Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner godt at mange arbeidsgivere utelukker folk med synlige tattoveringer og anisktspiercinger - hadde nok gjort det samme hvis det var opp til meg.

 

Det har ikke noe med å være "kul" å gjøre, men mer det at enkelte folk (f.eks. gamle) gjerne tenker at alle med tattoveringer er kriminelle/narkomane/leiseoldater/sjømenn (eller enda værre, alle på en gang), og stoler gjerne mer på en "vanlig" person. Med andre ord vil et firma kanskje tape penger på å ansette folk med synlige tattoveringer og piercinger (snakker ikke om hull i ørene da).

 

Det er vel ganske få yrker hvor det å ha tattoveringer er positivt ... kommer bare på tattoveringsartist, motorsykkelpøbel og sånn skalla sint fyr med Gasp-bukse som henger på treningssenter (selv om det ikke er noe yrke).

 

Men så lenge man kan skjule tattoveringene på et eller annet vis (mao. ikke tattovere seg i ansiktet, nakken, halsen eller på hendene) er det neppe noe problem.

 

Espen: Sikkert helt kurant sted, trenger ikke akkurat å være hjernekirurg; rakettforsker eller ha doktorgrad i aerodynamikk for å sette en piercing i øyenbrynet på noen.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Jeg hadde personlig aldri hatt noe problem med å ansette folk med tatoveringer eller piercinger, så lenge de ikke var ekstremt støtende. Så lenge personen er oppgående, hyggelig og imøtekommende så spiller det liten rolle.

 

Men så er det vel sikkert mange som ikke får jobben, og automatisk skylder på tatoveringen på armen eller piercingen i nesen.

Lenke til kommentar

Joda, det kommer jo litt an på hvilken jobb det er snakk om. Det er forskjell på å være ansvarlig for panteautomaten på Rema og det å være direktør i et stort firma.

 

Det er jo en grunn til at man ofte bruker dress, og ikke Tuborg-T-skjorte og joggebukse, i litt høyere stillinger. Det har noe med at man representerer firmaet, og en person med slitne klær gir et dårlig inntrykk på kunder - uansett om han er aldri så flink og hyggelig. Samme med tattoveringer.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Tja. Nå har jeg 29 mm, men skal skjære de opp til 32 om et par uker. Fant inget bilde av de jeg har nå, men her hadde jeg 27 i think.

6oner48s.jpg

 

Så skal jeg sannsynligvis strekke til 34 mm, som er denne størrelsen:

bmepb206662.jpg

 

Planen min for å stoppe der er å kjøpe masse smykker i den størrelsen. Så er jeg fornøyd. Men syntes det kan være pent helt opp til 45 mm.

18avvknd.jpg

(Emma her er forresten jævlig trivelig!)

 

Edit: Men alt med måte. Er de som har 60 mm men som alikevel ser helt fabelaktige ut med de. :)

Endret av Penis Trygve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...