Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det kanji eller kinategn? Er som å denge fluesopp fordi han vil ha sanskrit. "OHNOES DET ER ASIATISK FY DEG IKKE TA DET!". Det har mer med utførsel enn motiv å gjøre, men folk er visst ikke enig i det. Og Glimti: Kan ikke du bare ta de latterlig idiotiske argumentene dine mot meg og Ida og stikke dem opp der solen ikke skinner? Hvis du er så usikker på den stilen du har valgt til kroppen din at du må rakke ned på oss, så får det være ditt problem, men ikke dra det inn i denne tråden her.

Lenke til kommentar
Er det kanji eller kinategn? Er som å denge fluesopp fordi han vil ha sanskrit. "OHNOES DET ER ASIATISK FY DEG IKKE TA DET!". Det har mer med utførsel enn motiv å gjøre, men folk er visst ikke enig i det. Og Glimti: Kan ikke du bare ta de latterlig idiotiske argumentene dine mot meg og Ida og stikke dem opp der solen ikke skinner? Hvis du er så usikker på den stilen du har valgt til kroppen din at du må rakke ned på oss, så får det være ditt problem, men ikke dra det inn i denne tråden her.

 

Gi dere nå da.. dere er like håpløse begge to til å flame hverandre.. It's enough..

Lenke til kommentar
Er det kanji eller kinategn? Er som å denge fluesopp fordi han vil ha sanskrit.

Det er da ikke bedre på noe måte å ha japanske eller koreanske eller jødiske tegn fremfor kinesiske, bare fordi mange har det?

Om du vil fremme et budskap, det være seg "love", "hate" eller "my dog died", så må man få lov å ta det med det skriftspråket man syns ser best ut, uten at det skal være noe dårligere enn de andre?

Hvis det er slik at kinategn er "dårligere" enn andre fordi mange har det, skulle vårt alfabet og det engelske språk i sin helhet vært "ut" fra tatovering for lenge siden. Det finnes mange fler engelskspråklige tattiser enn kinesiske(kanskje utenom i kina).

 

Det har mer med utførsel enn motiv å gjøre,

Nettopp! Og budskap. Og utførsel, motiv og budskap er like verdifullt, på kinesisk, norsk og sanskrit.

Så da må folk få ta det på språket som passer dem best, uten at du eller andre har noen saklig grunn til å se ned på dem av den grunn.

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Takk for alle svarene, og for at dere klarte å holde dere OT som ble poengtert her. Grunnen til at jeg skal ha de 3 tegnene er fordi jeg trener Taekwon-Do, og det har allerede preget livet mitt på alle mulige måter, og det har formet meg til den jeg er. Jeg verdsetter ærlighet, høflighet, respekt og iherdighet høyest i verden, sammen med en positiv instilling til ting, derfor vil jeg også si at jeg vier mitt liv til Taekwon-Do. De 3 tegnene er den koreanske måten å skrive Taekwon-Do på, da det er en koreansk kampkunst. Direkte betydning er Hånd-, fot-kunst.

 

Jeg har akkurat målt lengde, og jeg fant ut at det blei nok mer 17x6cm, så den er vesentlig større enn jeg først trodde, men jeg håper fortsatt jeg kan klare å holde kostnadene veldig nært 2 000,-

 

Mvh. Kampsportfanat :)

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at kinategn er "dårligere" enn andre fordi mange har det, skulle vårt alfabet og det engelske språk i sin helhet vært "ut" fra tatovering for lenge siden. Det finnes mange fler engelskspråklige tattiser enn kinesiske(kanskje utenom i kina).

Nå er det forskjell på å bruke sitt eget språk/alfabet, og å bruke en som ser fin ut. Alternativ 1 er en selvfølgelig, alternativ 2 er en gimmick. Man kan trygt si at gotiske bokstaver, slik som mange rappere har på magen og underarmen, er like "ut" som kinategn, fordi dette var nok en gimmick.

Lenke til kommentar
Hei igjen

 

Takk for alle svarene, og for at dere klarte å holde dere OT som ble poengtert her. Grunnen til at jeg skal ha de 3 tegnene er fordi jeg trener Taekwon-Do, og det har allerede preget livet mitt på alle mulige måter, og det har formet meg til den jeg er. Jeg verdsetter ærlighet, høflighet, respekt og iherdighet høyest i verden, sammen med en positiv instilling til ting, derfor vil jeg også si at jeg vier mitt liv til Taekwon-Do. De 3 tegnene er den koreanske måten å skrive Taekwon-Do på, da det er en koreansk kampkunst. Direkte betydning er Hånd-, fot-kunst.

 

Jeg har akkurat målt lengde, og jeg fant ut at det blei nok mer 17x6cm, så den er vesentlig større enn jeg først trodde, men jeg håper fortsatt jeg kan klare å holde kostnadene veldig nært 2 000,-

 

Mvh. Kampsportfanat :)

har ei veninne som er 16. Ho har akuratt det på armen, men den er liten og søt ^^

Lenke til kommentar

Hei. Blekka meg for første gang på fredagen som var nå(16. mai)på House of Pain, en Okse på høyre skulderblad.

Skal tilbake 1. juli for å ta en Vær på venstre skulderblad, og i forbindelse med det har jeg et spørsmål.

 

Hvordan er det å tatovere på en føflekk? Har en slik flat føflekk midt på skulderbladet som er rundt 2-3mm i diameter.

Er det mulig å tatovere på den uten at det blir "fucked" utseendemessig(og fysisk, som i kreft eller noe slikt :p )

 

Btw så flasser tatoveringa nå, og den klør som f... Er det rundt disse tider man skal begynne med krem ala helosan?

Lenke til kommentar

Har du en dyktig tatovør kan de tatovere heftig arrvev uten at det ser totalt fucket ut, så det tror jeg neppe skal være noe problem med mindre du skal ha masse hvitt i tatoveringen.

 

Jeg driver og funderer på å skalpellere leppen min litt. Ikke noe større enn 5-6mm, men fremdeles.

 

Edit: Og kjæresten har landet på microdermals på neserygg/panne. Noen som har noen gode argumenter jeg kan bruke til å tvinge ham til å hulle nipplene sine, forresten? XD

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...