Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ganske essensielt med jobb i det samfunnet vi lever i ..

 

Det at du kanskje er fornøyd med yrket du holder på med nå betyr jo ikke at du vil være det for alltid.

 

Samme kan det være. Planen er å ta i ansiktet før eller siden. Men har litt prosjekter rundt om hverandre og det haster ikke. Tar denne på halsen nå i første omgang.

Hva jeg eventuelt mått mene om x antall år er mindre interessangt. Forøvrig tror jeg ikke jeg kommer til å bli lei av/ misslike tattoveringer (eller piercinger) med årene.

 

Har du noe annet argument mot synelige tattoveringer enn jobb?

PS - psilocybe har jobbet i barnehage så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
om de dømmer deg etter tatovering så fortjener ikke arbeidsgiveren deg. Beklagelig skjer det nok veldig ofte tho
Pfft. Klart flere arbeidsgivere ikke vil ha ansatte med markante hals/ansiktstatoveringer. Hvordan tror du 76 år gamle Olga hadde likt at en "fæl ung fyr med tatoveringer på HALSEN!" skulle ta seg av pengeinvesteringene hennes? Er det en risk for at en ansatt vil støte potensielle klienter, tar man selvfølgelig heller en annen som er like godt kvalifisert, men ikke har de samme potensielt støtende egenskapene. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Barnehageyrket er rimelig tilgivelig med tanke på slike ting. Det er til gjengjeld ikke svært mange serviceyrker som bla. bankfunksjonær og yrker man forventer autoritet, som f.eks politiyrket og andre yrker. Grunnen til dette er et annet godt argument mot ansiktstatoveringer og synlige tatoveringer i det heletatt, nemlig det at tatoveringer i lang tid har vært en kultur blant kriminelle og andre mennesker på livets skyggeside, noe som gjør det vanskelig for mange å vise autoritet og tillit til slike mennesker.

Lenke til kommentar

Hvis folk fortsatt tror at det bare er utbredt med tattoveringer blant kriminelle så lever man i fortiden. Det er nye tider og det burde da alle vite.

Jeg vet at mange forsatt foretrekker rene, utattoverte folk, men det blir vel mer fleksibilitet rundt det etter hvert.

 

Kan forøvrig nevne at utenom første gangen har dette om jobb har kommet opp hver eneste gang jeg har nevnt at jeg kunne tenke meg tatovering i ansiktet og nå kom det opp straks jeg nevnte at jeg kunne tenke meg på halsen. Som sagt har jeg på den ene siden alt. Jeg har på fingrene og for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Er det ingen som kunne tenke seg å mekket en tråd dedikert til brukernes tattoveringer? Et galleri hvor vi kun deler tattoveringer?

Det er bare å sette i gang det, vel?

 

True. Jeg er lat, så om det er av interesse ber jeg at noen andre tar initiativet:)

Lenke til kommentar
Hva med Lucky Diamond Rich? ;)
Han jobber som entertainer. Det er omtrent som å si at "man får seg jo jobb selv om man har masse tatoveringer! Se på Kat von D, hun driver jo egen sjappe". Må nesten ta yrket med i betraktning.
yrker man forventer autoritet
nycnick1.jpg
Lenke til kommentar
Er det ingen som kunne tenke seg å mekket en tråd dedikert til brukernes tattoveringer? Et galleri hvor vi kun deler tattoveringer?

Det er bare å sette i gang det, vel?

 

True. Jeg er lat, så om det er av interesse ber jeg at noen andre tar initiativet:)

 

Folk legger da ofte ut bilder av ting de selv har her.

Lenke til kommentar
Hva med Lucky Diamond Rich? ;)
Han jobber som entertainer

 

Det vet da jeg og. (Enhjulssykkler, sverdsluker og motosagsjonglør ifølge Guiinness rekordbok), men det var nå bare et eksempel på at livet ikke blir lagt i grus dersom man tattoverer seg på synelige steder slik enkelte her får det til å låte.

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, valid point. Tror allikevel at Trondheim Politikammer foretrekker noe litt mindre urmannsk :]

 

Glimti: Er jo ikke det folk har sagt i det heletatt. Bill Gates kunne jo godt ha kjørt sieg heil i panna og swastika rundt brystvortene uten at det hadde påvirket hans posisjon, poenget mitt er at i svært mange moderne yrker er tatoveringer fortsatt et stigma, og det kan være lurt å ha i bakhodet om en eventuelt skulle ønske å gå fra et yrke som aksepterer det til noe litt mer white collar.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Glimti: Er jo ikke det folk har sagt i det heletatt. Bill Gates kunne jo godt ha kjørt sieg heil i panna og swastika rundt brystvortene uten at det hadde påvirket hans posisjon, poenget mitt er at i svært mange moderne yrker er tatoveringer fortsatt et stigma, og det kan være lurt å ha i bakhodet om en eventuelt skulle ønske å gå fra et yrke som aksepterer det til noe litt mer white collar.

 

Mener du at Bill Gates kunne hatt en nazihilsen i pannen fra starten av?

Og jeg forstår det du sier om at tattoveringer fortsatt er et tabu i mange/ enkelte yrker. Men som jeg sa så tror jeg at det vil forandre seg med tiden. Hva tror du?

(Uansett er ikke jobb så til de grader viktig for meg. Jeg klarer meg.) :D

 

Men som jeg har sagt så synes jeg debatten rundt jobb ang. synelige tattoveringer begynner å blir litt utdatert/ regelmessig. Selvsagt er det yrker som er å droppe med feks. en diger, hårete edderkopp tattovert fra panne til kinn, men jeg synes det er feil å anntyde at har du tatt et tattovering på et synelig sted (dvs. nedenfor håndledd eller ovenfor skuldre) så er framtiden din lagt i grus.

Lenke til kommentar

Ja det mener jeg. Gates har ikke akkurat solgt Microsoft på ansiktet sitt. Jeg tror selvfølgelig at det vil forandre seg med tiden, og at det blir mer og mer akseptert, men at det dessverre ikke er sånn enda.

 

Jeg har på ingen som helst måte antydet at livet blir lagt i grus av å ta en synlig tatovering. Jeg sier simpelthen at det er viktig å overveie det grunding før en bestemmer seg for å ta det valget, fordi det ikke bare er et stort steg å ta sosialt, men også for egen del.

Lenke til kommentar
Barnehageyrket er rimelig tilgivelig med tanke på slike ting. Det er til gjengjeld ikke svært mange serviceyrker som bla. bankfunksjonær og yrker man forventer autoritet, som f.eks politiyrket og andre yrker. Grunnen til dette er et annet godt argument mot ansiktstatoveringer og synlige tatoveringer i det heletatt, nemlig det at tatoveringer i lang tid har vært en kultur blant kriminelle og andre mennesker på livets skyggeside, noe som gjør det vanskelig for mange å vise autoritet og tillit til slike mennesker.

NY cop med ansikts tattoo http://modblog.bmezine.com/index.php?s=nycnick

 

-klipp-

og eg som ville poste det samme :p

 

jaja eg linker litt da , er flere bilder der

Lenke til kommentar
Barnehageyrket er rimelig tilgivelig med tanke på slike ting. Det er til gjengjeld ikke svært mange serviceyrker som bla. bankfunksjonær og yrker man forventer autoritet, som f.eks politiyrket og andre yrker. Grunnen til dette er et annet godt argument mot ansiktstatoveringer og synlige tatoveringer i det heletatt, nemlig det at tatoveringer i lang tid har vært en kultur blant kriminelle og andre mennesker på livets skyggeside, noe som gjør det vanskelig for mange å vise autoritet og tillit til slike mennesker.

NY cop med ansikts tattoo http://modblog.bmezine.com/index.php?s=nycnick

 

Tidligere politi. Tatoveringene i ansiktet kom etter han sluttet, og det bekrefter jo fint hva Loeve skriver.

 

Men, altså. Så lenge man er inneforstått med at synlige tatoveringer begrenser hvilke jobber du kan få, samt at samfunnet jevnt over vil automatisk tillegge deg lavere verdi pga fordommer, så må folk endelig tatovere både hals, ansikt og hender for min del. Til og med jeg, som jobber i et tatoveringstudio og har tatoveringer på hals og hender, tenker mindre om folk med synlige tatoveringer før jeg kommer i snakk med dem.

 

Men, bruk tid på å finne ut hvilket motiv du vil ha, sov på det i et år eller ti, og gå til dyktige tatovører. Spesielt når det gjelder tribals, de er uhyggelig vanskelig å endre når de først er på plass.

Lenke til kommentar

Ja, for folk med tattoveringer på hendene og hals er jo unormale og veldig farlige :tease:

Neida, fra spøk til revolver....man får vist kjøpt noen sminkestick eller hva søren det er og ta over....så en på bodymod som hadde tatt på seg dress og den sminken...så ikke noen av tattoveringene han hadde på hals og hender...og jobb-samtalen gikk veldig bra også.

Det kommer forhåpentligvis en dag der mennesker slutter å ha så jævlig til fordommer imot alt de ikke vet noe om og de som vet mye om det, men alikevel sitter fast på fordommenes motor-vei.

Rettere sagt vi er de vi er............

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...