Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Synes det er råheit med grodd scarification selv. Dog det kan bli litt mye med så mye som det der. Men det som er så heit med scarification er at det ikke bare er en synsopplevelse. Man opplever det med følesansen også. Muy erotic. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Scarification er da den eldste form for "tattovering" som finnes. Så ikke spesielt nytt nei.

Mener du at scarification kan sidestilles med tortur under Middelalderen der man helte salt i blodet på fanger? Kutting i huden har skjedd til alle tider (brennmerking for den saks skyld), men det er realtivt nytt at det anses som kroppskunst!

Skal man se bakover i tid er brennmerking og skjæring i huden helt greit fordi det var slik man behandlet fanger på den tiden. Men i dag er det kroppskunst.

Jeg er tillhenger av denne typen kropskunst selv, men skal du argumentere med at brennmerking er den eldste formen for tattovering slik du sier så var det å betrakte som tortur i gamle dager! Det er først i nyere tid at det har blitt sett på som kroppskunst/ kunst.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på rituell scarification som man finner hos de fleste urinvåner-kulturer eller hva det nå heter. Eller kanskje ikke de fleste men veldig mange av dem. Eksempelvis i vest-afrikanske stammer, Aboriginere i australia, stammer på ny-guinea osv. osv.

Lenke til kommentar
Heisann!

Lurer på om det har noe å si for hvordan tatoveringen gror dersom huden er solbrun når man tatoverer seg?

Påvirker dette tatoveringen på noen måte?

Spessielt farger blir anneledes. Men om dette blir "normalt" når man blir vinterbleik igjen eller ikke må andre svare på. Trenger for eksempel andre nyanser hvis man har "latino"farge på huden enn vanlig datageek-farge

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Woah! Den var fresh. Egentlig så liker jeg ikke når arrene blir så jækla klumpete, men det der så faktisk bra og jevnt ut.

Ja, eneste er den tykkeste linja øverst til venstre og muligens høyre hjørne som ble litt vel tjukk. Fantastisk farge også, er noen som får en mye mørkere rødfarge i slike scars men denne lakserosa var ekstremt fascinerende.

Er litt i tvil om hvilken type jeg skal ha selv, men har heldigvis godt med tid til å bestemme meg siden jeg er arbeidsløs for tiden. ;)

Lenke til kommentar

beklager at jeg maser, men får råd til tatoveringen jeg ønsker meg når jeg får tilbakebetalt på skatten, og trenger svar for å kunne bestille time i god tid.

Har det noe å si for hvordan tatoveringen ender opp ferdig grodd, dersom du tatoverer deg med solbrun hud?

Dette gjelder tatovering i sort/gråtoner.

Hvis noen har peiling setter jeg pris på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...