Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mike Tyson sin er stilig ja, men personelig ville jeg holdt meg unna maoristil ettersom jeg hverken er maori selv eller har noe som helst med maoriene å gjøre.

 

Når det gjelder det andre bildet så var det originalt nok funnet på, men det ble litt for lite synes jeg.

Men du har mye kontakt med din polynesiske/borneiske/hawaiiske og andre innfødte røtter?

Lenke til kommentar
Mike Tyson sin er stilig ja, men personelig ville jeg holdt meg unna maoristil ettersom jeg hverken er maori selv eller har noe som helst med maoriene å gjøre.

 

Når det gjelder det andre bildet så var det originalt nok funnet på, men det ble litt for lite synes jeg.

Men du har mye kontakt med din polynesiske/borneiske/hawaiiske og andre innfødte røtter?

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar

Heh, selvsagt leser du det som at jeg er ute etter å krangle. Jeg snakker jo om tribals. Men fakta er at du sier du ikke vil ta en Marquesan fordi du ikke har noen tilknytning til stilen. Tribal er en (kommersialisert, ja, men fortsatt) like meningsfull stil som Marquesan. Tribals hører hjemme hos Polynesiske, Borneiske og Hawaiiske stammer, det kan du ikke nekte for en gang. Hadde du sagt at du ikke hadde noen som helst slags interesse av Marquesan på din egen kropp, så hadde det vært en ting, men du dro faktisk inn opprinnelsen til tatoveringsstilen, så da drar jeg inn tribals som en stiltype som kommer fra (wait for it! waaait for it!) andre land og deres innfødte.

Lenke til kommentar
Tribals generelt (da spesielt borneiske og polynesiske) er blitt endret og forandret så mye at det meste du ser på markedet ikke har en betydning en gang.

 

Nå tenkte jeg på sikkelige, ikke hjemme-snekra.

Har vel og merke lyst på poly. men skulle i så fall blitt utført av en som kjente til kulturen.

Men du har rett ,det meste man ser betyr ikke en døyt og det er rett og slett trist i mine øyne.

Da mener jeg ikke stygt for det er det absolutt ikke, syns bare at man kunne brukt litt tid på å finne ut litt:)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

jeg har vurdert og skal ta en poly/marq/maori tattoo, men da skal jeg for det første undersøke veldig godt hva det betyr det jeg tattoverer og jeg skal helst gjøre det hos en som vet hva han holder på med angående den type tattoo.. Derfor har jeg tenkt til å bestille noen bøker og lese litt om det først, og prøve å lage en egen en og.. Så ta dn til han som kan det, for å få en mening om det :)

gjøre undersøkelser er en fin fin ting :)

Lenke til kommentar
Heh, selvsagt leser du det som at jeg er ute etter å krangle. Jeg snakker jo om tribals. Men fakta er at du sier du ikke vil ta en Marquesan fordi du ikke har noen tilknytning til stilen. Tribal er en (kommersialisert, ja, men fortsatt) like meningsfull stil som Marquesan. Tribals hører hjemme hos Polynesiske, Borneiske og Hawaiiske stammer, det kan du ikke nekte for en gang. Hadde du sagt at du ikke hadde noen som helst slags interesse av Marquesan på din egen kropp, så hadde det vært en ting, men du dro faktisk inn opprinnelsen til tatoveringsstilen, så da drar jeg inn tribals som en stiltype som kommer fra (wait for it! waaait for it!) andre land og deres innfødte.

 

Strengt tatt så er tribals streker/ linjer som gjerne er fylt med farge (som regel svart) og som smalner av og blir skarpe på slutten. Tegnestilen kan være fra hvor den vil, den er utbrett over hele verden.

Poenget mitt var at jeg ikke ville tatt et motiv der selve formen/ utføringen vitner om en annen kultur.

Viste du at det var en maori som lagde oppstyr over den tatoveringen til Tyson? Det var fordi han ikke likte å se et typisk maorimotiv på ham.

 

Og ja, når jeg ser på hvordan du skriver så virker det som du er mest ute etter å kritisere og å henge ut folk fremfor å føre en sakelig diskusjon.

Lenke til kommentar

Du kan si så mye du vil at jeg er ute etter en krangel, men virker ikke som om andre er enige. Å ikke tåle kritikk er en helt annen sak. Og nei, det er hva tribals har blitt i popkultur, ikke hva tribals er. Men med tanke på at du tidligere har hatt uttalelser som at det ikke er så viktig at en tribal skal følge kroppen etc. så hadde jeg egentlig ikke ventet annet (ser du, nå kan det virke som om jeg er ute etter en krangel).

"Tribal style" tattooing can mean any of a number of established styles for permanently marking the body. Most commonly, all these styles are primarily monochrome, being black and skin tone in nature. A lot of the inspiration for modern tribal tattooing can be found in the traditional designs of the Pacifc Rim and Southeast Asia. Ritual tattooing was found throughout island cultures, most all created with elaborate hand techniques evolving, producing designs of surprising complexity and graphic boldness.

 

Så "den moderne tribalen" som den er omtalt som her, er en kjip ripoff som blir forherlighet, og det er trist. Det er min mening. For min del kan du forgude stilen og lage deg en bodysuit med piler og streker hist og pist uten at jeg skal si et ord om det, din kropp, ditt lerret, men ikke presenter meningene dine som fakta. En tribal er opprinnelig stammetatoveringer, som betyr noe.

 

Edit: Marquesan er og utbredt over hele verden. Samme gjelder kinategn. Og runer. Og Britney Spears.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...