Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Helt greit for min sin del at du ville gjøre det selv, men ser du ikke for svarte poengene til de som skriver her?

Og du sier selv at penger er ikke problemet osv.

Jeg sier igjen.....når du sier det du sa så får du en reaksjon.

At det ser greit ut og mene at man kan gjøre det hjemme like bra, hvis ikke bedre...er 2 ganske så forskjellige ting.

Men du nekter jo blankt å se ting fra andre vinkler også da.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjemmepiercing er utrolig populært å rakke ned på i denne tråden, for da kan "de store" samles og snakke om hvor dumme andre er, og det er veldig populært hos enkelte. x)

 

Skulle de latt liv følge lære måtte de selv dratt til legen hver gang de fikk et skrubbsår i fingeren, for man vet jo aldri om man får det _helt_ rent hjemme.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er...hvis du legger ut sånt her og sier det du sa så får du en reaksjon...så enkelt er det. Og man kan forebygge så mye man vil, men det er uansett en risiko. Jo, jeg har gjort mitt hjemme, men valget å bruke penger eller gjøre det selv.....så velger jeg å bruke penger. Men nok om dette.

En viss risiko er det om man gjør ting profesjonellt også. Ting kan skje når man drar til en ordentlig piercer, akkurat som med tatovering hos profesjonelle. Man kan få infeksjoner, allergiske reaksjoner (smykker, tatoveringsblekk osv), bli smittet med kjipe sykdommer osv.

 

Akkurat som andre steder i livet: Mange pasienter dør på sykehus pga. feilbehandling. Selv om legene har ørten års utdanning gjør de feil av og til.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Pass opp i sikkerhetskontrollen alle sammen :p.

 

http://www.nettavisen.no/verden/article1716840.ece

 

Puppepiercinger er en sikkerhetsrisiko, mener amerikanske luftfartsmyndigheter.

 

Det fikk Mandi Hamlin (37) erfare da hun skulle fly fra Lubbock til Dallas nylig. Hun passerte metallscanneren uten problemer, men ble likevel tatt til siden for en grundigere sjekk med en håndholdt detektor.

 

Den gjorde utslag ved Hamlins bryst - og sikkerhetsvaktene konstaterte at Hamlin enten måtte fjerne ringen eller droppe flyturen.

Lenke til kommentar
Som sagt flere ganger, det er ikke det -at- folk piercer seg selv som plager, men når de kommer og sier at de gjør en "minst like god, hvis ikke bedre" jobb enn en som har utdannet seg til dette.

Alle må jo begynne et sted da, f.eks. som lærling hos en erfaren piercer/tatovør. Så jeg vet ikke helt hva slags utdanning du snakker om her?

 

Utdanning eller erfaring er heller ikke alt, noe som kanskje er enda tydeligere med tatovering. Ta f.eks den berømte tatovøren oppe i Trøndelag som det har vært mye snakk om i denne tråden. Samme hvor mye erfaring han måtte ha, så eier han ikke kunsterisk sans, så resultatet blir ræva uansett.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Som sagt flere ganger, det er ikke det -at- folk piercer seg selv som plager, men når de kommer og sier at de gjør en "minst like god, hvis ikke bedre" jobb enn en som har utdannet seg til dette.

Alle må jo begynne et sted da, f.eks. som lærling hos en erfaren piercer/tatovør. Så jeg vet ikke helt hva slags utdanning du snakker om her?

 

Utdanning eller erfaring er heller ikke alt, noe som kanskje er enda tydeligere med tatovering. Ta f.eks den berømte tatovøren oppe i Trøndelag som det har vært mye snakk om i denne tråden. Samme hvor mye erfaring han måtte ha, så eier han ikke kunsterisk sans, så resultatet blir ræva uansett.

Tja. Helsefaglig? xD
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men det er en bonus. Og å gå i lære er jo en fin måte å lære litt om anatomi på etc. Det er ting du bør kunne før du kjører nåler i andre. Eller deg selv. im(h)o. Og i hvert fall bør man ha vett til å bruke kanyler, hansker etc. Men som sagt, jeg klikker ikke på folk for å stikke på seg selv, men for å si at de gjør en like god jobb som folk som er utdannet (eller i hvert fall har litt kunnskap om menneskelig anatomi) til å gjøre dette, med halvparten så godt utstyr.

Lenke til kommentar
Som sagt flere ganger, det er ikke det -at- folk piercer seg selv som plager, men når de kommer og sier at de gjør en "minst like god, hvis ikke bedre" jobb enn en som har utdannet seg til dette.

Det er da fullt mulig at en som ikke har utdannet seg likevel kan mye om emnet? Man kan finne eksempler på leger som mener homofili er en sykdom, og det etter 7 års utdannelse. Kall hjemmepiercing idioti hvis du vil, men det finnes nok utallige eksempler på at det går strålende. Finner du frem et bilde av en hjemmetattis som er forferdelig, så kan jeg finne en studiotattis som er like ille - det betyr ikke at den ene eller den andre alltid ender opp dårlig/er idioti.

 

Hvis man klarer å pierce uten å være utdannet (hva nå enn det betyr, vet ikke om det har blitt forklart) så burde det være nok, eller hur?

Lenke til kommentar
Hvis man klarer å pierce uten å være utdannet (hva nå enn det betyr, vet ikke om det har blitt forklart) så burde det være nok, eller hur?
Det skal vel ikke mer til en en tillatelse (hvis man i det hele tatt trenger det) og et lokale før jeg kan kalle meg "profesjonell" piercer. Tror heller jeg ville gått til en amatør som bruker kanyler, hansker og har gjort det et par ganger før.

 

leifedit

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det er et godt poeng! I tillegg er folk ute etter forskjellige ting, og da kan det fort bli meningsløst å snakke om hva som er bra eller dårlig utført.

 

Søker man litt på modblog finner man f.eks. flere som har latt seg tatovere av barna sine. Blir resultatet dårlig av å la en 8 år gammel sønn/datter tatovere deg? Det er helt subjektivt, og avhengig av hvilke kriterier man vektlegger. Strekene blir selvfølgelig alt annet enn rette, men så gjør man jo heller ikke dette for å få en teknisk best mulig tatovering. Vitsen er å ha et minne som er litt mer personlig enn alle Hollywood-kjendisene som tatoverer fødselsdatoen til ungene i kanji-skrift.

Lenke til kommentar
Helt greit for min sin del at du ville gjøre det selv, men ser du ikke for svarte poengene til de som skriver her?

Og du sier selv at penger er ikke problemet osv.

Jeg sier igjen.....når du sier det du sa så får du en reaksjon.

At det ser greit ut og mene at man kan gjøre det hjemme like bra, hvis ikke bedre...er 2 ganske så forskjellige ting.

Men du nekter jo blankt å se ting fra andre vinkler også da.

jaja tar poenget ditt. Skyt meg i samme slengen da pga at jeg ikke sa ting på den måten jeg egentlig ville si det. sorry at jeg ikke er perfekt.. håper jeg blir det en dag. Selvfølgelig er en proff piercer flinkere enn meg. Det jeg mente var at JEG syns det ble bra. mente ikke at jeg var bedre enn dem som jobber med det. Men må da for pokker få lov til og være fornøyd med det jeg gjør med meg selv?

Lenke til kommentar

aaaaaamg, nå syns jeg du kan holde kjeft snart. "sorry at jeg ikke er perfekt etc.." ingen som gidder å høre på deg lenger. Veit dette er et diskusjonsforum, men det begynner å bli i overkant usaklig og ikke minst barnslig. Skriver du noe her, må du regne med å få respons (både god og dårlig), og hvis du ikke tåler det, eller "ikke ville starte en diskusjon, ææææ!", trenger du forsåvidt ikke skrive noe...

Lenke til kommentar
aaaaaamg, nå syns jeg du kan holde kjeft snart. "sorry at jeg ikke er perfekt etc.." ingen som gidder å høre på deg lenger. Veit dette er et diskusjonsforum, men det begynner å bli i overkant usaklig og ikke minst barnslig. Skriver du noe her, må du regne med å få respons (både god og dårlig), og hvis du ikke tåler det, eller "ikke ville starte en diskusjon, ææææ!", trenger du forsåvidt ikke skrive noe...

 

 

Ja dere sier hva dere vil så da må jeg jo få forsvare meg. men men greit nok. hyyysj på meg...

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...