noen gode tatoverings butikker i Lillehammer? Nærmeste fra her, blir der jeg gjør det visst det blir!

 

Takk på forhånd!

 

Utvalget er vel ikke det største her i Lillehammer.. Men stikk innom Tattoo World, ta en prat med Terje eller Robert. De er nok fullbooket ut juni ihvertfall, men ta en prat med dem for noen ideer etc. Har selv tatovert meg der 2 ganger og kjenner en haug med andre som også bruker dem. aldri hørt om noen som ikke har vært fornøyd

Endret av TrippleNipple
Lenke til kommentar

Jeg har strukket fra 1,6mm til 28. Derfra skjærte pierceren min til 32, så strakk jeg til 35 mm - hvor jeg er nå. Brukte tapers.

 

Kjenner meg igjen i det du skriver. Når jeg har gått med en størrelse en stund går det ofte ganske lett å putte i et smykke som er en størrelse større. Ofte trenger jeg ikke tapers engang. Men uansett hvor lett det virker å strekke, så burde du uansett vente mellom hver gang.

 

 

Ser den. Er nok alle fordommene som gjør det, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Selvfølgelig. At enkelte tards ødelegger ryktet til veldig mange andre er vel ikke noe annerledes for piercinger enn for resten av verden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...