Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Jeg så et fantastisk fint backpiece på BME en gang, men aner ikke hvordan jeg skal finne det igjen :/ er et brunt tre med rosa cherry blossoms på, stort motiv på en jenterygg. Gikk gjennom de 80 første sidene med floral tattoos før jeg på en måte ga opp. Noen tips?

Var det denne du mente?

post-115235-1211727699_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha meg en tatovering, har lyst på et kors i nakken/mellom skulderbladene. Noen som har forslag (bilder) så jeg kan få tips/hint? :D

Hrrm. prøver igjen. Tattoveringsbilder bør du finne på bmeink.com og bodymod.org. Lykke til!

- sLins

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt meg for ett motiv jeg vil ha på kroppen min, men jeg er fremdeles usikker på hvordan jeg vil utforme det og hvor jeg vil plassere det. Jeg vil ha yingyang, men jeg vil gjøre noe mer ut av det enn bare den lille sirkelen, for å si det slik. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Assosiert med og korrekt assosiert med er jo litt feil. Mange fjortiss-satanister som har misforstått det der, gitt. Det eneste "offisielle" satanisttegnet som finnes er et baptomet. Et oppnedkors er et peterskors og et kristent symbol, da Peter, en av jesus sine disipler ikke ville korsfestes samme veien som Jesus fordi han ikke var verdig.

Lenke til kommentar

Det har også røtter i "klassisk" satanisme. Katolikkene innbilte seg gjerne at satanistene tilbad djevelen i stedet for gud, et oppned-kors i stedet for et vanlig, og messet latinske bønner baklengs. Bakvendtland, om du vil. Det har også lenge blitt brukt for å ta avstand fra Jesus og kristendommen siden det er det motsatte av det kristne korset. Selv om enkelte kristne hegner om det som et kristent symbol som viser hengivenhet og respekt for gud/Jesus. (Peter ville ikke bli henrettet på samme måte som Jesus fordi han mente at han ikke var verdig til å dø samme død som sin mester) De er nok i mindretall.

Lenke til kommentar
Men de er der. Hvorfor åpne for muligheten av misforståelser med et kors om man ikke skal gjøre det med swastika?
Nei si det. Jeg ville ikke tattovert et oppned-kors om jeg ikke stod for det satanistiske, som de fleste vil forbinne det med. Akkurat som jeg neppe ville tattovert en swastika om jeg ikke stod for nazismen, siden de fleste vil forbinde det med det.
Lenke til kommentar

Det er grenser for hva jeg gidder. I stedet tenkte jeg å dra frem et innlegg som ble flyttet. :)

"Hvorfor gjør dere det". Det er visstnok sjukt.

Hei. Jeg har planer om å ta piercing i tunga. Noen som har noe erfaring med leading Lights i Drammen:)`?
Leading light er generelt sett en seriøs kjede. Ville ikke vært redd for å pierce meg der. :)

Edit: for annet enn smerten, vel å merke. :p

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Peter-duden i bibelen bestemte seg for å la seg korsfestes opp ned av en eller annen grunn.. Så da ble opp ned-korset et religiøst tegn.. Men nå for tiden er det jo assosiert med satanistene..

Fordi han ikke følte seg verdig nok til å bli korsfestet på samme måte som Jesus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...