Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid morsomt og vite ting:D Men blir nok når jeg syns det er fint nok. og trendhorer kan bare vike unna meg. Siste jeg bryr meg om er hvordan folk mener jeg kler det jeg gjør med meg selv eller ikke. Så lenge jeg selv liker det er verden bra. (min lille verden i alle fall)

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Nå er jeg sikkert noen sider for sent ute, men hva som bekymrer meg er den kommende generasjonen som blir fascinert av piercinger og tattoveringer.

 

Jeg har to gode eksempler: Min manns søskenbarn på 15 år. Og mitt søskenbarn på snart 16 år.

 

Jeg tror begge begynte i 13 års alderen og pierce seg selv. Hovedsaklig kun i ørene i første omgang. Jeg sa til de gang på gang.. pliiis, gå til en piercer. Min manns søskenbarn tok en madonna eller en monroe (husker ikke helt). Foreldrene hennes klarte dog å overtale henne til å ta den ut. Hun var maks 14 da. Jeg sa igjen: pliiis, gå til en piercer neste gang. Jada, jada. hun skulle gjøre det. I fjor sommer ringte hun og lurte på hvor hun bure ta en navle piercing og hvor mye det kostet.Moren skulle være med henne. Jeg anbefalte henne noen studio som skulle være ok i hennes by. Da jeg møtte henne nylig begynte jeg å spørre hvordan det hadde gått med navlepiercingen. Njah, nei hun hadde funnet ut hun heller ville stikke den selv. Så hadde hun hatt noen problemer. Så hun hadde tatt den ut. Hun hadde latt det 'grodd'. Og deretter tatt den på nytt igjen - igjen selv. Jeg er glad det ikke er min navle, for jeg synes den så litt småskrukkete ut- vanskelig å forklare. Jeg synes dog min mor har nesten minst like pen navle og hun har født 2 unger og er 47 år gammel.

 

Mitt søskenbarn tok 'bare' en nosebridge. Hun har slitt med infeksjon og i tillegg er den småskeiv og holder på å gro ut. I tillegg går hun med sikkerhetsnåler i ørene. (Jeg har til og med prøvd og spørre om jeg ikke heller kan kjøpe noen tøffe dobber til henne.. men nei.. ) Og en stund begynte hun å skulle utvide ene hullet sitt - med en skrue.

 

Hun har dog lyst på en kuring(er det septum den heter? jeg blander hele tiden) . Og det høres ut som hun har vett til å vente til hun blir 16 og kan gå å ta den på studio (trukke mora ville tillatt det nå egentlig). Tenkte jeg skulle tilby meg å sponse den, så jeg VET at det blir gjort ordentlig.

 

Jeg blir bare så oppgitt av at de ikke vil høre. De skal være så sta. 'Spare penger'. Urgl. Jeg har vært sta selv, og min mor har vært oppgitt av mine piercinger, men i det minste har jeg alltid tatt dem på studio, og ikke bare tatt en nål og stukket i vilden sky. Jeg begynte vel dog ikke før jeg var 19.

 

Mine unger skal i alle fall få streng beskjed om at de kan drite i å ta piercinger selv. De skal på studio. Så får jeg heller være med de.

 

Forresten, hvor tidlig får man ta vanlig hull i flippen i et piercing studio? Jeg tror man kan gjøre det hos frisøren fra man er 3 år..

 

- bekymret sLins

Lenke til kommentar
Slins:

 

De får vel lære av sine feil? En dag må de jo innse at det kanskje ikke er så smart å pierce/utvide (med en skrue? :wow:) selv?

 

Tja, vanskelig å si. Jeg prøvde å foreslå for mitt søskenbarn at hun skulle ta ut nosebridgen nå, så kunne den gro til hun var gammel nok til høsten, så kunne hu få gjort det ordentlig, men hu virka ikke helt fornøyd med ideen. Jeg håper det bare var det at hun da kommer til å være uten piercing som var kjipt, å at hun ikke prøver å ta den på nytt igjen selv :S.

 

Jeg la også merke til at hun har vel to-3 hull i flippen på hver side, og de ser ikke så symetriske ut at det gjøre noe. Og jeg som er misfornøyd med mine, som jeg tok hos frisøren når jeg var ung og dum... (De er jo i alle fall forsøkt å gjøre like.. )

 

Når det gjelder utvidingen med skruen så hadde hun tatt den ut, og bare satt i noen sikkerhetsnåler nå, fordi typen syntes det så så ekkelt ut :p

 

Det værste er at det virker som at i kameratgjengen hennes, så er det veldig vanlig at man piercer seg selv. Hu ene venninna hadde tatt i leppa, og ei ann ei hadde tatt i navlen :S

 

Som regel har de vett til å skaffe seg nåler på apoteket nå i alle fall. I starten (i øreflippene) tror jeg det stort sett gikk i nål og lighter.

 

- sLins

Lenke til kommentar

Lillesøstra mi er konfirmant i år, og i hennes klasse piercer og farger de håret selv. De tar både i ørene og elelrs på kroppen. Gjerne i ansiktet. Er det mulig?? Søstra mi er heldigvis klok nok til å syns det er dumt, men jeg lurer bare på.. HVOR ER FORELDRENE?? jeg hadde rivd ut piercingen rimelig fort om mitt barn hadde gjort det selv, i en alder av 14 år

Lenke til kommentar

Lise, sånn er det i klassen til minstesøss også.

Hu har mast på mamma siden hu var 12 om å få pierce navlen og noe annet enn ørene. *facepalm*

LITT for unge spør du meg.

 

Dog, jeg har ikke talerett eller noe sånt når det kommer til min rabiate minstesøster og hennes venner.

Og ingen hører på meg heller.

Jeg har for mange leserbrev i lokalavisa om ting og tang som er forkastelig på småunger. Som mobil når de er 6-7 år, g-string og bikini når de er 10 osv.

Og overdreven sminke fra barnsben av *grøss*

 

 

I dag fant jeg penger på kontoen min, så i dag skal jeg ta mot til meg og ringe tattovøren og bestille time :O

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Det er ikke standard, nei, RaW_DeNiM. Er faktisk ganske få studioer i Norge som utfører surfacepiercinger.

 

sLins: Det er -nettopp- derfor Shannon er så kraftig i mot 16årsgrensen på piercinger. Han skjønner at foreldre vil nekte, han skjønner at folk ikke vil ta seg råd etc. men han synes de skal få muligheten til å pierce seg uansett alder. For enten de gjør det hos noen som kan det eller ikke, så vil de pierce seg uansett alder. Jeg skal galant innrømme at jeg har gjort en del DIY-stikking, både på meg selv og andre, men det var mest fordi jeg ikke ville at de menneskene som spurte meg om piercing skulle stikke seg i leppen med en strikkepinne eller hva faen de brukte, at da var det bedre med hansker, kanyle og ordentlige smykker i steril innpakning, selv om det skjedde i noe "ubehagelige" omgivelser (for min del).

 

Jeg tok ut alle mine DIY-piercinger og begynte å pierce meg i studio i stedet. Har og prøvd å oppfordre folk jeg har stukket på å gjøre det samme. Asj. Man lærer av sine feil. Eller. Bør i hvert fall.

Lenke til kommentar
Jeg tok ut alle mine DIY-piercinger og begynte å pierce meg i studio i stedet. Har og prøvd å oppfordre folk jeg har stukket på å gjøre det samme. Asj. Man lærer av sine feil. Eller. Bør i hvert fall.

Eneste DIY jeg har vært borti var da jeg fant ut at det var lurt å skaffe seg en nostril med en øredobb, isbiter og en sikkerhetsnål. Da var jeg vel 13 eller noe? Kan si at det ikke gikk spesielt bra, og jeg har faktisk arr den dag idag. Jeg hadde den i en time eller noe før pappa skrattlo og ba meg ta den ut. Gjorde ikke det igjen for å si det sånn. =P

 

Ja, det var Pinpoint jeg tenkte på, har bare hørt bra om den plassen og skal etterhvert dit selv for å pynte på utseende mitt.

Christiane. <3 :blush:

Lenke til kommentar
Ifølge denne guiden må jeg vente over et år fra jeg stikker hull i øra, og fram til jeg har 5 mm :S

 

Det står også at man ikke skal skippe gauges.

12g = 2 mm

10g = 2.4 mm

8g = 3 mm.

Jeg har kun bestilt rett fra 2 til 3 mm. Er det noen grunn til at det finnes en størrelse akkurat mellom 2 og 3 mm?

 

Jeg gikk fra frisørhull til 1,2mm til 2mm, så til 3 så til 5 så til 8 så til 10 men måtte opp i litt over 11 for å få inn den på 10. neste blir 12-14-16. Eller om du skal gå big så kappe kappe om du har dårlig tid.

 

 

Du er som sagt velkommen nedover, RAW. Skulle kommet nedover til OTC vet du :love:

Ja, det var Pinpoint jeg tenkte på, har bare hørt bra om den plassen og skal etterhvert dit selv for å pynte på utseende mitt.

 

Får se når skatte penga kommer og hvor mye jeg får. planen var tattoo da så... kansje full pakke..

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra frisørhull til 1,2mm til 2mm, så til 3 så til 5 så til 8 så til 10 men måtte opp i litt over 11 for å få inn den på 10. neste blir 12-14-16. Eller om du skal gå big så kappe kappe om du har dårlig tid.

Men det er vel en grunn til at de anbefaler dette? Selv om det er drastisk forskjell fra hva folk her anbefaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...