Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Tatovører gjør egentlig litt som de vil har jeg fått inntrykk av :p Utsetter timer når du dukker opp, dobbeltbooker, løper ærend midt i åpningstiden. Yay.

 

Tja, noen av tingene kan forklares med at tatovering ikke kan sammenlignes med tjenester som f.eks. frisering. Folk kan besvime under tatoveringen, de kan blø mye/"ta blekket" dårlig (dvs. noen krever to eller tre streker hvor andre bare trenger én), de kan være misfornøyd med plasseringen eller elementer i motivet slik at det må tegnes helt eller delvis på nytt.

 

Hos oss har vi etterhvert funnet det nødvendig å innføre et ganske strengt regime med fysisk oppmøte + depositum før timebestilling, men jeg kan tenke meg at en del andre må ta bestillinger via telefon, og de svarer jeg hundrevis av per uke. Folk har generelt sett utrolige vansker med å forklare hva de skal ha tatovert. "Sånn medium vanlig svart", "En liten en", "En tribåll, ikke for stor og ikke for liten" er gjengangere, og så kommer de gjerne med utskrifter av motiver som fint tar en halvtime-time lengre enn hva de fikk time til. En annen ting er folk som ringer for å høre når vi har ledig time, spør om timen kan holdes av til en viss dato slik at de kan ordne fri fra jobb og ringe tilbake for å bekrefte, men aldri ringer tilbake. Og, en siste ting, folk som aldri tar telefonen når vi ringer for å si ifra om problemer (sykdom, utsettelser), eller har fått abonnementet sperret.

 

Fluesopp: Tja, om hun hadde sett motivet før timen ble satt opp, så er det ikke særlig hyggelig gjort. Da skulle hun sagt i fra lenge før. Om du derimot kom med et superduperkrevende motiv på messen, så blir det litt annerledes. Realistiske motiv er ikke bare-bare, så det er greit at de blir tatovert av folk som er 110% sikker på det de gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psilocybe:

Vi var veldig enig om dealjene det skulle være, jeg spurte henne om hun var enig osv. Da sa hun at vi tok detaljene på OTC og jeg skulle ta med det jeg hadde av bilder, ideer osv.. For meg er det helt greit at folk roter og glemmer, men ikke stå å legg skylden på at jeg var sen når jeg kom til tiden hun sa=)

Grunnen til at jeg valgte hun er jo at hun er flink med realisme.

Men som jeg også sa så hadde hun pratet med 2 andre, men jeg syns ikke de var på nivået hennes når det gjaldt realisme. Så jeg kunne blekka meg hvis jeg ville.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
dere snakker om blod..ehm, kan du begynne å blø av å ta tatovering da? :p eller mener dere da piercing? =)
Du stikker en nål inn i hude din ned et par hudlag, så ja, du kan blø en del. Du blør nok alltid litt uansett. Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
okei, men kan noen forklare skikkelig hvordan det går for seg? Man stikker nålen inn ett par hudlag osv..? Eller står det i førstepost? :)

 

Hammer og meisel.

ja sure :p litt seriøst plis :)

 

Er faktisk noe tilvarende enkelte polynesere og maorier bruker når de tatoverer.

Lenke til kommentar

" Artists create tattoos by injecting ink into a person's skin. To do this, they use an electrically powered tattoo machine that resembles (and sounds like) a dental drill. The machine moves a solid needle up and down to puncture the skin between 50 and 3,000 times per minute. The needle penetrates the skin by about a millimeter and deposits a drop of insoluble ink into the skin with each puncture"

 

haha, høres litt brutalt ut :roll: *littnervøs*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...