Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Spørsmålet har sikkert dukket opp i tråden før, men orker ikke lete gjennom...

Hvordan går det med en ny tattoo og eksponering i sollys? Snakker om å være på stranda noen dager hver uke der tatoveringen er eksponert stort sett hele tiden... Vil solkrem med høy faktor funke? Hvis det ikke er uaktuelt med sol, hvor lenge skal tatoveringen heale før det er greit med sol?

Lenke til kommentar

Ja, mine planer for en pircing i tungen legges for tiden, men jeg har en del spørsmål.

Jeg leste at det ikke ble anbefalt at personer med astma tar piercing i tungen, dette er noe som rammer meg. Så jeg lurer på om dette har noe å si, eller om det er noe som er sagt sånn i tilfelle noe veldig usansynlig skulle kunne finne på å intreffe akkurat meg?

Så lurer jeg på hvor lenge man bør vente med å skifte til et annet smykke, jeg hadde hull i brusken i øret en gang, og skiftet smykker der i ett sett. Dette er noe jeg tror jeg kommer til å gjøre i tungen også, så jeg lurer på hvor lenge utolmodige lille meg må vente før jeg kan begynne å ha på meg smykke etter humør. :p

Som aktiv turner må jeg også følge et reglement som sier at jeg ikke for lov å ha smykker på under konkurranser, dette gjelder også piercinger. Jeg lurer da på hvor lenge et smykke kan være ute av hullet sitt. Jeg kan jo alltids drite i disse reglene hvis det ikke lar seg løse på annet vis, det er jo tross alt ingen dommere som kommer til å be meg om å gape opp, slik at de kan sjekke.

Lenke til kommentar

si_men, er du usikker, gjør du det ikke. Jeg er sikker på at jeg vil ha piercing, og kommer til å ta det, med mindre det er dare for at jeg dør underveis i prosessen. En piercing er også lettere å bli kvitt enn en tatovering. Finner du ut at du skal ta, bør du gå til et seriøst studio, og da får du ikke tatt før du er 18 uansett. Så jeg ville ventet hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
si_men, er du usikker, gjør du det ikke. Jeg er sikker på at jeg vil ha piercing, og kommer til å ta det, med mindre det er dare for at jeg dør underveis i prosessen. En piercing er også lettere å bli kvitt enn en tatovering. Finner du ut at du skal ta, bør du gå til et seriøst studio, og da får du ikke tatt før du er 18 uansett. Så jeg ville ventet hvis jeg var deg.

Jeg er enig der. En tatovering er ikke noe man bare tar, det er noe man er 100% sikker på at man skal ha. Og er sikker på hvilket motiv også. Det blir så utrolig dumt å angre etterpå.

Vent til du er 18-20 du si_men

Lenke til kommentar

Uansett er det lurt å vente til man er sikker.. Ikke ta tatovering for tatoveringens skyld men for motivets skyld. Ikke tenk bare en liten en. Entetn så tar man eller så ikke. Jeg angrer som helvette på min(motiv og plassering)

Lenke til kommentar
Det er 18 på tatovering..

Sånn som jeg har forstått det så er det ingen lov som sier at det er 18 på tattovering, 16 på piercing og 18 på enkelte piercinger. Det er studioene som setter denne grensen selv, men de seriøse studioene driver ikke å tattoverer og piercer tolvåringer.

Enig med deg bogan. Det er dumt å ta en tattovering bare for å ta en og velge en tilfeldig hos tattovøren og ende opp med en tattovering "alle" har.

Lenke til kommentar

jeg bare strefet gjennom her, og kunne ikke la vær å skrive at faren min hadde en tattovering av Andy Cap (tegneseriefigur)... han har fått den av (med elektrisk ostehøvel), og den har lugget på sjøfartsmuseet på bygdøy... (den ligger ikke til utstilling mer ettersom sola tok knekken på den...)

er faren min kul eller?

Lenke til kommentar
Jeg angrer som helvette på min(motiv og plassering)

Hva slags motiv har du Bogan? Og hvor er den plassert? Hvordan tanker hadde du om den da du fikk den?

Har brukt drøyt et år på å tenke over hvordan min egen tattovering skal se ut og har omsider kommet med et motiv jeg liker godt og har tegnet selv. Gir litt mer betydning når man har mekket den selv. Tror jeg skal snakke med tatovøren angående plassering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...