Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål:(trenger ingen flaming om hvor tett det er med hjemmetattis, var ikke min kropp eller avgjørelse)

En kamerat var veldig oppsatt på å teste ut hjemmelagd tattis, så penn og synål ble funnet frem.

Utfra merkene på nåla så det ut til at vi stakk 0,5-1mm dypt. Motivet ble fint og vellykket det, men jeg lurer på om det er noen bekymringer her?

Kan vanlig penneblekk fucke opp noe?

Om man ikke stikker dypt nok, vil den fade og forsvinne etterhvert går jeg utfra? stakk såpass at det blødde noe her og der, men absolutt ikke mye.

Vil vanlig blekk flyte ut/bli mer "ødelagt" enn skikkelig tattooblekk?

 

Er det i det hele tatt noen større bekymringer med hjemmetattis, bortsett fra den vanlige eventuelle angeren?

 

jeg led ingen nød ved og tatovere meg selv med blekk og nål , sånn bortsett fra noe blekk som nå er under huden :p

Lenke til kommentar
Spørsmål:(trenger ingen flaming om hvor tett det er med hjemmetattis, var ikke min kropp eller avgjørelse)

En kamerat var veldig oppsatt på å teste ut hjemmelagd tattis, så penn og synål ble funnet frem.

Utfra merkene på nåla så det ut til at vi stakk 0,5-1mm dypt. Motivet ble fint og vellykket det, men jeg lurer på om det er noen bekymringer her?

Kan vanlig penneblekk fucke opp noe?

Om man ikke stikker dypt nok, vil den fade og forsvinne etterhvert går jeg utfra? stakk såpass at det blødde noe her og der, men absolutt ikke mye.

Vil vanlig blekk flyte ut/bli mer "ødelagt" enn skikkelig tattooblekk?

 

Er det i det hele tatt noen større bekymringer med hjemmetattis, bortsett fra den vanlige eventuelle angeren?

 

jeg led ingen nød ved og tatovere meg selv med blekk og nål , sånn bortsett fra noe blekk som nå er under huden :p

 

Men jeg mener å ha lest at du skal tatovere over den så det betyr kansje at du ble lei av den?

Lenke til kommentar
Blekk inneholder, som tidligere nevnt, ingenting farlig.

Vel, Osse-man sa det samme som deg, og linket hit: http://en.wikipedia.org/wiki/Anisidine

Nå står det ingenting om at blekk inneholder Anisdine, men om det gjør det:

"It has an aromatic smell and is well absorbed by inhalation, oral ingestion and skin contact. 2-Anisidine is a very toxic agent that causes blood, enzyme and nerve damage with cyanosis"

"but still causes blood damages upon oral ingestion, inhalation or skin contact. "

 

Hvorfor han linket dit var litt uklart for meg.

Men jeg ser ikke for meg at det er lov å putte meget giftige ting i blekk jeg heller, mtp fare for at barn putter penner og tusjer osv i munnen..

 

Dette er sammenhengen: http://en.wikipedia.org/wiki/Ink#Health_aspect

 

Stoffet brukes i endel blekktyper, da også i BIC-pennen :)

Lenke til kommentar
Spørsmål:(trenger ingen flaming om hvor tett det er med hjemmetattis, var ikke min kropp eller avgjørelse)

En kamerat var veldig oppsatt på å teste ut hjemmelagd tattis, så penn og synål ble funnet frem.

Utfra merkene på nåla så det ut til at vi stakk 0,5-1mm dypt. Motivet ble fint og vellykket det, men jeg lurer på om det er noen bekymringer her?

Kan vanlig penneblekk fucke opp noe?

Om man ikke stikker dypt nok, vil den fade og forsvinne etterhvert går jeg utfra? stakk såpass at det blødde noe her og der, men absolutt ikke mye.

Vil vanlig blekk flyte ut/bli mer "ødelagt" enn skikkelig tattooblekk?

 

Er det i det hele tatt noen større bekymringer med hjemmetattis, bortsett fra den vanlige eventuelle angeren?

 

jeg led ingen nød ved og tatovere meg selv med blekk og nål , sånn bortsett fra noe blekk som nå er under huden :p

 

Men jeg mener å ha lest at du skal tatovere over den så det betyr kansje at du ble lei av den?

 

 

vell har planlagt at jeg skulle ha en sleeve eller 2 før jeg gjørde det , men ja jeg er nokk noe lei den

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en "tatovering", eller dvs. noe som ligner på en tatovering som bare varer en dag eller noen dager. Hva har jeg å velge mellom og hvor får jeg tak i det eller utført det?

 

Finn fram en kulepenn og tegn i vei. Vil du ha mer erfaringer rundt dette, prøv på Toys r' Us formuet.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en "tatovering", eller dvs. noe som ligner på en tatovering som bare varer en dag eller noen dager. Hva har jeg å velge mellom og hvor får jeg tak i det eller utført det?

Ettersom det tydeligvis var veldig vanskelig for enkelte å hjelpe deg så fant jeg dette!

 

Beste jeg fant so far =/ .

Endret av Loveless
Lenke til kommentar
Spørsmål:(trenger ingen flaming om hvor tett det er med hjemmetattis, var ikke min kropp eller avgjørelse)

En kamerat var veldig oppsatt på å teste ut hjemmelagd tattis, så penn og synål ble funnet frem.

Utfra merkene på nåla så det ut til at vi stakk 0,5-1mm dypt. Motivet ble fint og vellykket det, men jeg lurer på om det er noen bekymringer her?

Kan vanlig penneblekk fucke opp noe?

Om man ikke stikker dypt nok, vil den fade og forsvinne etterhvert går jeg utfra? stakk såpass at det blødde noe her og der, men absolutt ikke mye.

Vil vanlig blekk flyte ut/bli mer "ødelagt" enn skikkelig tattooblekk?

 

Er det i det hele tatt noen større bekymringer med hjemmetattis, bortsett fra den vanlige eventuelle angeren?

 

jeg led ingen nød ved og tatovere meg selv med blekk og nål , sånn bortsett fra noe blekk som nå er under huden :p

 

Men jeg mener å ha lest at du skal tatovere over den så det betyr kansje at du ble lei av den?

 

 

vell har planlagt at jeg skulle ha en sleeve eller 2 før jeg gjørde det , men ja jeg er nokk noe lei den

 

Da er det jo greit at den er såpass liten som den er (husker bildet som ble lagt ut) så det skal ikke så mye for å dekke over den.

Eller du kan jo gjøre som noen (tror det var Kaosfjas) foreslo og tatovere på en T til og et bilde av en hatt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...