Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Eplefe og Glint.

 

Jeg vet godt at hakekorset ikke opprinnelig er nazistisk, men dere kan uansett ikke nekte for at de fleste vil ta en hakekorstattovering som nazistisk!?

Jeg kan det, serru. Lurer på om du i det hele tatt skjønte hva jeg mente da jeg sa "Reclaim the roots". Det er en hel gjeng med bodymodentusiaster som prøver å gjenvinne solkors og hakekors som det det er. Om jeg hadde vært forelsket i stilen, og ikke minst tanken som ligger bak det hadde jeg ikke nølt et halvt øyeblikk før jeg tatoverte hakekors på meg. Reclaim the Swastika. :)

 

Edit: Angående septum, jeg er enig med Penis Trygve. Høye og små. :love:

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, folk flest.

Synd, men sant.

Folk flest, med andre ord, ja. Dumme/ignorante/uten baller til å spørre. Du virker jo til å være av samme oppfatning som dem, så jeg ser ikke hvorfor du skal påstå at det er "synd, men sant". Om man skal ta hensyn til hva folks oppfatning av tatoveringene dine er, så er det plutselig veldig mye (og veldig mange) som ikke blir tatovert lengre. SYND, MEN SANT.

 

Hååkei. Jeg har startet en bildetråd for mods nå.

Sånn ca. her.

Lenke til kommentar
Nei, folk flest.

Synd, men sant.

Folk flest, med andre ord, ja. Dumme/ignorante/uten baller til å spørre. Du virker jo til å være av samme oppfatning som dem, så jeg ser ikke hvorfor du skal påstå at det er "synd, men sant". Om man skal ta hensyn til hva folks oppfatning av tatoveringene dine er, så er det plutselig veldig mye (og veldig mange) som ikke blir tatovert lengre. SYND, MEN SANT.

 

Hååkei. Jeg har startet en bildetråd for mods nå.

Sånn ca. her.

 

Vel, med tanke på hvordan hakekorset fungerer som nazisymbol så er jeg automatisk kritisk til folk med motivet tattovert. Dette er fordi nazistene bruker det og det er de færreste som er klar over den egentlige betydningen av symbolet og enda færre som er villig til å bruke det pga. nazibruken av det så ser jeg folk med hakekors så vil jeg først og fremst tro de er nazister ja.

 

Sikkert noen som forhåndsdømmer meg pga. tattoveringene og piercingene mine, men det får være deres problem. Jeg bryr meg nemmelig ikke om hva folk mener om meg. Og mine tattoveringer har heller ikke noe grunnlag til å gi assiasjoner om nazipropaganda.

 

Selvsagt sier jeg "synd, men sant" ang. nazibruken av hakekorset. Det er ingen grunn til at jeg ikke skulle mene det selvom jeg selv ikke bruker hakekorset.

Lenke til kommentar
Vel, med tanke på hvordan hakekorset fungerer som nazisymbol så er jeg automatisk kritisk til folk med motivet tattovert. Dette er fordi nazistene bruker det og det er de færreste som er klar over den egentlige betydningen av symbolet og enda færre som er villig til å bruke det pga. nazibruken av det så ser jeg folk med hakekors så vil jeg først og fremst tro de er nazister ja.

 

Sikkert noen som forhåndsdømmer meg pga. tattoveringene og piercingene mine, men det får være deres problem. Jeg bryr meg nemmelig ikke om hva folk mener om meg. Og mine tattoveringer har heller ikke noe grunnlag til å gi assiasjoner om nazipropaganda.

 

Selvsagt sier jeg "synd, men sant" ang. nazibruken av hakekorset. Det er ingen grunn til at jeg ikke skulle mene det selvom jeg selv ikke bruker hakekorset.

Når du har den tankegangen der har du absolutt ingen rett til å kritisere ss for å rakke ned på traibålls. Jeg er automatisk kritisk til hvor seriøse mennesker med STYGGE DRITTRIBALS (ingenting personlig, selvfølgelig. :)) tatovert er om kroppskunsten sin. Det er fordi fjortisser synes det er dritkult og har skikkelig lyst på en med random piler hit og dit, slik som kompisen hans har "Ikke for stor, ikke for liten". Dette pga. de færreste kjenner til symbolikken og bruken av en tribal, og fordi alt for mange blir forelsket i den stygge typen. Jeg har lov til å sette meg selv i samme bås som dem, selv om jeg har kunnskapen, fordi jeg først og fremst tenker "DÅRLIG SMAAAK!" når jeg ser en halvgjennomført tribal. Dine tatoveringer gir meg grunnlag til assosiasjoner til fjortisser som føler seg dritkule fordi de fikk tatovering på sydenturen. Jeg vet at de ikke er det, men jeg skal jo la det gå på førsteinntrykk i stedet for å spørre, right? Det er jo det du sier.

 

Dessuten, jeg hadde kanskje trodd det var en nazitattis om det var elendig "passer og penn"-arbeid på noen, men om jeg ser en fantastisk godt gjennomført Swastika-tatovering er ABSOLUTT ikke det første jeg tenker "Der er det en som har betalt 20k for en tatovering som forteller hvor jævlig han hater folk som ikke passer inn i den ariske standarden". But hey, whatever floats your boat.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Noen prøver å gjennvinne motivenes egentlige betydning, men de fleste som ser en tattovering av et hakekors vil automatisk tenke "nazispire".
De fleste lettere tilbakestående/dumme/ignorante mennesker som ikke har baller til å spørre?

Hvis tattisen er på et litt privat sted er jeg enig; men en den fullt synlig når man trasker rundt på gata eller sitter på trikken, så vil jo ikke de fleste personer stoppe opp og spørre om betydningen av hakekorsene. Dermed vil du bli forhåndsdømt, om enn bare i underbevisstheten, samme hvor "tilbakestående" og "ignorante" disse personene er.

 

Og er man egentlig teit fordi man ikke har inngående kjennskap til subkulturer som prøver å gjennvinne svastikaen?

 

Jeg skjønner at tanken er god, og jeg har ikke selv problemer med om folk velger slike motiv, men man ber jo om å få høre det om man gjør det på et godt synlig sted.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg tror ikke det er mange som er dumme nok til å tenke "nazispire" om det er snakk om en ufattelig godt gjennomført tatovering, men om den er dårlig gjennomført er folk mer tilbøyelige til å tro det. Bare enda et argument for å få ting gjort av en dyktig artist, vel?

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med begge. Hadde jeg sett en hakekorstatovering ala Northon i American History X, så hadde jeg tenkt at han var nazi med en eneste gang.

162808ez9.jpg

 

Samme med de som har bare hakekorset. Eneste gangene jeg kunne vært mindre skeptisk, er hvis det f.eks var en sleeve med et hakekors som et moment. (Altså, nå må ikke resten av sleeven bestå av døde jøder, men det skjønner hva jeg mener håper jeg.)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Og så tar vi en gruppeklem :thumbup:

Er det noen studioer i Norge som er kjent for å ha guest-spots?

Vet at lucky 7 har det, men er det noen andre?

Da tenker jeg på folk fra utlandet kommer ditt.

 

Leading ligth i stavanger har ikke fast tattovør og benytter seg utelukkede av gjeste tattovører fra nært og fjernt .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...