Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

http://i288.photobucket.com/albums/ll165/v...ia88/yakuza.jpg

 

Viser (om dårlig) hvordan det kan gjøres. Om det ikke er noe hindre å bruke langermet hele dagen, så burde det ikke være noe problem.

 

Uansett så er tattoo blitt mye mer akseptert enn hva det engang var. Jeg var ute på service oppdrag på en skole her om dagen, og en "gammel" dame påpekte at den ene tattooen på underarmen min var fin.

 

Selv så kler jeg meg ikke "flashy" og har ikke noe behov for å vise mine tattoos til alle og enhver. Ikke fått noen negative komentarer når jeg evt har trukket opp ermene for at det er varmt, eller jeg "må ta i et tak".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Har planlagt å ta tatoering når jeg ser meg råd til deg og etter lang betenkningstid, har jeg omsider funnet ut at jeg vil ha en tribal som starter ved armen/albuen, går oppover og dekker deler av skuldra og litt av halsen.

Noen som har peiling på hvor mye det blir kostende sånn totalt? Omtrent 8.000,-?

Og om det er noe å anbefale i det hele tatt for den saks skyld?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noe imot tribals, har sett noen utrolige flotte.....men de er utrolig gjenomtenkte.

Du må ta det du føler er deg og stemmer for deg=)

Og når du sier anbefale...mener du da anbefale å tattovere seg? på det sier jeg ja, hvis du tror det gir deg noe, meg personlig elsker det og gir meg ikke før kroppen er full eller jeg dør.

Angående pris......det kommer an på hvor avansert det er, størrelse og plasering.

min sin som dekker bare underarmen og litt til kommer på 7500.

Dette ble bare rot, men håper du forstår noe av bla-blaet mitt=)

Lenke til kommentar
Har planlagt å ta tatoering når jeg ser meg råd til deg og etter lang betenkningstid, har jeg omsider funnet ut at jeg vil ha en tribal som starter ved armen/albuen, går oppover og dekker deler av skuldra og litt av halsen.

Noen som har peiling på hvor mye det blir kostende sånn totalt? Omtrent 8.000,-?

Og om det er noe å anbefale i det hele tatt for den saks skyld?

 

Kan ikke svare helt sikkert, men jeg er tattovert fra håndleddet og opp til øret på den ene armen. Det er fire forskjellige tattoveringer. På tre av dem var prisen 3000 og på den siste var det 2500. Kan godt være at det er andre priser på sammensatte tattiser, jeg aner ikke.

Det jeg har er foresten tribal.

 

Noen som anbefaler pircing i penishodet? vurderer det sterkt...

 

Jeg har en prins albert og har aldri hatt noe problemer med den.

Lenke til kommentar
http://i288.photobucket.com/albums/ll165/v...ia88/yakuza.jpg

 

Viser (om dårlig) hvordan det kan gjøres. Om det ikke er noe hindre å bruke langermet hele dagen, så burde det ikke være noe problem.

 

Uansett så er tattoo blitt mye mer akseptert enn hva det engang var. Jeg var ute på service oppdrag på en skole her om dagen, og en "gammel" dame påpekte at den ene tattooen på underarmen min var fin.

 

Selv så kler jeg meg ikke "flashy" og har ikke noe behov for å vise mine tattoos til alle og enhver. Ikke fått noen negative komentarer når jeg evt har trukket opp ermene for at det er varmt, eller jeg "må ta i et tak".

Utdanner meg enten som sivilingeniør eller siviløkonom - så da blir det nok skjorte. :p

Lenke til kommentar

Penis Trygve,

Jeg lurer bare på en ting :) Du er klar over at hvis du bestemmer deg for å legge om stilen en dag, kommer du til å angre bittert på alle piercingene og kroppskunsten din? Bestemmer du deg gradvis for å bruke preppy klær kommer det til å kræsje totalt med 5mm plugger og alt det der, og da kommer du nok til å sitte igjen med en litt dårlig følelse. Er bare nysjerrig.

 

Glimti,

Prins Albert, er det piercing gjennom penishodet? Og det er vel noe annet å ta ut en ring i penisen enn å ta ut en ring i øret? Såret leger vel ikke i samme tempo? Jeg bare stusser over hvordan noen kan gjøre noe sånt med kroppen sin, men som kjent - kroppen er et tempel. For enhver smak...

Lenke til kommentar
Kanskje desto mer konservativt er det at du reagerer på lett skjulbare tatoveringer og scarifications.

 

De er sikkert lett skjulbare, men finner hun på å legge om stilen går det også på det mentale. Jeg har ingenting imot en liten tatovering, men et sted går grensen, f. eks ved Glimti. Det ser da strengt tatt ikke særlig klokt ut når en over 60 går slik? Selvsagt kan den fjernes, men det koster.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat noen hemmelighet at folk over seksti år ikke nødvendigvis ser helt topp ut fra før av.

 

Jeg skjønner argumentet, men da er det liksom helt greit å ødelegge kroppen enda mer? Og det gjelder forøvrig også for 40- og 50-åringer. Jeg tror ikke han vil sverge til den stilen i alle år, og plutselig havner han i en krise. Han er bare en av mange. For meg er det å ødelegge kroppen sin, for ham er det sikkert kunst. Og vice versa. Han mener sikkert at mye av det jeg gjør er forkastelig.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Penis Trygve,

Jeg lurer bare på en ting :) Du er klar over at hvis du bestemmer deg for å legge om stilen en dag, kommer du til å angre bittert på alle piercingene og kroppskunsten din? Bestemmer du deg gradvis for å bruke preppy klær kommer det til å kræsje totalt med 5mm plugger og alt det der, og da kommer du nok til å sitte igjen med en litt dårlig følelse. Er bare nysjerrig.

Ja, det hadde nok vært litt kjedelig dersom jeg skulle få en helt annen identitet om noen år - selv om det ikke ser veldig sånn ut idag. Men på en annen side, piercinger kan tas ut, ører kan fikses. Ja, jeg vil fortsatt ha tatoveringene o.l. igjen, men det er en sjangse man tar. Da får de fungere som minner. De var en viktig del av meg veldig, veldig lenge, og jeg gidder ikke leve et liv hvor jeg kun tar hensyn til hvordan ting kan være om mange år. Tenk på det på en annen måte: Tenk om jeg om 50 år hadde angret på at jeg ikke modifiserte meg mens det faktisk så bra ut?

 

Og ang eksempelet ditt: Jeg har en sterkt tatovert venninne med preppy stil. Det ser fantastisk bra ut. Jeg skjønner ikke hvorfor kroppskunst blir sett på en som egen stil, når det har lite å gjøre med klæra.

Lenke til kommentar

Og den generasjonen som blir 60 nå, er ikke samme generasjon som er 60 nå, og hvorfor skal man ikke følge det man vil selv? bedre det enn å være den typiske redde sauen som følger resten av flokken i samfunnet.

Vil heller være et utskudd som er lykklig enn "normal" og ulykklig :yes:

Og jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å forandre mening, jeg ville ha min første tattovering når jeg var 10 år husker jeg og fremdeles mener jeg det er en av de fineste kunstartene som finnes ( hvis tattovøren er god osv.). Og det er flere og flere eldre som tattoverer seg også.

Og hvorfor er det så opplagt at man må angre senere?, det er et så gammelt argument at jeg ler hver gang jeg leser det nå.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Kjapp rydding er gjennomført, jeg har fjernet den useriøse delen av diskusjonen.

 

Ellers får debatten gå videre slik den vil, det er kun en gruppe som har vetorett ang emner i denne tråden, og det er moderatorteamet. Setter pris på at folk holder seg til å rapportere tråden om de mener noe teit skjer, og ikke drar tråden enda mer off topic ved å fortelle sitt standpunkt i tråden.

 

(Dette innlegget skal som vanlig ikke kommenteres, men det er lov å sende meg en pm om du skulle ha et synspunkt å komme med :)).

Lenke til kommentar
Glimti,

Prins Albert, er det piercing gjennom penishodet? Og det er vel noe annet å ta ut en ring i penisen enn å ta ut en ring i øret? Såret leger vel ikke i samme tempo? Jeg bare stusser over hvordan noen kan gjøre noe sånt med kroppen sin, men som kjent - kroppen er et tempel. For enhver smak...

 

Det er gjennom penishodet ja. Hvordan det eventuelt måtte bli om jeg tar den ut har jeg ingen anelse om. Nå har jeg heller ingen planer om å ta den ut. Planlegger derimot en intimpiercing til.

 

Umulig å forklare hvorfor noen liker sånt mens andre ikke, det har vel bare med stil, smak og behag å gjøre. Jeg har iallefall aldri opplevd noe problem med den.

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting imot en liten tatovering, men et sted går grensen, f. eks ved Glimti. Det ser da strengt tatt ikke særlig klokt ut når en over 60 går slik? Selvsagt kan den fjernes, men det koster.

 

Var det tattovering du tenkte på eller intimpiercingen? Tror ikke intimpiercingen blir mer synelig selvom jeg en gang blir 60! :D

 

Når det gjelder tattoveringene så er de der og jeg har ikke angret på noen av dem siden jeg begynte da jeg var 18. Planlegger forøvrig en ny på halsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...